[86c2f] Gaśnie, obroty za nisko spadają, brak mocy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

A może błąd czujnika halla ten mechanik odczytał na wyłączonym silniku? Wtedy zawsze pokazuje błąd.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

ale jeśli to był taki "normalny" mechanik to na pewno o tym wiedział...
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

No to zajebisty mechanik..:P ze tak pwoeim to za wiele ci nie pomógł.

no zamiast jechać do elektryka to nie lepiej za ta kase wymienić sobie ten czujnik ? elektryk tez pewnie zgarnie kasę za sprawdzenie.

ale tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr paliwa ? czy w ogóle kiedyś był wymieniany ?


no ale jestem ciekawy czemu takie jaja ci robi i co jeszcze jest nie tak u ciebie.

ile taki niebieski czujnik?
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
kedud
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2010, 9:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: kedud »

Odpowiadam na pytania:
[quote=""BartekpoloGT""]ile taki niebieski czujnik?[/quote]
Groszowa sprawa ;p w moim przypadku 40zl, ale to zamiennik, lepszy kosztuje już 60zł. Czujnik jest sprawny, stary i nowy...

[quote=""BartekpoloGT""]ale tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr paliwa ? czy w ogóle kiedyś był wymieniany ? [/quote]
Na takie pytanie już odpowiadałem cytuje:
[quote=""kedud""]Filtry to mam w porządku, akurat mam sklep z takimi rzeczami.[/quote]
Wszystkie na bieżąco wymieniam.

Co do czujnika hala...
[quote=""BartekpoloGT""]no zamiast jechać do elektryka to nie lepiej za ta kase wymienić sobie ten czujnik ? elektryk tez pewnie zgarnie kasę za sprawdzenie. [/quote]
Zgadzam się z Tobą, :agree: ale tak jak kolega powiedział:
[quote=""lukas2305""]
od razu ci powiem że nie opłaca się wymieniać samego czujnika halla...lepiej kupić sprawny cały aparat zapłonowy.[/quote]
I tak tez mi powiedział mechanik, ale powiedział mi też że może być walnięte urządzenie sterujące (komputer pokładowy :rotfl: ), a to może sprawdzić tylko elektryk.
Uzgodniłem z mechanikiem, że załatwi cały aparat zapłonowy, i podmienimy na chwile, aby sprawdzić czy to wina tego czujnika halla...
...jak nie pomoże, to czeka mnie elektryk...
VW POLO 1.0 Cl 1991r
Awatar użytkownika
kedud
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2010, 9:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: kedud »

Problrm rozwiązany u mnie...
Diagnostyka u elektromechanika
Eliminacja zwarć.
Wymiana sondy lambda.
Regulacja.
Auto chodzi jak należy i spalanie ma być teraz w normie.
Cena 500 zł.

Dużo, no ale co zrobić, mechanik zza rogu by tego nie wykrył.
Auto sprawne!! :victory:
VW POLO 1.0 Cl 1991r
e
elamigo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:18

Post autor: elamigo »

Witam moja pola naprawiona.

Przez pewien czas auto stało. Z braku cierpliwości i dalszych części zamiennych oddałem na próbę auto do mechanika. Po 3 tygodniach walki znalazł... Uszkodzona była cewka zapłonowa. Okazało się że od tyłu stopiła (łuk elektryczny) zbiornik od płynu do spryskiwaczy. Dostawał się płyn i powoli padała. Nie było tego widać bez demontażu. Po tej całej walce mam praktycznie cały nowy osprzęt elektryczny silnika + pompa paliwa pod autem oraz w baku + linka sprzęgła bo już miała dość. Łącznie jakieś 600 zł poszło w części, filtry i olej w czasie 4 miesięcy.
b
bolek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 18 maja 2011, 11:10

Post autor: bolek77 »

Witam.U mnie dzieje sie wciaz cos takiego(troche to długo trwa ,brak finansow na wstawienie na konkretna wizyte u mechanika choc uwazam ze z Wasza pomoca zdzialam to sam).
P nagrzaniu sie silnika auto traci moc i gasnie
Wymnieniłem czujnik wody(niebieski)ale niestety musze wtyczke załatwic,na styk to nie przejdzie,jedno co zauwazyłem ze przy właczonej stacyjcie gdy kombinowałem przy czujniku poruszała sie ta dysza na ktora jest wtryskiwane paliwo.Czyli czujnik steruje tym urzadzeniem.Dodatkowo moge dodac ze na zimnym silniku gdy wlewalem troszeczke paliwa wprost do gaznika zaczynał" gadac" silnik.Pomagało to.
Mam rowniez przebicie z kabla napiecia na cewce(niezle mnie pierdyknał prad)
Czyli kable i wtyczna na pierwszy odstrzał? :vinsent:
pozdrawiam
b
bolek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 18 maja 2011, 11:10

Post autor: bolek77 »

Witam .Wczoraj po nalaniu paliwa i odpaleniu.Proby...
Spokojnie i płynnie przejechałem około 20km.Pozniej znow zaczeło sie cos dziac tz.dodawanie gazu nic nie dawało,obroty spadały w koncu zgasł i nie moznabyło go odpalic.Na co powinienem zwrocic uwage na pierwszym miejscu,waszy zdaniem?
pozdrawiam.
p.s. na warsztat nie chce go dawac znajac ostatnie naprawy mojego szpeca stwierdzi ze jest ok.
b
bolek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 18 maja 2011, 11:10

Post autor: bolek77 »

Wymieniłem czujnik wody,pokreciłem aparatem zap.ustawiłe go na tej samej pozycji i smiga jak dawniej.pozdrawiam :buba:
Awatar użytkownika
kedud
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2010, 9:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: kedud »

[quote=""lukas2305""]co do mieszania oleju z paliwem...ciekaw jestem ile tego paliwa musiało by być w oleju żeby dostrzec to "spienienie". Przy uszczelce pod głowicą chodziło mi bardziej o nietrzymanie kompresji i w gorszym przypadku-mieszanie się oleju z płynem chłodniczym. Wtedy wyraźnie olej jest mętny a jego stan zwiększony. Lub olej w zbiorniczku wyrównawczym chłodniczego.[/quote]

Minęło trochę czasu, auto jest na chodzie. Ale chyba co jest na rzeczy ten cytat z gory. :beg:
Ubywa mi płynu chłodniczego, ale nie widzę nigdzie wycieku. Zawsze mi polo brał olej i trochę z niego kapie, średnio 1 litr oleju na tankowanie do pełna. Teraz od miechów nie dolewam oleju, ale za to dolewam płyn chłodniczy. Może i taniej wychodzi, ale jak sie miesza olej płynem chłodniczym, to jak w cytacie na górze :assasin: uszczelka pod głowicą mogła pójść w cholere. :banghead: :banghead:

No i co teraz?? jezdzic i sie nie przejmować?? chyba taniej silnik wymienic niz go rozbierać....
VW POLO 1.0 Cl 1991r
p
piotr84
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:17

Post autor: piotr84 »

Witam ,podbijam pod temat. Polo 6n1 1998, 55kw, gaz. Podobne objawy. Brak mocy, szrpanie i gaśnięcie ( szczególnie na jałowym). Jedynie dodanie ostro gazu podtrzymuje pracę silnika. Przepustnica przeczyszczona. Objawy take same na benzynie i gazie. Spalanie ok. Może to filtr powietrza, bo jest niemal "czarny"?
Ż
Żywiec
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2012, 9:18

Post autor: Żywiec »

To może na początek warto by było ten filtr wymienić. Koszta jakieś ogromne to nie są.
Może lewego powietrza gdzieś dostaje ?
Obrazek
f
fałwej
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 mar 2012, 8:47
Lokalizacja: T-City

Post autor: fałwej »

Witam wszystkich jestem nowy na forum :wave:

Posiadam od jakiegoś czasu polóweczkę 86c2f wersja style, motor 3f.

Silnik potrafi zgasnąć zagrzany kiedy mu się podoba.
Charakterystyczny objaw jest taki, że najpierw obrotomierz "spada na 0" ale silnik pracuje, można przyspieszyć. Reszta wskaźników działa, więc masa też jest (sprawdzona)
Po jakiejś chwili jest tzw "szlus" i motor gaśnie, choć zdarzyło sie, że normalnie pojechał, obrotek szalał, wrócił, padł na 0 a pola jedzie.

Po zagrzaniu ma wolne rpm to ok.1100-1400.
Czujka przepustnicy wydaje się być sprawna. Odapliłem bez wtyczki - odrazu wjechał na 1500 rpm, zagrzany. Podłączyłem wtyczkę i momentalnie zszedł na te 980 czy tam ile ma.

Pytanie. Skąd obrotek ma obroty?? z alternatora czy z halla??

Mam dziurawą pompkę paliwa zewnętrzną, za parę dni wymienię.
Bak przy rurce zgnił, wymienie z pompką.

Czy możliwe, że jak gubi cisnienie to komp odcina wtryski??
Zapłon ma, iskra też (odczułem) :-), niebieski czujnik działa, nie zalewa go, jeździ normalnie.
Mimo kapiącego paliwka, nie ma problemu by go przeciągnąć do czerwonego pola na wszystkich biegach (poza wstecznym:pp)

Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”