Witam
Temat ciekawy dlatego się podepnę
Zauważyłem, że na spalanie mogą mieć wpływ:
- sonda lambda
- zapchany katalizator (+ muli)
- zapchany tłumik
- czujnik temp. cieczy chłodzącej
- termostat
- źle ustawiony zapłon
- zapchana przepustnica - obroty szaleją
- filtr paliwa, powietrza
- pompa paliwa
- świece i przewody WN oraz cewka zapłonowa (tu poprawcie mnie jeżeli się mylę)
W moim przypadku (Polo Classic, 1.4, 60KM) na trasie spalał 10-10,5L i to przy normalnej jeździe :shock:
Zauważyłem, że temp. cieczy w trasie spadała do 70 stopni a w korkach szła do góry - wymieniłem termostat z obudową i czujnik temp. Spalanie spadło do 9,5-10L.
Dalsze podejrzenia padły na sondę - wymieniłem i na trasie minimum miałem 6,0L. W mieście classic niestety do 9,0 potrafi spalić.
Mam przy okazji pytanie do użytkowników Polo Classic - ile Wam pali.