Duże zużycie paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Wcale nie. Te silniki potrafią wchłonąć nawet 8l w mieście bądź przy ostrzejszej jeździe. Są po prostu trochę za małe jak na 6N.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
B
Bartek87_polo6N
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 04 sie 2010, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Bartek87_polo6N »

Bo moje polo 1.0 pali w przedziale 6-7 l czasem nawet 8 i zastanawiałem sie czy to normalne . ale z tego co mówiesz kolego to chyba nic nadzwyczajnego. dzieki za info. pozdro
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Siemanko ja mam polo 1.0 AER z 98r po miescie pali ok 6-6,5 l/100km na trasie jadąc do 100km/h spokojnie 5 raz jadąc tak max 80 udało mi sie zejsc ponizej 5l/100km
f
fffff
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:52

Post autor: fffff »

Polo 1.9 D, 1999 N6, Pali bardzo różnie. Potrafi spalić 9-10l/100, ale w następnym tygodniu potrafi spalić 6l/100 przy dokładnie takiej samej jeździe. W zeszłym tyg. wlałem równo 10l i przejechałem na tym ok 140-150km. Cały czas na 2000 obrotach.
s
stewie_griffin
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2010, 9:22

Post autor: stewie_griffin »

to może teraz ja....Polo 1.4 16V 100KM, mi pali jakby nie było 10 litrów przy jeździe normalnej w mieście, jasne czasem się depnie ale zazwyczaj nie przekraczam 4k obrotów. Czy te 10l to ok czy raczej za dużo i zacząć się martwić? Jak tylko kupiłem polówkę zajechałem pod VAG i było bez błędów sondy.
ZAKRENT możesz opisać coś z ta sondą u Ciebie czemu nie było błędów na VAGu a w rzeczywistości była walnięta?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""stewie_griffin""]to może teraz ja....Polo 1.4 16V 100KM, mi pali jakby nie było 10 litrów przy jeździe normalnej[/quote]
i tyle ma palić. W instrukcji stoi 9,6 l/100km.
s
stewie_griffin
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2010, 9:22

Post autor: stewie_griffin »

dzięki BAZI, teraz przynajmniej wiem, że nie ma się czym martwić :) no poza tym:

Kod: Zaznacz cały

http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=19171
:/
Awatar użytkownika
zakrent
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 19 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: OP

Post autor: zakrent »

[quote=""stewie_griffin""]to może teraz ja....Polo 1.4 16V 100KM, mi pali jakby nie było 10 litrów przy jeździe normalnej w mieście, jasne czasem się depnie ale zazwyczaj nie przekraczam 4k obrotów. Czy te 10l to ok czy raczej za dużo i zacząć się martwić? Jak tylko kupiłem polówkę zajechałem pod VAG i było bez błędów sondy.
ZAKRENT możesz opisać coś z ta sondą u Ciebie czemu nie było błędów na VAGu a w rzeczywistości była walnięta?[/quote]

Z tą sondą to nie mam zielonego pojęcia o co kaman, niestety w tej kwestyji nie pomogę. Po prostu na chybił trafił wymieniłem i jest ok.
A Ty masz 16-stke wiec niestety bedzie tyle palił. Jak będziesz "gniótł" paulinke :rotfl: to może wyjść więcej. Niestety, taki jest urok mocniejszych moturów :cry:
śr. 7,1/100km
max speed 187km/h !!!
a
artiarti
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 30 sie 2010, 21:43

Post autor: artiarti »

Moje polo 1.0 1997r 230tys km w trybie mieszanym(miasto + trasa), codziennie robie ok 100km do pracy: ==> śr. latem 7l LPG ==> ś. zimą 8.5L LPG, benzyny około 1.5 litra mniej
Pozdrawiam ;)
f
fffff
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:52

Post autor: fffff »

[quote=""stewie_griffin""]to może teraz ja....Polo 1.4 16V 100KM, mi pali jakby nie było 10 litrów przy jeździe normalnej w mieście, jasne czasem się depnie ale zazwyczaj nie przekraczam 4k obrotów. Czy te 10l to ok czy raczej za dużo i zacząć się martwić? Jak tylko kupiłem polówkę zajechałem pod VAG i było bez błędów sondy.
ZAKRENT możesz opisać coś z ta sondą u Ciebie czemu nie było błędów na VAGu a w rzeczywistości była walnięta?[/quote]Staraj się jeździć ok 2000-2500. O browara się załóże, że spadnie przynajmniej o 1-2 litry. Bez zrywów na światłach i chamowania na ost chwile. Przy 16v musi dużo pali ale zawsze można ograniczyć spalanie. Ja tam ma w dupie czy przyjade do pracy o 7:00 czy o 7:10, nigdzie nie gonie z nikim się nie ścigam, bo i tak wiadomo że pajaca który zerwie się ze świateł albo będzie wyprzedzał jak debil spotkasz 10km dalej na światłach więc...Ja jakieś czas temu miałem śmieszną sytuacje. jechałem sobie z pracy, i jechał jakiś baran ze 150 taką uliczką, wyprzedził mnie i poleciał za pare minut, dojeżdżam do świateł a ten baran stoi. Jade dalej, nast. 5km dojeżdżam do zjazdu do mojego domu, patrze a typ stoi na poboczu urwanym kołem bo wjechał w jakąś dziure. Tak się zaczałem śmiać, że mało sam w drzewo nie wjechałem. Sorry za tę offtopicową opowieść ;)
s
stewie_griffin
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2010, 9:22

Post autor: stewie_griffin »

ffffff pewnie by spadło spalanie tak jak mówisz o 1-2 litry, tylko gdzie ta frajda z jazdy i słuchania pracy silnika? Zostanę przy stanie obecnym - chodziło mi tylko czy czasem coś nie jest walnięte z sondą :)
p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

Post autor: przemorski »

Witam

Temat ciekawy dlatego się podepnę ;)

Zauważyłem, że na spalanie mogą mieć wpływ:
- sonda lambda
- zapchany katalizator (+ muli)
- zapchany tłumik
- czujnik temp. cieczy chłodzącej
- termostat
- źle ustawiony zapłon
- zapchana przepustnica - obroty szaleją
- filtr paliwa, powietrza
- pompa paliwa
- świece i przewody WN oraz cewka zapłonowa (tu poprawcie mnie jeżeli się mylę)

W moim przypadku (Polo Classic, 1.4, 60KM) na trasie spalał 10-10,5L i to przy normalnej jeździe :shock:

Zauważyłem, że temp. cieczy w trasie spadała do 70 stopni a w korkach szła do góry - wymieniłem termostat z obudową i czujnik temp. Spalanie spadło do 9,5-10L.

Dalsze podejrzenia padły na sondę - wymieniłem i na trasie minimum miałem 6,0L. W mieście classic niestety do 9,0 potrafi spalić.

Mam przy okazji pytanie do użytkowników Polo Classic - ile Wam pali.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2010, 21:31 przez przemorski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""przemorski""]Mam przy okazji pytanie do użytkowników Polo Classic - ile Wam pali.[/quote]
No ale to jeszcze silnik.
1F 1.6 55KW 75KM Pb : (dane z moich statystyk tankowań i przebiegów)
trasa 6,5
miasto 9,8
miasto vs Artpolo 10-12
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

to dorzucę coś od siebie, silnik 1.4 16V 100KM, tylko, że Polo 6n2 więc nieco nowszy silnik, autem jeżdżę od roku i w tym czasie zrobiłem nim ponad 20 tys. km., spalanie jakie mam non stop oscyluje w granicach 7-7,5l/100km, w zimę raz wzrosło mi do 8, ale tylko raz, jeżdżę po nie za dużym mieście, gdzie sporadycznie stoi się w jakichś korkach, etc., cisnąć cisnę jak najbardziej :grin: więc jestem jak najbardziej zadowolony z mojego spalania, jakby ktoś chciał więcej danych to w podpisie jest mój wynik z motostat, tam można sobie oglądnąć szczegółowe spalanie z poszczególnych tankowań :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
s
stewie_griffin
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2010, 9:22

Post autor: stewie_griffin »

[quote=""Artpolo""]

Zauważyłem, że temp. cieczy w trasie spadała do 70 stopni a w korkach szła do góry - wymieniłem termostat z obudową i czujnik temp. Spalanie spadło do 9,5-10L.
[/quote]

A pamiętasz może ile Cie kosztowała ta wymiana z częściami? Mam praktycznie takie same objawy...tylko że mi póki co spada do 80 st.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”