Pisk hamulcy ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Pisk hamulcy ?

Post autor: Anonymous »

Wpisałem w szukajce pisk hamowanie i nie znalazłem .
Więc zakładam taki oto temat.
Ostatnio przy hamowaniu coś mi piszczy ..hamulce ? tarcza ?
nie wiem nie znam się.
żadna kontrolka się nie zapaliła.
Klocków i tarcz od zakupu nie ruszałem. Auto wydaje się hamować normalnie.
Co to może być , jak to sprawdzić i jaki ew. koszt wymiany ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zobacz czy czasem klocusie się nie kończą, czasem jest to sygnał do wymiany,
jest jeszcze sprawa marki niektóre klocki dosłownie piszczą a niektóre nie,
Ściągnij koło i sprawdź mniej więcej ile mm zostało z klocka.
Koszt wymiany to mniej więcej tak komplet klocków na przód od 50-100 zł
Robocizna 50-150 max.
Jak jeszcze nie wymieniałeś płynu hamulca to wymień bo warto. (koszt 25 zł max za litr płynu DOT4)
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Piszczy Ci podczas hamowania czy wręcz przeciwnie? tzn np jak wolno toczysz sie w korku? Mnie właśnie piszczenie słyszane podczas powolnej jazdy ostatnio doprowadza to kur..cy. Rozebrałem do ostaniej śrubki zaciski, prowadnice chodzą jak malyna, wszystko wyczyszczone i dalej piszczy :niewiem:. Przejechałem nawet klocki papierem ściernym, pomogło na kilka dni i dalej to samo...
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Borek""]Piszczy Ci podczas hamowania czy wręcz przeciwnie? tzn np jak wolno toczysz sie w korku? Mnie właśnie piszczenie słyszane podczas powolnej jazdy ostatnio doprowadza to kur..cy. Rozebrałem do ostaniej śrubki zaciski, prowadnice chodzą jak malyna, wszystko wyczyszczone i dalej piszczy :niewiem:. Przejechałem nawet klocki papierem ściernym, pomogło na kilka dni i dalej to samo...[/quote]

ciu..owe klocki albo zasyfione tarcze. spróbuj je odtłuścić np. benz ekstrakcyjną
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Tarcze gładkie Brembo, klocki Ferodo Premier także raczej wszystko dobrej klasy.[quote=""turzol""]zasyfione tarcze. spróbuj je odtłuścić np. benz ekstrakcyjną[/quote]
tak jak napisałem wszystko wyczyszczone, odtłuszczone i co trzeba nasmarowane
s
sholler
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lis 2009, 13:30

Post autor: sholler »

Też tak miałem, piszczenie przyprawiało mnie o szał.Wymień klocki bo pewnie są zbyt twarde.Ja wymieniłem i jest ok, zapytaj w jakimś warsztacie jakie klocki montują zwykle i zamontuj takie same, mechaniory z reguły wiedzą co montować bo by się ludzie skarżyli.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Borek""]Tarcze gładkie Brembo, klocki Ferodo Premier także raczej wszystko dobrej klasy.[quote=""turzol""]zasyfione tarcze. spróbuj je odtłuścić np. benz ekstrakcyjną[/quote][/quote]

akurat Ferodo Premier to niska półka jeśli chodzi o klocki, a tarcze Brembo są ostatnio made in czestochowa baaardzo kiepskiej jakości więc może na takie trafiłeś. Także uważam że wina leży po stronie klocków
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Mój zestaw ma juz ok 25.000 przejechane(klocków większa połowa), do tej pory nic podobnego się nie działo. Mój starszy w poprzednim aucie też 2 komplety zjeździł i wszystko było ok.
Chyba trzeba to potraktować jako bodziec do swapa na 256mm który to leży i czeka już z pół roku :grin:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czyli wizyta w warsztacie. żona powiedziała że jak ruszę koło to ona nie wsiada do auta.
a klocki tył ? bo napisaliście przód..
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""wrotek_poz""]czyli wizyta w warsztacie. żona powiedziała że jak ruszę koło to ona nie wsiada do auta.
a klocki tył ? bo napisaliście przód..[/quote]

a ty masz Panie raczej bębny z tyłu ;)
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Mialem podobny problem, jak auto sie toczylo to piszczaly mi przednie hamulce, wymienilem klocki i po problemie.
wrotek_poz jak sie na tym kompletnie nie znasz to lepiej udac sie do warsztatu, a z tyłu mac hamulce tarczowe, takze ewentulanie szczęki do wymiany jeśli są wyeksploatowane .
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a no pewnie mam bębny :)
turzol btw dostałeś moją prośbę ?
ktoś wie ile kosztują bębny ?
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

wrotek_poz[quote=""wrotek_poz""]ktoś wie ile kosztują bębny ?[/quote]


Jeśli bębny sa w dobrym stanie to nie musisz ich wymieniać, można jedynie wymienić szczęki i dac bębny do tokarza co by Ci "warge" zebrał ; )
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dziękuję za info :)
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote=""Borek""]klocków większa połowa[/quote]
prosze nie!!! jako umysł ścisły muszę z tym protestować!!

poza tym wrotek_poz jak od kupna nie wymieniane to trzeba kupić nowe klocki i na pewno przejdzie :) co do tyłu też raczej zrób za jednym zamachem a poczujesz jaka różnica w hamowaniu :) przechodziłem to rok temu (wymiana klocków w tym roku szczęki i płyn ) i niestety teraz też muszę ( zniszczona tarcza skosiła prawie całe klocki na lewym kole ) - i cały przód wymienię tarcze plus klocki :) Zastanów się podczas wymiany klocków czy nie trzeba od razu i tarcz wymieniać lub przetoczyć jeżeli masz możliwość w dobrym zakładzie to zrobić ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”