Jakie przewody zapłonowe polecacie do polo z silnikiem AAV na mono-wtrysku? Jest tyle rodzajów, miedziane, ferryty. Z metalowymi wtykami na świece z plastykowymi. Może jaki konkretnie typ, jakieś oznaczenie? Jakie siedzą tam oryginalnie? Są takie za 50zł a są i za 150zł.
Ja do swojej poli z silnikiem HZ kupiłem przewody JanMor i muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony, jeżdżę na nich ponad rok i nie mam żadnego problemu.
Za 4 przewody do świec i 1 cewka->kopułka zapłaciłem jak dobrze pamiętam ok. 100zł.
jak to mawiają najstarsi indianie:
odłączasz akumulator
odłączasz kable zapłonowe
odłączasz kabel czujnika halla
zdejmujesz kopułke i palec
nabijasz 2-3 punkty na łączeniu aparatu z głowicą żeby przy montażu nie przestawić zapłonu
odkręcasz aparat
od strony silnika na wałku znajduje się trzpień zabezpieczający wybijasz go i zapamiętujesz położenie tego elementu przez który przechodził żeby nie obrócić aparatu o 180 stopni
zdejmujesz element przez który przechodził trzpień i masz dostęp do czujnika
odkręcasz czujnik śrubokrętem krzyżakowym
i z nim w ręce idziesz do sklepu cena w zależności od wersji od 160 do 300zł plus oringi
robiłem to jakiś czas temu niestety nie przeprowadziłem dokumentacji fotograficznej
montaż w odwrotnej kolejności po zmianie czujnika nie wystrasz się, że po odpaleniu będziesz miał 2 tysiące obrotów przepustnica doreguluje gdzieś czytałem żeby po wymianie zostawić go odpalonego na godzinkę "żeby się ułożyło" ja tak zrobiłem i wszystko cacy
Dzięki, dzisiaj wyjąłem aparat i przeczyściłem go, ale nie mogłem wybić tego trzpienia z tego plastikowego elementu, na szczęście pomogło i o dziwo samochodem już nie szarpie i nie gaśnie może jakieś syfy były na hallu i z tego takie numery były.
Panowie pomozcie mi w odnalezieniu tego ustrojstwa. Najlepiej jakas foteczka, wiem ze to gdzies w zapłonie ale chcialem kupic na poczatku sam czujnik ale to troche drogo mi wyszlo a na szrocie maja caly aparat tylko nie wiem czy ma hala czy nie. z gory dzieki za pomoc
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
Przeloz caly aparat zaplonowy to jest naprawde lepsze rozwiazanie, a czujnik halla to ta plytka z ktorej wychodza kabelki do kostki modulu zapolonowego
Ten czujnik siedzi w aparacie zaplnonowym. Przy aparacie masz wtyczke na 3 piny. Bedziesz chcial Foto to daj znak mam 2 takie aparaty jeden na aucie a drugi z demontazu lezy i czeka na chetnego Pozdro
[quote=""bruczyk""]Przeloz caly aparat zaplonowy to jest naprawde lepsze rozwiazanie [/quote]
Tak jak koledzy piszą lepszym rozwiązaniem jest kupno sprawnego całego aparatu koszt 80 - 120 zł, 3 tyg temu zmieniałem bo padł czujnik i samochód już nie zapalił, są dwa typy apartów jedne są z podciśnieniem a drugie bez u mnie w NZ jest z podciśnieniem,
powiem wam wstrzymałem sie z tym bo mialem problem i myslałem ze to czujnik halla tak przypuszczal znajomy mechanik ale polecil jeszcze wymiane filtra paliwa. Wymontopwałem stary filtr popatrzylem niby przeplyw byl ale to nie pomoglo po przejechaniu 10km zgasł nagle. To wlasnie mnie zastanawialo benzyna nie szarpie tylko gasnie nagle, i po pewnym czasie zapala, ale mowie nie droga sprawa kupie nowy filtr dla spokoju. przejechalem sie w piatek dla spokojnosci 30km nie zgasł nic. Potem tego samego dnia zrobilem jeszcze okolo 100km i jest dobrze wiec mysle ze mam problem z głowy a czujnik halla jeszcze polata ale dzieki za podpowiedzi, pozdraViam
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.