Szum podczas jazdy: opony czy łożyska

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

Szum podczas jazdy: opony czy łożyska

Post autor: przemorski »

Witam

Najpierw pokrótce opiszę sytuację: 2 miesiące temu kupiłem polówkę. Była bez opon letnich (stała na zimowych).
Przy zakupie dostałem komplet opon używanych w innym samochodzie (bieżnik był ok. - ok 3mm grubości, niestety były zząbkowane).

Podczas jazdy zauwazyłem pewne odgłosy. Dla mnie są to odgłosy toczenia (takie łup, łup, łup - regularne).
Pojawiają się gdy przekroczę 50/55 km/h cihcną powyżej 80 i znowu są BARDZO głośne powyżej 120.

I stąd moje pytanie. Jak poznać czy hałas jest spowodowany łożyskami czy oponami?

Mechanik jest w stanie to sprawdzić ?
Czy mogę to sprawdzić sam w jakiś sposób

Dodam, że tuż po zakupie odgłosy były dużo większe niż obecnie, po ok 50 km zmniejszyły się dosyć znacznie się i tak jest
do dziś.


Pzdr.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Łożyska to raczej huczą non stop podczas jazdy.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Miałem podobnie jak przemorski i było to łożysko ale faktycznie to jest huczenie, wycie - ciągły dźwięk w określonym przedziale prędkości. Łożysko możesz sam sprawdzić na lewarek i kręć kołem a potem na boki czy lata.
Natomiast ząbkowanie opony i łup, łup, łup to raczej oznaka zużytego amortyzatora, który nie dociska opony do jezdni.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Dla mnie są to odgłosy toczenia (takie łup, łup, łup - regularne).
Pojawiają się gdy przekroczę 50/55 km/h cihcną powyżej 80 i znowu są BARDZO głośne powyżej 120.
typowe objawy zjechanych stożków/bieżni łożysk, wg mnie są to one są winowajcą, zrób taki test, zaproś kogoś na tylną kanapę najlepiej 2 osoby i rozpędź auto posłuchaj czy huczy bardziej jeśli tak to łożysko/łożyska tylne do wymiany.
Tak jak Artpolo napisał koło do góry i kręć sprawdź osłuchaj.
Jeśli huczy mocniej na ostrym zakręcie to niedokręcone łozysko.

I jeszcze jedno spróbuj też przy tych prędkościach wysprzęglić silnik jeśli hałas ustanie to łożyska w skrzyni do wymiany ale mam nadzieję że tylko tył tak huczy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

Post autor: przemorski »

To jeszcze pytanie o cenę i producenta.

Jakie łożyska wybrać (czy też nieważne) - jaki jest ich koszt, jaki jest koszt robocizny ?

Czy można wymienić jedno łożysko czy parami? Czy należy robić geometrię zawieszenia ?

Pzdr
N
NuNeK
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 23:57

Post autor: NuNeK »

jest jeszcze taka opcja że to wina opon podobny przypadek miał znajomy po gwałtownym hamowaniu opony się zużyły miejscami podczas jazdy było słychać stukanie, gdy przełożył opony na przód czuć było drgania na kierownicy, ja bym sprawdził pierw opony zamień przód z tyłem i będziesz wiedział
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

łożyska sprawdzone przeze mnie i dobre to Timken, SKF, FAG, KOYO coś w ten deseń szukaj, cena łożyska tył timken 48 zł sztuka.
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemorski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:09

Post autor: przemorski »

Mam jeszcze pytanie: czy łożyska można wymieniać pojedynczo czy trzeba parami, czy należy zrobić geometrię zawieszenia po tym ?
Awatar użytkownika
ko zack
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1059
Rejestracja: 04 sie 2009, 16:14

Post autor: ko zack »

nie wiem jak inni ale ja jestem zwolenikiem teori ze wymienia sie parami.

moim zdaniem najlepiej bo wymienisz jedno i po 2 tyg np. zacznie walic nastepne.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""paroof""]nie wiem jak inni ale ja jestem zwolenikiem teori ze wymienia sie parami.[/quote]

Generalnie to prawe łożyska lecą dużo szybciej. Wymienia się tylko to co huczy, bo płaci się za wymianę "od sztuki". To nie klocki hamulcowe...

Łożyska z tyłu bez problemu każdy wymieni sobie samemu, z przodu jest więcej zabawy...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Generalnie to prawe łożyska lecą dużo szybciej.
no to u mnie było na odwrót lewe od kierowcy poleciało kilka razy a prawego jeszcze nie wymieniałem (mowa o przednich)
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

opony wy-ząbkowane, zamień prawe koło na lewe, będzie ciszej :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”