Ustawienie ręcznego po wymianie linek...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam_OF
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:11
Kontakt:

Ustawienie ręcznego po wymianie linek...

Post autor: adam_OF »

Witajcie!

Wymieniałem linki od ręcznego. Czy podczas regulacji w kabinie linki powinienem ustawić na równo?

Obrazek

Czy one powinny być tak ustawione jak zaznaczone jest na czerwono na rysunku czy niekoniecznie linki muszą być równo? Blaszka do której przykręcamy linki jest lekko przekrzywiona dlatego właśnie pytam o ustawienie linek.

Z góry dzięki za odpowiedź
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Nie musza byc rowno. A zeby sprawdzic prawidlowe ustawienie naciagu linek, musialbys jechac na stacje diagnostyczna na badanie hamulcy . Tam Ci koles powie ktore kolo Ci lepiej hamuje a ktore gorzej no i musisz wtedy dociagnac je odpowiednio. Rozny jest zawsze stan okladzin hamulcowych, stad roznie tez sie te linki dociaga. Klocki czy szczeki powinny sie zuzywac rownomiernie ale tak nigdy nie bedzie zawsze wystapi niewielka roznica. Tez mam nierowno dociagniete ale nie robie z tego tragedii. Reczny trzyma i to jest najwazniejsze.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

Sprawdzanie hamulca ręcznego 
–   Podnieść samochód. 
–   Zaciągnąć o 3 ząbki dźwignię hamulca ręcznego. 
–   Nie może być możliwe obracanie kół ręką. 
–   Zwolnić hamulec ręczny i sprawdzić, czy oba koła swobodnie się obracają. 
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Gdy wczoraj przy podniesionym samochodzie sprawdziłem koło to obracało się z oporem a hamulec był spuszczony. Czy to oznacza ze mam za mocno naciągnięty hamulec ?
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""webak""]Gdy wczoraj przy podniesionym samochodzie sprawdziłem koło to obracało się z oporem a hamulec był spuszczony. Czy to oznacza ze mam za mocno naciągnięty hamulec ?[/quote]
Może to być ręczny ale nie musi, spróbuj popuścić i sam się przekonasz. Ja miałem porządnie zablokowane koło, ciężko było je przekręcić, okazało się, że miałem nieźle pozapiekane niektóre elementy. Po rozebraniu oczyszczeniu i zabezpieczeniu jest dobrze.
Obrazek
Obrazek
a
adam_OF
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:11
Kontakt:

Post autor: adam_OF »

Tylko, że jak linki będą na równo z czerwoną linią to są naciągnięte równo? A jak jedna jest dalej a druga bliżej to na jedno koło zaciąga bardziej a na drugie mniej?
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""adam_OF""]Tylko, że jak linki będą na równo z czerwoną linią to są naciągnięte równo? A jak jedna jest dalej a druga bliżej to na jedno koło zaciąga bardziej a na drugie mniej?[/quote]
nie koniecznie, co tak się uczepiłeś tej czerwonej linii. U mnie nie są równo, ale ręczny mam dobrze naciągnięty i to mi wystarczy:) zapoznaj się z tym co napisał Olo i tak zrób u siebie. A jeżeli efekt nie będzie dla Ciebie zadowalający, jedź na stację obsługi.
Obrazek
Obrazek
a
adam_OF
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:11
Kontakt:

Post autor: adam_OF »

Tylko, że jak jadę i zablokuje koła ręcznym to tył ściąga na prawo i wygląda jakby prawy tył słabiej łapał.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Byc moze tak jest faktycznie. Rozbierales bebny, moze masz szczelony cylinderek, ktory wylal i zapaskudzil beben i bebechy w nim. Rozbierales to czysciles? Przejedz sie na ta stacje diagnostyczna, dowiesz sie czy tylko reczny slaby masz z tej strony czy tez normalny hamulec. Mi koles kiedys sprawdzil za frajer zawieszenie czy jest ok bo cos mi pukalo, ale robilem tam przeglady, dwa juz byly wbite w dowod wiec zrobil za darmo.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ja po wymianie linek na nowe (stare zrobiły mi psikusa) zrobiłem to tak:
1. naciągnałem linki "na oko" czyli zostawiłem im około 2mm luzu (abym miał pewność że na linkach się nie zatnie i odbije)
2. pojechałem na parking/drogę żwirową
3. jadąc powoli na 1 biegu zaciągałem powoli co 1 ząbek
4. przy 3 ząbku koła już stanęły w miejscu, wyszedłem więc i po śladach widać czy któreś koło bierze pierwsze i czy blokuje jedno czy oba, wtedy wiesz co jest grane

przy tarczach łatwo widać czy odbija do końca i nie ma problemu (nie ociera), wystarczy głowę za koło wsadzić i zobaczyć czy dźwigienka wróciła na swoje miejsce (nie wiem czy przy bębnach jest tak samo) lub też po przejechaniu kilometra dotknąć jednej i drugiej tarczy, ale najdokładniej - oczywiście na podnośniku :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”