Przeglądając fotki komór silnika naszych polówek zauważyłem że sporo osób ma dodatkowy przewód od śruby mocowania cewki zapłonowej do obudowy silnika, czyli są połączone masą. Co to daje, przecież prąd na cewkę idzie przez kabel a nie mase obudowy karoserii, a możę to dodatkowa masa na silnik i cewkę, daje to coś?
np. po to aby na obudowie cewki nie zindukowało sie napięcie chociarz jest aluminowa to cuda się zdarzają ten dodatkowy kabel chroni przed tym. a takie kilkanaście kV pewnie by zabolało troszke .jak jest to pewnie przepływa nim prąd między silnikiem a cewką wiadomo płynie tamtędy gdzie mu latwiej i lżej.
a że tak się wepnę aby nie zakładać nowego krótkiego tematu: co daje masa na rozdzielaczu? bo tam też widzę jest możliwość podpięcia - u mnie akurat tego nie ma bo nie znalazłem żadnego luźnego przewodu, a auto pracuje normalnie
[quote=""sholler""]Przeglądając fotki komór silnika naszych polówek zauważyłem że sporo osób ma dodatkowy przewód od śruby mocowania cewki zapłonowej do obudowy silnika, czyli są połączone masą. Co to daje, przecież prąd na cewkę idzie przez kabel a nie mase obudowy karoserii, a możę to dodatkowa masa na silnik i cewkę, daje to coś?[/quote]?
a ja mam pytanie odnośnie tego kabla masy od cewki do silnika , ostatnio auto przestało mi palić i zauważyłem ,że ten oto kabel jest uszkodzony. Czy ma to wpływ na odpalanie silnika?