Jaka rezystancja dla czujników temperatury?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Jaka rezystancja dla czujników temperatury?

Post autor: PoloMM »

Używając opcji SZUKAJ przez ok. 2 godziny oraz pytając forumowiczów w konkretnych tematach nie znalazłem odpowiedzi na pytanie:
Jaka powinna być rezystancja dla czujników temperatury w Polo 1.3 AAV:
1.) czujnik "niebieski";
2.) czujnik "czarny";
3.) czujnik włączenia wentylatora chłodnicy;

Proszę po pomoc lub o zmierzenie i podanie wartości.

Z góry na prawdę dziękuję:)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Rezystancja tych czujników zmienia się wraz z temperatura. Więc przy jakiej temperaturze potrzebne Ci te wartości
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Dajmy na to "na zimnym silniku" oraz zagrzanym do 90 stopni...
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

1
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

2
z tego co pamietam odwrotnie do pierwszego

3
ten czujnik to nie termiter
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Dziękuję bardzo, na pewno się przyda...
...i komuś na forum też...
POZDRAWIAM
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja dodam od siebie że z tą rezystancją czujników to różnie bywa, robiłem testy 3 czujników 2 sprawne i 1 skopany, wychodziło że każdy mniej więcej to same wartości pokazywał. a ten nie sprawny nie trzymał ssania.
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Miałem w planie jutro kupić czujniki, ale zauważyłem, że jeden kabelek od niebieskiego przykręcony jest jako masa w silniku...
Czy tak ma być ?

Poniżej foto silnika i widze, że w oryginale taka sytuacja nie występuje...obydwa kabelki chowają się w wiązce przewodów...

http://img204.imageshack.us/i/kopia008r ... nnera.jpg/
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

PoloMM, ten przewód nie powinien być połączony bezpośrednio z masą. Jeśli masz możliwość to daj zdjęcie jak to wygląda, bo interesuje mnie z której strony (czujnika czy komputera) kabel jest zmasowany. I jeszcze napisz jaki ten kabelek ma kolor. jeśli to jest brązowo-biały to zamiast przykręcać do silnika lepiej by było połączyć z przewodem brązowym czarnego czujnika. A najlepiej tak jak powinno być czyli do oryginalnej wiązki. Odwiń izolację z wiązki i zobacz czy jest wolny przewód brązowo-biały...
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Połączenia czujników przed rozplątaniem...
jak widać brązowy kabel po lewej-gornej stronie zdjęcia zmasowany z silnikiem...
Obrazek


Po rozplątaniu wygląda to tak:
Obrazek
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Dodatkowa uwaga !!!!!

brak odczuwalnej różnicy w odpalaniu zimnego silnika - nieważne czy kostka niebieskiego czujnika podpięta czy nie...
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

kostka widać nieoryginalna. jak masz możliwość to zmierz rezystancję między tymi dwoma przewodami. przy temperaturze ok 10 stopni powinno być 4000 Ohm, przy 90 ok 250 Ohm.
druga rzecz. odłącz ten dodatkowy masowy przewód i zmierz rezystancje między kabelkiem brązowym wtyczki i masą samochody. powinno być koło 1-2Ohm (rezystancja przewodów miernika). Odpisz z wynikami.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Jak się dostać sondami od multimetru zeby pomierzyć rezystancję? Trzeba nacinać kable od wtyczki? (wolalbym nie).
Macie jakis patent?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

Rezystancja niebieskiego czujnika, może się przyda komuś na przyszłość
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Ralph""]Macie jakis patent?[/quote]
zdjąć wtyczke :grin:
a jeśli na włączonym silniku to ja mam taki patent, że biorę ostry nożyk do tapet (sam wkład), wbijam ostry wierzchołek w kabel i pod nożyk podpinam sonde. ściągać izolacji nie ma sensu, bo się to po jakimś czasie mści (utlenia, przeciera, przerywa etc.).
Można też bezpośrednio przy wtyczce komputera, ale nie wiem czy jest dostęp nawet jak się "gumę" ściągnie :grin: . jak co to jedna sonda-pin 10 i druga-masa.
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

Czujniki zostały wymienione,
Auto stoi pod chmurką i jedzie ok. 9 km do pracy...czy w tym czasie powinno złapać 90 stopni ?

Jak odpalę zimny silnik, to po ok. 2 km ciepłe robią się węże widoczne na zamieszczonym powyżej zdjęciu nr 1...w górnej prawej części zdjęcia...
Zimny jest wąż "dolny" prowadzący do chłodnicy...

Czy wszystko OK ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”