A przebieg z kolei to 170~tyś km.
ja właśnie przy podobnym przebiegu przeszedłem z 10W40 na 5W30 i zero problemów, rozszczelnienie silnika to mit z tamtej epoki gdzie kiedy oleje się pomieszało to żelowały lub też gdy się zalało syntetyka to się silnik rozszczelniał, Jak dobry Boże można porównywac auto ciężarowe do malutkiej osobówki?? :blush2:
, niestety te czasy minęły, olej dobiera się do klimatu w jakim się znajdujemy, na zimne klimaty leje się oleje rzadkie 0WXX lub 5WXX w umiarkowanym klimacie 10W w cieplejszych krajach nawet 20WXX,
Poza tym w katalogu serwisowym eTech jest rozpiska olejów do polo i na klimat do -15 stopni ma być 10W40 na klimat poniżej -15 stopni C ma być 5W30 lub 5W40
Nie ma się co bać jak wiemy że silnik zdrowy to nie zaszkodzimy mu,
Zresztą ja nikogo nie namawiam, "twój cyrk twoje małpy" twoje polo
Silnik na 5W chodzi bardzo dobrze i tego się trzymam, w zimie w Polsce miejscami temp spada poniżej -25 st także stosowanie oliwek rzadszych ma tu swoje racje ponieważ dla przykładu mineralny olej zamarznie już przy -16 półsyntetyk przy około -25 a syntetyk poniżej -35 stopni (zależnie od producenta oleju wartości mogą się różnic)
Lektura obowiązkowa dla rookies:
http://www.gae.pl/temp/oleje.pdf
Luuudzieeee! nie bójcie się olejów syntetycznyyyych!!! :rotfl: