Ubytki płynu chłodzącego.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ubytki płynu chłodzącego.

Post autor: cormoran »

Witam

Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodzącego. Gdy wleje do MAX to po 3 tygodniach mam już poniżej MIN. Patrzyłem po przewodach i nie widzę nigdzie mokrych przewodów. Proszę, powiedzcie, jak zlokalizować wyciek ? Czy są może jakieś preparaty, które pomagają go zlokalizować itp. ? I jeszcze jedno pytanie: Czy możliwe, że przez korek może parować ten płyn ?

Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Jest taki proszek do uszczelniania chłodnic, kupisz go na większości stacji paliw lub w sklepie motoryzacyjnym cena 5zł Sprawdź króciec, bo on często odpowiada za ubywanie płynu chłodniczego, tak jak w moim przypadku.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

jest kilka miejsc gdzie płyn chłodniczy może uciekać np: nagrzewnica:jeśli jest nieszczelna do płyn leje ci się do środka na podloge i to jest w sumie chyba jedna z gorszych opcji, obudowa termostatu: powinny być ślady wycieku na bloku, chłodnica, przewody doprowadzające, trzeba wszystko posprawdzać bo ten proszek to wydaje mi się że jest to takie rozwiązanie na odwal a to powinno być zrobione pożądnie.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Jest jeszcze jedna opcja - walnięta uszczelka pod głowicą.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

Dzieki za sugestie.
Jezeli byłaby to uszczelka pod głowicą, to jak to poznać ?
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

jeżeli uszczelka to sprawdź poziom oleju jeśli go przybywa to znaczy że leje ci się do środka
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""camel19""]trzeba wszystko posprawdzać bo ten proszek to wydaje mi się że jest to takie rozwiązanie na odwal a to powinno być zrobione pożądnie.[/quote]

5 lat jeździłem fiatem z załataną chłodnicą właśnie tym proszkiem i dopóki nie wjechałem na pustaka to było wszystko ok.
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""camel19""]jeżeli uszczelka to sprawdź poziom oleju jeśli go przybywa to znaczy że leje ci się do środka[/quote]

moim zdaniem nieprawda i za przeproszeniem pierd.... głupotę.

Jeśli płyn chłodzący ucieka przez uszczelkę to go przepala w układzie. Nie ma możliwości aby płyn chłodniczy podnosił poziom oleju.
Natomiast walnięta uszczelka pod głowicą to w zbiorniczku wyrównawczym będziesz miał bąbelki.

poziom oleju może zwiększyć się paliwem nie płynem.


[quote=""Diego69""][quote=""camel19""]trzeba wszystko posprawdzać bo ten proszek to wydaje mi się że jest to takie rozwiązanie na odwal a to powinno być zrobione pożądnie.[/quote]

5 lat jeździłem fiatem z załataną chłodnicą właśnie tym proszkiem i dopóki nie wjechałem na pustaka to było wszystko ok.[/quote]

proszek uszczelniający działa na metal, więc jeśli cieknie na wężu gumowym to nie uszczelni tego.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

kolego ja w zeszlym roku mialem taka akcje jak sie auto fest nagrzalo to mi uciekalo spod weza co idzie do pompy a ja juz chcialem nagrzewnice wyciagac i wymieniac ;) W tym roku mam to samo plynu obywa ale juz wiem dlaczego otoz pompa mi puszcza jak sie nagrzeje i chlodnica mi puszcza jakies 100 ml na miesiac. Szukaj pomaroanczowych plam gdzies na wezach itp jak masz plyn pomaranczowy.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Mi jak ubywało płynu, to po czasie okazało się, że do wymiany jest pompa wody. Ciekło po bloku i po rancie miski, stąd myślałem, że rozszczelniła się miska a tu na ok 10 tysi przed planowaną wymianą rozrządu okazało się, że pompa się skończyła... Tak to jest jak się odda do warsztatu i nie przypilnuje co Ci wkładają...
Także przyczyn ubytków może być wiele.
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

Trochę odgrzeję temat, bo dzisiaj postanowiłem doładować akumulator przed mrozami i przy okazji popatrzyłem na zbiorniczek układu chłodzenia. Niby płyn był wlewany różowy,ale widzę że zrobił się bardziej brązowy. Jak otworzyłem zbiorniczek i wziąłem na palce ten płyn, to wydaje się jakby był tłustawy. Dodatkowo w zbiorniczku są takie brązowe naloty. Czy to oznacza walniętą uszczelkę pod głowicą ? Jaki jest mniej wiecej koszt wymiany takiej uszczelki w warsztacie ?

Pozdrawiam
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

Ja z sumuję to tak , w lipcu wymieniałem węże chłodzenia bo na kolanku przy termostacie delikatnie kapało,
więc wymieniałem wszystko , w nie których rurkach był osad i brud jakiegoś nalotu i trochę zakamienione ,
idealnie czyste nie będzie bo zawsze zmieni nie co barwę jak trochę pochodzi na nim i ten brud to nie od uszczelki także spokojnie , ja wlałem borygo i po krótkim czasie też trochę zmienił barwę i jest jak by tłusty.
oczywiście gdzieś miałem fotki jak wymieniałem więc na nich mogę wskazać miejsca za kamienienia i oczywiście
środek rurki był potwornie tłusty . :oki:
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
D
Dck
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2010, 20:39

Post autor: Dck »

Witam.

Ja się podepnę :)

Otóż ubywa mi płynu chłodniczego po troszku wręcz niezauważalnie ,ale o dziwo jak muszę z miejsca zrobić 60 i więcej kilometrów
no i go pociągnę 140 - 150km/h to po trasie zaraz zapali się kontrolka i trzeba dolać pół litra.

Nie wiem jaki zakres błędu ma czujnik w zbiorniczku płynu chłodzącego wiec nie jestem w stanie powiedzieć ile go ubywa .
Swoja droga to zbiorniczek mam dość brudny od samego początku ale płyn jest czysty żadnego oleju .

Pompa wymieniona razem z rozrządem 3 miesiące temu,4 mechaników sprawdzało - przewody suche ,króćce tez [nawet nie wiem co to ;)]
przewody miękkie , samochód się nie przegrzewa , nigdzie nie cieknie , od miesiąca staje na czystym kartonie i nawet kropeczki nie ma
w środku wszystko suchutkie [z nagrzewnicy niby nic nie cieknie] ogólnie nie było najmniejszych problemów z nim tylko te ubytki płynu.

Płyn zielony K2 czy jakoś tak ;-)

Jeden doradził mi jeszcze zrobić badanie spalin - podobno ma wyjść czy to uszczelka pod głowicą

Silnik AEX 1.4 8V

Jakieś sugestie ?
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

[quote=""stekvw""]ja wlałem borygo i po krótkim czasie też trochę zmienił barwę i jest jak by tłusty[/quote]

No właśnie ja też kiedyś wlewałem do niego różowe borygo i chyba stąd został ten brązowy osad w zbiorniczku i tłusta ciecz. Jutro kupie na allegro oryginalny płyn. Przepłucze układ i zaleję go na nowo.

Pozdrawiam
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
harnasisko
Swój
Swój
Posty: 766
Rejestracja: 19 maja 2010, 17:09
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: harnasisko »

ja ostatnio wsypalem proszek i powiem ci ze teraz nie narzekam, odpukac ale nic nie ciekne ;)
Polo sex-en by HarRRnasiu !!!! ;) viewtopic.php?f=77&t=56841
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”