[6n] Walnięty termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Tak to objaw uszkodzonego termostatu
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""ghul177""]MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze[/quote]
Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!!
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote=""czaja""]ghul177 napisał(a):
MICHAL mam tak samo w swoim polo 1.9D raczej sie tym nie przejmuj o ile Ci łapie temperature po przejechaniu 4-5km 90stopni. poprostu na polu jest zimno i jak włączymy nadmuch na 3-4 i stoimy w miejscu to poprostu pomagamy w tym że chłodzimy silnik pobierając od niego ciepłe powietrze

Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!![/quote]


AMEN !!! nie ma co dalej debatować to jest cała konkluzja w innym przypadku termostat do wymiany. Nie dogrzewa - termostat, nie trzyma termostat itd itd. ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Mam pytanie czy po wymianie termostatu w 6N 1.0 AER B trzeba odpowietrzać instalacje z płynem chłodniczym?? W moim firmowym fiacie palio musiałem a czy tutaj trzeba?
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

[quote=""czaja""]Tyle razy było pisane że to chodzi o termostat. I dlaczego ma się nie przejmować. Powinno działać prawidłowo i tyle. Chcesz włączyć ogrzewanie na full to ma działać i nie odbierac ciepła silnikowi. To termostat ma trzymać temperaturę silnika na sztywno na 90 stopni, a nie włączone ogrzewanie!!!
[/quote]


Wlasnie,ma dzilac jak w firmie VW a nie we fiacie,bo tak ma byc i dobra.Chlodzic ogrzewaniem
to mozna auto rajdowe,gdzie jest w piz...i wlanczają w lecie orzewanie na full,a ja chce miec 90st na blacie i gorąco w aucie jak nadejda mrozy.

Ok, w tym tyg. wymiana rozrządu i termostatu.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

napisz kolego czy pomogło bo sam jestem ciekaw czy Ci pomoże. tylko sprawdz na mrozie i włącz dmuchawe na 4. kolega ma benzyne i może dlatego.ja rok temu wymieniałem termostat na wahler i raczej nie wierze by był do wymiany i uszkodzony
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam,
zupełnie przypadkiem trafiłem do tego wątku i kolejny raz pokazaliście mi co mam uwalone w mojej polówce :-) Od jakiegoś czasu mam drugie polo ADX i tam szybko temp. wzrasta i dmucha ciepłym powietrzem a w moim AEV przejeżdżając nawet 5-10km temp jest w najniższym położeniu wskaźnika czyli grubo poniżej 70st. Dmuchawa dmucha ciepłym powietrzem ale nie można tego porównać do tego ciepła z ADX. Rozumiem, że na 100% mam uszkodzony termostat? A jeśli tak to czy wskażecie czy kupię gdzieś taniej niż tutaj:
http://e-autoparts.pl/catalog/termostat ... th=700_702
I jeszcze jedno, jakie mogą być skutki uszkodzonego termostatu, większe spalanie?


Wymieniłem termostat i króciec,efekt jest zauważalny ale raczej nie mam szans na to by przy -10st na odcinku 5km uzyskać 90st, najwięcej to troszku przed 70st, i w tym momencie obroty są już na poziomie 750. Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 11:50 przez siwekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

Witam,
A ja mam problem nietypowy. Mianowicie nie dziala wskaznik o temperatury od kiedy kupilem auto. Czujnik bym juz inny montowany na próbe i nic. Termostat uważam za ok ponieważ sprawdzilem czy wąż co idzie do chlodnicy nagrzewa sie po jakims czasie nie odrazu. nie mam pomysłów co robic. Próbowalem tez zwarcia czy wskazówka sie wychyli na max ale i to nie pomoglo. prosze o rade.



Wesołych Świąt
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

siwylol2

Może czujnik do wymiany ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""siwylol2""]Witam,
A ja mam problem nietypowy. Mianowicie nie dziala wskaznik o temperatury od kiedy kupilem auto. Czujnik bym juz inny montowany na próbe i nic. Termostat uważam za ok ponieważ sprawdzilem czy wąż co idzie do chlodnicy nagrzewa sie po jakims czasie nie odrazu. nie mam pomysłów co robic. Próbowalem tez zwarcia czy wskazówka sie wychyli na max ale i to nie pomoglo. prosze o rade.[/quote]
Napisz jakie masz zegary: przed czy poliftowe. W VAG-COM masz test zegarów który testuje każdy element w lliczniku. Z tym że nie udało mi się jeszcze połączyć z licznikiem przedliftowym.
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Nie trzeba
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Rangers76""]Nie trzeba[/quote]
a czego się tyczy ten wpis??? bo ciężko wywnioskować.
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

Zegary mam stare przed liftem. czujnik od tem byl juz inny montowany i nic... ssanie mam zrobine manualnie wlasnej roboty. Bo nie dzialalo to co trzeba.
VW Polo 1,9 D 1996r
K
Kristy
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:26

Post autor: Kristy »

Witam, pozwolę się przypiąć do tego tematu.
Mam dziwny problem w korku lub w lecie auto normalnie się nagrzewa powiedzmy do 90 stopni ( powiedzmy bo mam zmienione tarcze i troszeczkę przekłamuje ) generalnie w korku i latem auto grzeje. Wyjeżdżając na trasę przy jeżdzie nawet 60km/h przy temperaturze powietrza 0 czy -5 stopni temperatura silnika spada kolosalnie w dół. Pod korkiem oleju robi się masło co jest oznaką niedogrzania silnika, spalanie wzrosło widocznie a w aucie podczas trasy 50km muszę skrobać od środka szyby podczas jazdy, przednia szyba zaparowana do połowy itd....
Wymieniałem już termostat chyba 3 razy ostatnio kupiłem tego na W i też nic nie pomaga.
Błagam was o pomoc bo już nie mam sił na tego trupa mojego. Jest to Polo Classic z 1996 roku silnik 1.4 benzyna bez gazu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”