Urządzebnie samopoziomujące do ksenonów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""Olo""][quote=""wesol""]Co ma poziom do wysokosci swiecenia. Czyli jak jade pod gorke to swiatla mi poleca na dól? a jak z gorki to poleca na sama gore??[/quote]

Ja mówię jak działa zestaw z allegro[/quote]

czyli działają jedynie na wypoziomowanych drogach?
jadąc po górkę czy z górki dają w asfalt albo w niebo, zgadza się?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""Enten""]
czyli działają jedynie na wypoziomowanych drogach?
jadąc po górkę czy z górki dają w asfalt albo w niebo, zgadza się?[/quote]

Tak bo o ile swiatla swieca nizej jak powinny to w zasadzie nikomu nie przeszkadza ale co gdy wala wyzej niz powinny. Zreszta to tak czy siak bez sensu jest bo wynika z tego ze podjezdzajc pod gorke to swiatla chyba sie obnizaja a jak zjezdzamy z gorki to powinny sie chyba podnosic. Zreszta ile % dróg ma rowny poziom? chyba nawet ponizej 5%. Druga sprawa jest fakt ze przy ruszaniu przod auta sie podnosi wiec swiatla powinny w dół isc a przy hamowaniu odwrotnie. Z tym ze te zmiany sa tak szybkie ze watpie by silniczki nadążały z ustawieniem. W autach jakich robie codziennie maja xenony czyli insignie i viki C to czujniki sa na wahaczach przednich i tylnych. Saaby tez robimy i one maja czujniki odleglosciowe ale wyglada to tak ze jest bajer przyczepiony do wahacza no i do karoserii sam czujnik wysylajacy jakis impuls fali. Odleglosc miedzy nimi jest w zasadzie nieduza bo okolo 3-5 cm.
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

ogólnie to nie ma raczej o czym gadać, każdy bardziej rozgarnięty o tym wiem. Olo chyba dość konkretnie wszystko wyjaśnił.


tak nawiasem mówiąc, samo poziomowanie i tak nie działa na polskich drogach, i jak chcecie możecie dywagować ja tam swoje widzę n a drogach. Ostatnio stałem sobie na poboczu, nie muszę mówić jak wku... mnie xenon nawet w ori autach.
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

[quote=""incognito89""]ogólnie to nie ma raczej o czym gadać, każdy bardziej rozgarnięty o tym wiem. Olo chyba dość konkretnie wszystko wyjaśnił.


tak nawiasem mówiąc, samo poziomowanie i tak nie działa na polskich drogach, i jak chcecie możecie dywagować ja tam swoje widzę n a drogach. Ostatnio stałem sobie na poboczu, nie muszę mówić jak wku... mnie xenon nawet w ori autach.[/quote]

dokładnie, ja mam ori xenon z samopoziomowaniem w e39, i wiem że to niestety oślepia, ludzie nieraz sami zjeżdżają w nocy na prawo, żeby ich tylko wyprzedzić..
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

IMO jak wszystko jest sprawne i ori to xenon nie oślepia bardziej niż zwykła lampa, która ma halogenową żarówkę w środku. Baa, śmiem twierdzić że ori xenon, prawidłowo ustawiony, ze spryskami, z samopoziomowaniem mniej oślepia niż ludzie z zwykłymi, najczęściej zabrudzonymi lampami, które cholernie rozczepiają wiązkę światła i zwyczajnie rażą. Swoją drogą, dużo osób chyba nie wie do czego jest samopoziomowanie. Cel tego urządzenia jest taki, że lampy mają być utrzymywane w stałej pozycji gdy: załadujemy samochód, przyspieszamy lub hamujemy, a nie mają latać jak głupie góra - dół, gdy jedziemy po dziurach.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
pisz69
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 06 wrz 2009, 21:25

Post autor: pisz69 »

Właśnie tak jest "Aoox", czyli takie elektroniczne cudo jak mamy przy kierownicy do samo poziomowania....
Awatar użytkownika
yar0
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yar0 »

A ja zawsze myślałem że samopoziomowanie nie jest dynamiczne i działa tylko przy rozruchu. Odpalasz auto, włączasz światła i układ poziomowania ustala wysokość świateł i tyle. W czasie jazdy lampy są nieruchome. Mam golfa IV z ori xenonem i tak właśnie jest, znajomy w octavii też tak ma. W polo GTI 6N2 jest dynamiczny układ samopoziomowania który cały czas pracuje ?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

tylko jeszcze jedno male ale. zauwazylem ze w insigni jak nieraz robie przeglad to granica swiatla-cienia jest poprostu linia poziomą. Nie ma tego przejscia do gory na prawo. Mozliwe ze to tez duzo daje jesli chodzi o oslepianie.
d
dimmock
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2014, 19:28

Post autor: dimmock »

Witam, mam problem z elektryką w swoim 6n2 GTi, mianowicie "głupieją" elektryczne szyby, wycieraczka tył, xenony na postoju co chwile się regulują, po włączeniu wstecznego pali bezpiecznik, brak komunikacji z kompami i świeci się poduszka. Mechanik rozbiera auto ale nie widzi nic konkretnego. Podejrzewa że problem jest w układzie samopoziomowania lamp. Teraz pytanie, gdzie jest zamontowany układ/moduł samopoziomowania? Może ktoś ma jakieś schematy elektryczne do tej wersji albo wie gdzie znaleźć? Proszę o jakąś poradę albo schematy bo po zakupie auta już 2 tyg stoi w warsztacie. :|
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”