Zapaliła się kontrolka od ABS-u , a ze zima w pełni, jazda bez tego cuda techniki nie jest super bezpieczna. Podjechałem na VAG i dostałem - "00287- tylny prawy czujnik prędkości - G44". Sprawa wiadoma , potrzebny nowy czujnik. Pytanie brzmi na "alledrogo" mają czujniki i czujniki z kablem , który powinienem wybrać ?
a) I czy sam mogę go wyminiec ? Manuala nie znalazłem wiec może jakieś podpowiedzi od znawców tematu ?
b) Słyszałem też o sprawdzeniu kostki pod tylnym siedzeniem , czy może być elementem powodującym ten błąd ?
Z góry dzięki za podpowiedzi
martin na tył potrzebujesz czujnika z kablem. Wymiana teoretycznie jest prosta, bo sprowadza się do odkręcenia jednej śruby z łbem na imbus, wyciągnięcia starego czujnika i włożenia nowego. W praktyce jest tak, że stary czujnik zazwyczaj jest zapieczony w otworze w którym siedzi i trzeba go wybijać od środka, a żeby to zrobić trzeba zdjąć bęben.
Co do kostki pod kanapą to oczywiście możesz sprawdzić czy wtyczka dobrze siedzi w gnieździe i wtedy wykasować błąd VAGiem lub zrobić rundkę po osiedlu (prędkość powyżej 30-40 km/h) i zobaczyć czy kontrolka ABS zgaśnie.
[quote=""pisz69""]Czasami wystarczy przeczyścić czujnik kolega miał tak w Audi też VAG pokazywał błędy[/quote]
tak też może być
tez mi siadł prawy tył wyjąc ciezko bo zapieczony strasznie dobrze jest ściągnać bęben - zmieniony na niedrogi zamiennik niemiecki i jak na razie chodzi bez zarzutu
Sprawdziłem wtyczki po tylną kanapa wydają się ok, zdjąłem koło niestety czujnik jest zapieczony . "Mechu" wycenił mi na 40 -50 zł robociznę + czujnik kupiony przeze mnie.Dzięki za pomoc.
podepne sie.
Panowie chodzi mi po glowie taki pomysl z dolozeniem absu w polo. Wiem ze sporo osob bedzie zaraz krzyczec ze to ciezka robota itp. Powoli po mału- jestem mechanikiem z zawodu i wykonywania, pracuje w aso. Nie problem ogarnoc podpiecie pompki abs przewodami i kabloteka. Problemem jest dla mnie fakt taki czy da sie jakos zapodac czujniki w piasty/bebny? Chodzi oto czy s amiejsca w przednich piastach i co waniejsze w tylnych bebnach w moim(żony) AEF?? Jak dobrze kojaze to bebny w aucie z ori absem na pokladzie sa inne jak te w polo bez absu tak?? Pamieta ktos czy po sciagnieciu bebna jest jakis wieniec zebaty ewentualnie otwor/miejsce na czujnik abs w polo 6N1?? Bebnow i piast przednich nie mam zamiaru zmieniac (n koszty). Chodzi mi o zakup czujnikow ( 4 szt) plus pompa ABS i przewody do pompy.
jak dobrze kojarze to sa dwa rodzaje belki na tył wlasnie z abs'em przygotowana pod czujniki i rowniez taka bez. Jeśli sie myle niech ktos mnie poprawi. :blush2:
ps. u mnie w garazu lezy cala kompletna belka z bebnami pod abs i czujnikami
pozdro
no tak ale czy sa miejsca na przykrecenie czujnika i czy jest wieniec zebaty co bedzie wywolywal te impulsy?? Widzialem na foto z aukcji allegro ze ten czujnik wchodzi od tylu i jest prykrecony prostopadle do obudowy ukladu hamulcowego co sie przykreca do belki. Musze chyba jakos zajrzec jednak do swojej poli jak to jest i sciagnac bęben chyba z ektos ma takowe foto i wrzuci na forum.
Po przewertowaniu etki wychodzi że z tyłu musisz zmienić czopy mocujące bębny na takie z miejscem na czujnik i bębny na 200 mm które mają mocowanie na wirnik abs z przodu zwrotnice są uniwersalne i mają otwór na czujnik a w piaście powinny być otwory do przykręcenia wirników. Z belki masz również do wywalenia korektor siły hamowania do wymienienia pewno z połowę rurek i do wymiany pompę hamulcową .