[9n] Akumulator. Proszę o radę

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
roman cbr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:38

Post autor: roman cbr »

Mają rację Ci, którzy odradzają zbyt duży aku. Ważniejszy jest prąd rozruchu. Nie można wsadzić do malego silnika aku od kamaza.Zalecenia Centry, Boscha, 4 Max i innych producentow są takie same albo podobne. Ważne jest ,co podaje producent samochodu do danego modelu i silnika. Dlatego oprócz mocy akumulatora, prądu rozruchu podawane są jego wymiary. Akumulator jest do rozruchu silnika. Jeżeli rozrusznik kręci, a samochód nie zapala to nie jest wina baterii tylko układu zapłonowego, filtr paliwa, w dieslu świece żarowe,odpowiednie paliwo, a w benzyniakach świece , przewody aparaty zaplonowe, czy moduły. Teraz jak cały rok jeżdzi się na światłach, krótkie trasy, częsty rozruch, to szybciej zużyje się aku. Kolega prosił o prąd z mojego akumulatora, bo jego padł, a okazało się że jego nie miał prawie wcale elektrolitu. Polecam aku Boscha serii S 4 lub S5. :censored:
p
pmakar
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:55

Post autor: pmakar »

No to zakup dokonany: Bosh S5. Kosztował w necie tyle, co wspominana centra w sklepie, więc nie miałem wątpliwości, co brać. Jak poużywam, to dam znać, jak sie sprawuje.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

cena nie zawsze swiadczy o super jakości, ale gratuluje zakupu i oby ci jak najdłużej kręcił :)
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
benny
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: benny »

[quote=""Gaweł""]chociaż w aucie jest kondensator co teoretycznie powinno poprawić rozruch. [/quote]


Przeczytaj zasadę działania kondensatora...
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""benny""][quote=""Gaweł""]chociaż w aucie jest kondensator co teoretycznie powinno poprawić rozruch. [/quote]


Przeczytaj zasadę działania kondensatora...[/quote]

Oto cytat na szybko z ogólnie dostępnego poradnika car audio na temat kondensatorów http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCa ... 01beta.pdf
"Kondensator- element magazynujący ładunek elektryczny. Ładunek ten kondensator może szybko oddać i szybko przyjąć. Niweluje tętnienia w sieci elektrycznej i zmniejsza spadki napięć."

Według mnie kondensator podczas rozruchu auta oddaje ładunek gdy spada napięcie na akumulatorze. Zresztą na woltomierzu w kondensatorze można zauważyć spadek napięcia podczas rozruchu auta więc na pewno oddaje prąd do obiegu.
Jeżeli się mylę to mnie popraw :thumbsup:
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kondensator coś tam daje ale on ma za zadanie niwelować wahania napięcia przy pracy wzmacniacza. I gdyby przeliczyć jego pojemność przy 12 V to wyszła by sporo ponad pare tysięcy razy mniejsza.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
benny
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: benny »

[quote=""Gaweł""]benny napisał(a):
Gaweł napisał(a):
chociaż w aucie jest kondensator co teoretycznie powinno poprawić rozruch.



Przeczytaj zasadę działania kondensatora...


Oto cytat na szybko z ogólnie dostępnego poradnika car audio na temat kondensatorów http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCa ... 01beta.pdf
"Kondensator- element magazynujący ładunek elektryczny. Ładunek ten kondensator może szybko oddać i szybko przyjąć. Niweluje tętnienia w sieci elektrycznej i zmniejsza spadki napięć."

Według mnie kondensator podczas rozruchu auta oddaje ładunek gdy spada napięcie na akumulatorze. Zresztą na woltomierzu w kondensatorze można zauważyć spadek napięcia podczas rozruchu auta więc na pewno oddaje prąd do obiegu.
Jeżeli się mylę to mnie popraw :thumbsup:[/quote]


Dokładnie tylko że z odpalaniem pojazdu to nie ma nic wspólnego kolego
chyba że masz podpięty kondensator między akumulatorem a alternatorem czy rozrusznikiem....mówisz o kondensatorze stosowanym w car audio- jak sama nazwa wskazuje jest to element wspomagający system grający a nie rozruch pojazdu...
czyli tak jak kolega wolga 85 napisał:
Kondensator coś tam daje ale on ma za zadanie niwelować wahania napięcia przy pracy wzmacniacza. I gdyby przeliczyć jego pojemność przy 12 V to wyszła by sporo ponad pare tysięcy razy mniejsza.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Spokojnie robicie zbędne zamieszanie.
Po pierwsze użyłem słowa "teoretycznie" i wiem że przeciętnym kondensatorem od car audio nie poprawię znacząco rozruchu auta choć są takie które naładowane potrafią bez pomocy akumulatora odpalić diesla.
Po drugie [quote=""benny""]chyba że masz podpięty kondensator między akumulatorem a alternatorem czy rozrusznikiem[/quote] nie da się podpiąć kondensatora do akumulatora w taki sposób żeby nie oddawał prądu przy rozruchu auta (jest jeszcze jakiś myk z diodą aby prąd nie wracał ale dokładniej go nie znam).
Po trzecie kondensator to nie bateria i nie ma dużej pojemności ale za to potrafi dać silny impuls który w car audio przez ułamek sekundy ma zniwelować spadek napięcia i zaspokoić potrzeby wzmacniaczy na kilkaset bądź ponad tysiąc wat w zależności od pojemności kondensatora.
Robicie HALLO o byle co gdybym uważał że kondensator dużo daje przy odpalaniu auta to napisał bym to wprost, a użyłem słowa"teoretycznie" bo w teorii taki impuls przy odpaleniu powinien pomóc.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Kondensator nawet teoretycznie nic nie pomaga ma zerowy udział w rozruchu, a podłaczenie sposobem benego ma prawo i dzialało by, ale jest to zupełnie bez sensu, i kolejna sprawa kondensator ma dużą pojemność zwykły prosty 1 farrad to juz pardzo duzo, nie mówiac o 16 i wiecej farradowych, i ostatnia sprawa to mysle ze temat mozna zamknąć autor tematu podjął decyzje wykonał zakup i jest zadowolony. :amen:
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""lodzio525""]Kondensator nawet teoretycznie nic nie pomaga ma zerowy udział w rozruchu, a podłaczenie sposobem benego ma prawo i dzialało by, ale jest to zupełnie bez sensu, i kolejna sprawa kondensator ma dużą pojemność zwykły prosty 1 farrad to juz pardzo duzo, nie mówiac o 16 i wiecej farradowych, i ostatnia sprawa to mysle ze temat mozna zamknąć autor tematu podjął decyzje wykonał zakup i jest zadowolony. :amen:[/quote]

Mylisz się jest tylko jeden sposób podłączenia kondensatora w instalacji samochodu, a odległość od rozrusznika nie gra roli bo zmienia się w tedy tylko rezystancia obwodu , która w porównaniu do prądu jaki w nim płynie jest pomijajnie mała. Jeżeli myślisz że zrobisz drugi układ w którym kondensator nie bierze udziału w rozruchu to przedstaw jego schemat
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”