[quote=""zyga9""]test ładowania[/quote]
bierzesz multimetr czy voltomierz, ustawiasz na "V" w zakresie 20V (mniejsza wartosc spali miernik) odpalasz silnik - jedną koncowke voltomierza dajesz do "+" akumulatora a drugą do "-" i odczytujesz wynik. Wlaczasz swiatla , radio i patrzysz jakie napiecie daje.
Ma byc w zakresie 13,5-14,4V.
mozna jeszcze sprawdzic
uplyw pradu, czyli ile urzadzenia ciagną na postoju przy wylaczonym silniku i stacyjce (wyjety kluczyk):
#przewody miernika umieść w wejściu COM (czarny) i 10A (czerwony), na mierniku zakres ustaw na 10A
# zdejmij minusową kleme z akumulatora i podlacz jeden przewod do zdjetej klemy a drugi przewod do bieguna akumulatora z ktorego sciagnales kleme
#odczytaj wynik
Wielkość pobieranego prądu nie powinna przekraczać 10mA (0,01A).
Jak ciągnie cos znacznie wiecej to wyciagasz po kolei bezpieczniki i patrzysz czy pobór spadnie. Jak spadnie to patrzysz od czego jest ten bezpiecznik i w tym urzadzeniu szukasz przyczyny.
Tylko nie wlaczaj w czasie tego pomiaru silnika ani stacyjki bo spalisz miernik. Niektore urzadzenia wchodza w stan uspienia dopiero po kilku minutach i po tym czasie robisz ponowny pomiar w razie jakby za pierwszym razem było za dużo.
[quote=""zyga9""]Znalazłem odpowiedni aku do polo luknijcie w linka
-->
http://allegro.pl/item969604204_akumula ... wrocl.html
Nadaje się ?[/quote]
parametrami tak. Niby pisze ze manufactured by Varta, tylko ciekawe jak w rzeczywistosci z jego jakością/żywotnością.
Osobiscie to bym dorzucil kilkadziesiat zl i kupil Centre Future.