[6n2] Powracający problem kontroli świec żarowych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

[6n2] Powracający problem kontroli świec żarowych

Post autor: stillo »

Witam,
Dzisiaj po raz n-ty(nawet nie chce mi się już liczyć) zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych.
Auto co kilka(naście/set) kilometrów potrafi się "zadławić" objawia się to ty, że szarpnie silnikiem ale silnik nie gaśnie.Tendencja-czasami raz za razem a czasami w długich odcinkach czasu.Dzisiaj się to przytrafiło na zimnym silniku i na wolnych obrotach.
Podczas jazdy zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych, odpala na ciepłym silniku bez problemu,braku mocy też nie zauważyłem.Kontrolka zaczyna migać po ok.15 sekundach od odpalenia, wcześniej się tylko zaświeci i zgaśnie.
Czy może to być błąd komputera tzn nie ma usterki tylko "tak mu zostało"? :) Nie mam jeszcze kabla więc brak możliwości sprawdzenia.
Zauważyłem że problem ten występuje dużo częściej przy poziomie paliwa w pobliżu czerwonej kreski.
Jakieś pomysły co to może być?
Dodam że świece wymieniane kilka tygodni temu a problem ciągnie się od ponad dwóch miesięcy.
Obrazek
Awatar użytkownika
gquest
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 26 cze 2010, 17:27
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gquest »

Kolego ja miałem taki problem w moim POLO, okazało się po podłączeniu VAGa że są skoki napięć na włączniku świateł stop. Problem znikł po wymianie na nowy. Proponuje sprawdzenie właśnie tego.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

A może parafina się zebrała w zbiorniku i dlatego się dławi?
Co do kontrolki świec to niestety nie pomogę.
Obrazek
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

[quote=""gquest""]Kolego ja miałem taki problem w moim POLO, okazało się po podłączeniu VAGa że są skoki napięć na włączniku świateł stop. Problem znikł po wymianie na nowy. Proponuje sprawdzenie właśnie tego.[/quote]

ten problem dotyczył "dławienia" się silnika czy kontrolki świec żarowych?

A może problem tkwi w filtrze paliwa który nie był od 3ch lat wymieniany?
Obrazek
s
szturman
Początkujący
Początkujący
Posty: 127
Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:03
Lokalizacja: Zamość

Post autor: szturman »

Wydaje mi sie to są 2 różne kwestie...
co do świec to albo przekaznik swiec padł ( lub sterownik nie wiem jak tam jest w tym silniku ), albo czujnik temp. cieczy chłodzącej i mozłiwe ze komp zle tym steruje...

co do szarpania to po 1 filtr paliwa zmień bo moze byc przytkany... mozliwe ze wtryski tez siadaja albo pompa wariuje
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

Filtr paliwa wymieniony ale nadal to samo :glare:

Kody błędów z polskiego VAGa:

64764 Nie znany kod błędu
uszkodzenie mechaniczne
64778 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
Obrazek
a
apq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 23 mar 2009, 11:56

Post autor: apq »

[quote=""stillo""]
Kody błędów z polskiego VAGa:

64764 Nie znany kod błędu
uszkodzenie mechaniczne

771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału
[/quote]

A na dodatek błąd: 64771...

Co oznaczają powyższe błędy :?:
Szczególnie co oznacza 64764 oraz 64771 - tyle stron przewertowałem i nawet opisu nie znalazłem...

Wyskoczyły mi w 6N 1,4 MPI.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""apq""]A na dodatek błąd: 64771...

Co oznaczają powyższe błędy :?:
Szczególnie co oznacza 64764 oraz 64771 - tyle stron przewertowałem i nawet opisu nie znalazłem...

Wyskoczyły mi w 6N 1,4 MPI.[/quote]
1. Nie 64771 a 00771.
2. Pewnie przez ten błąd nie znalazłeś np. tego opisu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00771
3. Błędy powyżej 64000 zazwyczaj oznaczają błąd wewnętrzny sterownika albo ktoś cofał licznik nieumiejętnie albo ktoś dłubał w celu "tjunigu".
4. Niestety moja wiedza na temat tych błędów w tym momencie się kończy.
Obrazek
a
apq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 23 mar 2009, 11:56

Post autor: apq »

Niestety ale były to 64764 oraz 64771...
Chip tuning raczej odpada, nie widać żadnych śladów aby w ogóle sterownik był wyjmowany... a co do cofania licznika to no comment w tym kraju !
A załóżmy że był licznik cofany i to właśnie z tego powodu są powyższe błędy to mogą one systematycznie powracać czy raczej już się nie pojawią :?:

A ten 00771 może wystąpić np poprzez odłączenie wiązki przewodów pompy i włączenie zapłonu :?:

Wielkie dzięki sabled
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""apq""]Niestety ale były to 64764 oraz 64771...
Chip tuning raczej odpada, nie widać żadnych śladów aby w ogóle sterownik był wyjmowany... a co do cofania licznika to no comment w tym kraju !
A załóżmy że był licznik cofany i to właśnie z tego powodu są powyższe błędy to mogą one systematycznie powracać czy raczej już się nie pojawią :?:

A ten 00771 może wystąpić np poprzez odłączenie wiązki przewodów pompy i włączenie zapłonu :?:[/quote]
Pamiętaj, że te błędy mogą też się pojawiać przy uszkodzeniach sterownika a nie tylko przy modyfikacjach w nim przeprowadzanych, a co za tym idzie mogą, ale nie muszą się ponownie pojawić.
00771 możliwe, że pojawi się po odpięciu tych przewodów.
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

przy SDI miganie kontrolki świec żarowych oraz dławienie to oznaki padniętego przekaźnika. Spec magik elektryk powinien po podłączeniu do komputera zrobić to spokojnie. męczyłem się z tym trochę czasu a od wiosny kiedy taki jeden właśnie spec zrobił mi to w 15 sekund wszystko jest ok ;)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
a
apq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 23 mar 2009, 11:56

Post autor: apq »

[quote=""sabled""]
Pamiętaj, że te błędy mogą też się pojawiać przy uszkodzeniach sterownika a nie tylko przy modyfikacjach w nim przeprowadzanych, a co za tym idzie mogą, ale nie muszą się ponownie pojawić.[/quote]

Tak, tak, mam to na uwadze - póki co błędy się nie powtórzyły, ale męczy mnie ciekawość co to mogło być...


Tak przy okazji zapytam: o błąd 561 -Krańcowa regulacja składu mieszanki - uboga > ciśnienie paliwa, EVAP, pompa, MAF, wtryskiwacz - czy spadek ciśnienia może pochodzić od niedrożnego filtra paliwa ?
Miałem kilka razy taki przypadek: ok 2km przed zajarzeniem się komornika (kontrolki rezerwy paliwa) silnik na ok 1s stracił moc, tak jakby go zadławiło, po czym wszystko wróciło do normy i było ok - mógł wtedy złapać za małe ciśnienie :?:



sabled
i kolejny browiec leci :beach:

kolosensei
śmigaj jak najdłużej bez problemowo !
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""apq""]Tak przy okazji zapytam: o błąd 561 -Krańcowa regulacja składu mieszanki - uboga > ciśnienie paliwa, EVAP, pompa, MAF, wtryskiwacz - czy spadek ciśnienia może pochodzić od niedrożnego filtra paliwa ?
Miałem kilka razy taki przypadek: ok 2km przed zajarzeniem się komornika (kontrolki rezerwy paliwa) silnik na ok 1s stracił moc, tak jakby go zadławiło, po czym wszystko wróciło do normy i było ok - mógł wtedy złapać za małe ciśnienie :?:[/quote]
00561 może być przy zapchanym filtrze paliwa albo przy "siorbaniu" (jak słomką z kubka) pompy paliwa. Do tego lewe powietrze z dolotu, błąd czujnika G70 (przepływomierz jeżeli się nie mylę) oraz coś nie halo z wtryskami. Jeżeli błąd się nie powtarza to nie przejmować się.
[quote=""apq""]
sabled
i kolejny browiec leci :beach:[/quote]
Od czegoś jest to forum :blush2:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”