[6R] Hamulce Polo V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

Dlatego mając perspektywę Comfortline 1.2 TSI za 3-4 m-ce wybrałem Highline 1.4 od ręki, choć z bębnami z tyłu - taki bylem przejęty zakupem ze zauważylem po zakupie :)

PS. Po iluś tam napisanych postach, będą się one pojawiać od razu.
6
6Rpolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:29

Post autor: 6Rpolo »

[quote=""kuci5""]Nie wiem, czy tylko tak w Polsce się czeka, czy wszędzie na świecie.[/quote]
w Niemczech czeka się jeszcze dłużej niż w Polsce, a to z tej racji że na Polskę puszczają określoną roczną pulę aut, które są z góry uwzględnione w harmonogramie produkcji i dlatego wskoczyłeś w miejsce tego zamówienia od dealera z łodzi. ja tak samo zamawiałem swoją polówkę 24.08.2010r. jako modyfikacja zamówienia salonu. pojutrze mam termin na odbiór. :acute: 1.2 tsi, 3d, biała, Highline, alarm, światła dzienne, Cool&Sound I, rezygnacja z ESP, 54650PLN, ubezpieczenie Allianz 1,5 % wartości auta :oki:
[quote=""ecd""]Polo już podrożało i teraz wersja 1.2 TSI Highline 5D kosztuje prawie 57 tys. plus dodatki (pakiety)[/quote]
o kurcze no to ładnie, jeszcze w konfiguratorze nie ma zmian
\'99 Citroen Xsara 1.4B 75KM 2002-2006
\'02 Nissan Almera 1.5B 98KM 2006-2008
\'99 Seat Arosa 1.7SDI 60KM 2008-
\'09 VW Polo 6R 1.6TDI CR 75KM 2009-2010
\'10 VW Polo 6R 1.2 TSI 105KM[/colo
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Co do negocjacji, to polecam się targować. Na początku, też mówiono mi, że Polo świetnie się sprzedaje, że aut już nie ma itd. itp.
Mi udało się dużo wynegocjować, np. Czujnik deszczu+ fotochromatyczne lusterko, powiedziano mi że na ten pakiet 1.5% ubezpieczenia, nie ma szans, bo promocja się skończyła, jednak po wielu telefonach i prośbach udało się. Generalnie, obniżono mi koszt radio RCD 310. Chcieli mi dać upust na opony i felgi w wysokości 5% jednak wolałem sam kupić felgi stalowe i oponki.
Wg. salonu, koszt stalowej felgi to 240 zł, opona około 250zł oraz kołpak- uwaga 118 zł ;) Kupiłem na własną ręke felgi 14 cali, nowe po 100zł, opona goodyear 170zł, i komplet kołpaków za 40 zł. Także prawie 900 zł zostało w kieszeni ;) Ale nie narzekam na obsługę w salonie. Sprzedawca był naprawdę świetną osobą.
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

[quote=""kuci5""]Co do negocjacji, to polecam się targować. Na początku, też mówiono mi, że Polo świetnie się sprzedaje, że aut już nie ma itd. itp.
Mi udało się dużo wynegocjować, np. Czujnik deszczu+ fotochromatyczne lusterko, powiedziano mi że na ten pakiet 1.5% ubezpieczenia, nie ma szans, bo promocja się skończyła, jednak po wielu telefonach i prośbach udało się. Generalnie, obniżono mi koszt radio RCD 310. Chcieli mi dać upust na opony i felgi w wysokości 5% jednak wolałem sam kupić felgi stalowe i oponki.
Wg. salonu, koszt stalowej felgi to 240 zł, opona około 250zł oraz kołpak- uwaga 118 zł ;) Kupiłem na własną ręke felgi 14 cali, nowe po 100zł, opona goodyear 170zł, i komplet kołpaków za 40 zł. Także prawie 900 zł zostało w kieszeni ;) Ale nie narzekam na obsługę w salonie. Sprzedawca był naprawdę świetną osobą.[/quote]

Dzięki za cenne rady. Też zamierzam się targować, chociaż w salonie najbliżej mojego miejsca zamieszkania to raczej ciężko coś wywalczyć :( o tym ubezpieczeniu 1,5% to sprzedawca nawet nie chciał rozmawiać.
Wysłałem też swoją konfigurację do kilku innych salonów w Polsce i jeden przypadł mi do gustu. Miły pan zadzwonił i przez telefon udało się już coś obniżyć :) Może przy okazji ktoś się wypowie na temat negocjacji i obsługi w salonie VW Carsed w Siedlcach, będę wdzięczny.
Radio podobnie jak Ty chcę kupić RCD 310 + climatronic + pakiet drogowy + felgi Mistral 16"
Wstrzymuję się do stycznia, bo być może zamiast Polo uda się gdzieś kupić w salonie Golfa IV 1.4TSI z 2010 w dobrej cenie, a jeśli nie to zamawiam polówkę.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Panowie i Panie
Skończcie już tego off-topa. temat dotyczy hamulców w Polo 6R, a nie okresu oczekiwania na auto lub ile kto utargował. jak chcecie to wydziele nowy temat
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

jeśli chodzi o tarcze czy bębny z tyłu w polo 1.4 highline to dziwna sprawa. Radzę sprawdzić dokładnie co było w specyfikacji zamówienia i wg tego albo dostałeś co akurat robili albo dali Ci jakiegoś dziwoląga ;)

CO do siły hamowania to Polo ma jeden atut, że w sytuacji hamowania awaryjnego jest żyleta, auto po prostu staje w miejscu. Mam polo 1.2 tsi tarczowe hamulce przód i tył(czy wentylowany przód to nie mam pojęcia).
Wadą jednak jest to, że przy kilku krótkich, szybkich zhamowań np z prędkości 130 ostry hebel do 60, później przyspieszenie do 110, hebel na 90, itp, albo przy akcji gdzie jest rajd światła światła, czyli strzał na prędkość ponad 100km/h, hamowanie do 0 i potem ruszenie, znów ok 100km/h i hamowanie to po 2-3 takich akcjach czuje się że hamulce przestają dawać radę. Ba, nawet po jednym takim hamowaniu awaryjnym, przez dobrych 1-2 minut hamulce się jeszcze nie zdążą dobrze wystudzić.
Jest to mocno wkurzające, choć zdaję sobie sprawę, że jest to auto do jazdy miejskiej a nie do ostrego heblowania i ścigania się. Ale w kontekście tuningowym myślę, że można by było usprawnić odprowadzanie ciepła z tarczy/klocka, wymieniając na jakiś bardziej "sportowy" model przy okazji wymiany tych elementów, bo seryjne hamulce na tryb awaryjny są dobre, ale na przyspieszenia, hamowania, przyspieszenia, hebel w ziemię to już po chwili czuć pod pedałem jakby piłkę ktoś zamontował i niestety auto nie hamuje już tak ostro. Dla porównania w autach troszkę wyższej klasy są te hamulce lepsze i tyle, np audi A6, Passat B5. Po prostu w aucie gdzie silnik jest zaprojektowany do Vmax 190km/h nikt nie będzie fabrycznie wkładał hamulców zdolnych go schamować z większej prędkości nie czyniąc ich przy tym bezużytecznymi na parę minut...
Tyle mojego zdania.
Czekam na jakieś uwagi innych uzytkowników Polo TSI i info jak im się sprawują hamulce po 2-3ch ostrych hamowaniach w krótkim odstępie czasu...
ale generalnie coś czuję, że sprawdzi się maksyma niemieckich kierowców testowych którzy na pytanie dziennikarza o to, że na torze golf GTI się gotuje na hamulcach i skrzyni po paru okrążeniach - "Das ist kein rennauto" ;)
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
a
amal
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:07

Post autor: amal »

Czesc wszystkim.Odnosnie hamulcow w 6R - warto spojrzec w specyfikacje a w zasadzie cennik Ibizy na stronie seata - wyszczegolniaja tam jaki model ma jakie hamulce wlacznie ze srednicami.Plyta podlogowa i silniki takie same jak w Polo wiec chyba mozna to jakos odniesc do VW.1.2TSI ma z przodu wentylowane tarcze 252mm a z tylu tarcze 232mm jesli sie nie myle.Wiec cudow po kilkukrotnym gwaltownym hamowaniu nie bedzie.Plyn sie gotuje, przewody pecznieja ,tarcze rozgrzane wiec i skutecznosc slaba.Byc moze pomoca bylaby wymiana tarcz na te z GTI plus przewody w oplocie oraz lepszy plyn hamulcowy.
S
Stefan85
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:10

Post autor: Stefan85 »

Witam
Jako posiadacz Ibizy mogę powiedzieć że VW ma tą samą politykę, czyli modele z silnikiem >100KM mają z tyłu tarczę i ESP w standardzie, natomiast te z silnikami <100 mają bębny (i dopiero przy ESP które jest w opcji dodają tarczę)
R
Rafomatic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 paź 2010, 21:42
Lokalizacja: GA

Post autor: Rafomatic »

Nie sprawdza sie, bo mam silnik 1.4 (<100 KM) i mam ESP a z tylu bębny.

Co do zamówienia, to nie było w nim specyfikacji dot. hamulców tylniej osi.
M
Miv
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 11 sty 2010, 13:27
Lokalizacja: KRA

Post autor: Miv »

Ja osobiście w Polo 1.4 63kW Highline z początku produkcji 2009 mam tarcze z tyłu.

Zmiana w wyposażeniu nastapiła przy zmianie roku modelowego z 2010 na 2011, to jest ok lipca 2010.
Dla polo 1.4 wyleciały tarcze z tyłu a wstawili bębny. Klimatyzację climatic zmienili z pół-automatu na manualna. Niektóre plastiki też zostały zmienione na 'tańsze' odpowiedniki.

Co do TSi to na pewno w highline są tarcze z tyłu ,a co do comfortline nie dam głowy... :)
Miv

Honda CeBe Pińćset
j
jankes5555
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2010, 16:20
Lokalizacja: Polska Północna

Post autor: jankes5555 »

pozbywają się części starych z magazynu taka jest polityka volkswagena
Obrazek

Polo 6r 1.6 CRTDI (90 km) Blue Motion Technologi
e
etarpos
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2008, 12:37

Post autor: etarpos »

To ja pozwolę sobie dopisać, że 1.4 Comfortline 2011 Edition ma z tyłu bębny.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

38 tydzień produkcji 2012, 6R 1.4 Comfortline , z tyłu tarcze :mrgreen:
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
psiaja
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:42

Post autor: psiaja »

Tak rozprawiamy o hamulcach, więc może któryś Kolega mnie uświadomi, przy ilu km jest zalecana wymiana klocków? Mam 36kkm i ost słyszę jakieś głuche tarcie klocków i jakby mniejszą siłę hamownia..
Dlaczego kobiety żyją dłużej od mężczyzn?
Bóg rekompensuje im czas stracony na parkowaniu
:D
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

a może to żwir/brud z ulicy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”