słaba kompresja na jednym cylindrze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

słaba kompresja na jednym cylindrze

Post autor: kolunio21 »

Witam mam pytanko, otóż sprawdzałem kompresje i coś nie tak jest wyniki: 12, 12, 8, 11,5
może ktoś orientuje sie od czego tak? pierscienie? głowica? co może sie dziać z silnikiem?
Z góry dziękuje za info
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Masz tu linka i poczytaj sobie. Ale wg mnie to możliwe wypalenia gniazda albo zaworu. Zrób próbę olejową i będziesz wiedział czy to pierścienie czy zawory.
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

picksar ma racje
czy kompresje mierzyłeś na zimnym czy na ciepłym silniku??
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

A właśnie jak mierzyłeś na zimnym silniku to pomiary masz sfałszowane. Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę vwkas18.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Pomiary robiłem na zimnym silniku, sfałszowane pomiary tzn. że może być gorzej?
Dodam że silnik jest wyjęty, a może wiecie jak jeszcze go sprawdzić??
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Jeśli robiłeś na zimnym silniku to jak go rozgrzejesz uzyskasz lepsze wyniki ponieważ współpracujące elementy (tłoki, gładź cylindra pierścienie itd) ulegają rozszerzeniu w skutek temperatury dzięki czemu uzyskuje się lepszą szczelność i lepsze ciśnienie sprężania. Pomiary robi się na ciepłym silniku dlatego, że możesz się wtedy odnieść się do fabrycznych danych producenta (który mierzył ciśnienie sprężania także na ciepłym silniku). Co do metody badania zimnego silnika to takowej nie znam. Poniżej podaje fabryczne dane z Haynes Service:
- AAU, AAV, 3F - 10-15 bar (zużycie graniczne 7 bar),
- PY - 8-12 bar (zużycie graniczne 6 bar),
- różnica wyników pomiędzy sąsiednimi cylindrami nie może wynosić więcej niż 3 bary.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

picksar powiem z własnego doświadczenia dla PY 10 to lipa
wiem bo przerabiałem silnik :grin:
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Książka swoje, a doświadczenie swoje. Nie ma jak przekonać się na własnej skórze :D
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

to kompresja będzie troche lepsza jak sie silnik by rozgrzał? trzeba zwalić głowice i zobaczyć co jest z tym jednym garem;) silnik ma 170tyś.
[quote=""picksar""]Zrób próbę olejową i będziesz wiedział czy to pierścienie czy zawory.[/quote]
czyli jak zrobie tak jak w linku dam oleju na gar to co powinno wyjść? lepiej czy gorzej?
Dziekuję za informacie:)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

kolunio21 lepiej :grin:
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Tylko ten jeden garnek mnie martwi dla czego tak słabo:(
vwkas18
a jak z ta probą olejową? powiesz coś więcej?
robiłeś kiedyś?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Robisz zwykłą próbę. Wykazało zdecydowanie za małe ciśnienie. Robisz próbę olejową, warunki te same (sprawny aku, rozrusznik, wykręcone świece/wtryskiwacze itp. itd.).
Następnie wlewasz ok 15 ml oleju do cylindra, odczekujesz ok 30 sekund i próba. Olej wlewasz bezpośrednio przed sprawdzeniem do każdego cylindra, nie do wszystkich na raz. Warunki próby wyjdą te same.
1. Jeśli z olejem ciśnienie względem poprzedniego pomiary w tym samym cylindrze wzrośnie max o 0,6 bara to przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze).
2. Jeśli przyrost będzie większy- 2-3 bar to dół silnika pierścienie, cylinder (no i siła rzeczy też głowica, jeśli nikt jej wcześniej nie robił).
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Panowie głowica zdjeta:) uszczelka wygląda na całą, rantu na bloku niema, zawory wyglądają na całe nie widać ubytków,
tylko zastanawia mnie jeden zawór na tym garze co słaba kompresja była, strasznie mocno wysunięty był, może być że zawór się podwiesił i dla tego taka kompresja była na tym garze??
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

kolunio21 wytrzyj dokładnie i sprawdz czy zawór jest cały czy zawory głowicy sa ok i czy nie ma przypadkiem pękniecia między gniazdami
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

[quote=""vwkas18""]kolunio21 wytrzyj dokładnie i sprawdz czy zawór jest cały czy zawory głowicy sa ok i czy nie ma przypadkiem pękniecia między gniazdami[/quote]

Spód głowicy wyczyszczony pęknięć między zaworami nie ma, zawory całe niema śladów uszczerbień, tylko na kilku jest taki osad dziwny,ale schodzi jak sie poczyści;)wrzerów na głowicy też niema;) zastanawia mnie tylko fakt jak ściąglnełem głowice ten jeden zawór wystawał dość sporo;/ ale po pokręceny walkiem teraz normalnie się wysywa jak inne.

A żeby sprawdzić szczelność może zalać głowice np. olejem roślinnym? czy trzeba jakąś inną technike do tego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”