Witam mam pytanko, otóż sprawdzałem kompresje i coś nie tak jest wyniki: 12, 12, 8, 11,5
może ktoś orientuje sie od czego tak? pierscienie? głowica? co może sie dziać z silnikiem?
Z góry dziękuje za info
Masz tu linka i poczytaj sobie. Ale wg mnie to możliwe wypalenia gniazda albo zaworu. Zrób próbę olejową i będziesz wiedział czy to pierścienie czy zawory. http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Jeśli robiłeś na zimnym silniku to jak go rozgrzejesz uzyskasz lepsze wyniki ponieważ współpracujące elementy (tłoki, gładź cylindra pierścienie itd) ulegają rozszerzeniu w skutek temperatury dzięki czemu uzyskuje się lepszą szczelność i lepsze ciśnienie sprężania. Pomiary robi się na ciepłym silniku dlatego, że możesz się wtedy odnieść się do fabrycznych danych producenta (który mierzył ciśnienie sprężania także na ciepłym silniku). Co do metody badania zimnego silnika to takowej nie znam. Poniżej podaje fabryczne dane z Haynes Service:
- AAU, AAV, 3F - 10-15 bar (zużycie graniczne 7 bar),
- PY - 8-12 bar (zużycie graniczne 6 bar),
- różnica wyników pomiędzy sąsiednimi cylindrami nie może wynosić więcej niż 3 bary.
to kompresja będzie troche lepsza jak sie silnik by rozgrzał? trzeba zwalić głowice i zobaczyć co jest z tym jednym garem;) silnik ma 170tyś.
[quote=""picksar""]Zrób próbę olejową i będziesz wiedział czy to pierścienie czy zawory.[/quote]
czyli jak zrobie tak jak w linku dam oleju na gar to co powinno wyjść? lepiej czy gorzej?
Dziekuję za informacie:)
Robisz zwykłą próbę. Wykazało zdecydowanie za małe ciśnienie. Robisz próbę olejową, warunki te same (sprawny aku, rozrusznik, wykręcone świece/wtryskiwacze itp. itd.).
Następnie wlewasz ok 15 ml oleju do cylindra, odczekujesz ok 30 sekund i próba. Olej wlewasz bezpośrednio przed sprawdzeniem do każdego cylindra, nie do wszystkich na raz. Warunki próby wyjdą te same.
1. Jeśli z olejem ciśnienie względem poprzedniego pomiary w tym samym cylindrze wzrośnie max o 0,6 bara to przyczyny szukamy u góry (uszczelniacze).
2. Jeśli przyrost będzie większy- 2-3 bar to dół silnika pierścienie, cylinder (no i siła rzeczy też głowica, jeśli nikt jej wcześniej nie robił).
Panowie głowica zdjeta:) uszczelka wygląda na całą, rantu na bloku niema, zawory wyglądają na całe nie widać ubytków,
tylko zastanawia mnie jeden zawór na tym garze co słaba kompresja była, strasznie mocno wysunięty był, może być że zawór się podwiesił i dla tego taka kompresja była na tym garze??
[quote=""vwkas18""]kolunio21 wytrzyj dokładnie i sprawdz czy zawór jest cały czy zawory głowicy sa ok i czy nie ma przypadkiem pękniecia między gniazdami[/quote]
Spód głowicy wyczyszczony pęknięć między zaworami nie ma, zawory całe niema śladów uszczerbień, tylko na kilku jest taki osad dziwny,ale schodzi jak sie poczyści;)wrzerów na głowicy też niema;) zastanawia mnie tylko fakt jak ściąglnełem głowice ten jeden zawór wystawał dość sporo;/ ale po pokręceny walkiem teraz normalnie się wysywa jak inne.
A żeby sprawdzić szczelność może zalać głowice np. olejem roślinnym? czy trzeba jakąś inną technike do tego?