[9n] 17912 ...KONTROLKA EPC i brak reakcji na pedał gazu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kedzior303
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Kielce

[9n] 17912 ...KONTROLKA EPC i brak reakcji na pedał gazu

Post autor: kedzior303 »

Witam,

Polo 1.4 16v 75 koni 2004 posiadam go od nowości przebieg 52000 km

Od jakiegoś czasu borykam sie z problemami:

zapalały sie kontroli i EPC oraz ten silniczek na żółto, po podpięciu VAG wskazał bład: 16490 (błąd sensora MAP) czujnik wymieniłem na nowy oryginalny Bosh i co....powtórka :

16490 i dodatkowo 17961 (barometric/manifold pressure signals: implausible corelation)

po skasowaniu błędów był spokój przez jakiś czas i wczoraj podczas ruszania w korku zapaliła sie kontrolka EPC, obroty staneły na 1200RPM brak reakcji na pedał gazu, zgasiłem, odpaliłem było ok i za jakiś czas powtórka...

Dziś podpiołem komputer i widze błędy:

17912 - Intake air leak detection
16490 - Maniflod/barometric sensor ....


proszę o pomoc.....
f
fajcik29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:09
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: fajcik29 »

Witam kolego ,nie wiem czy rozwiązałeś swój problem - jeśli tak to podziel się swoją wiedzą na forum ,a jeżeli nie to postaram się w najbliższym czasie pomóc, ponieważ od pewnego czasu również borykałem się z problemem z pojawiającymi się jednocześnie kontrolkami EPC i CHECK ENGINE( po podpięciu pod vag-a pojawił się błąd "czujnika ciśnienia kolektora ssącego") a ponieważ potraktowałem ten komunikat zbyt dosłownie to wymieniłem ten czujnik na nowy - oczywiście z mizernym skutkiem :x po tej operacji dałem sobie na wstrzymanie i śmigałem tak z tymi pojawiającymi się co jakiś czas kontrolkami aż do dziś kiedy to podczas wyprzedzania poza zaświeceniem się wyżej wspomnianych kontrolek samochód nagle stracił moc i przestał reagować na ruchy pedałem gazu , obroty silnika natomiast tak jak u Ciebie wzrosły do 1100-1200 obrotów . Była to trochę niemiła sytuacja( wyprzedzałem) więc zmobilizowałem się i odezwałem się do starego kolegi który to notabene pracuje w serwisie vw . Jutro ma wziąć moją polówke i zdiagnozować więc jak tylko się czegoś dowiem- co i jak, to zaraz podzielę się tą wiedzą na forum - więc do kolejnego posta :hello: pozdrawiam-fajcik29 :good:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych

[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pojawiły się u Ciebie dwa błędy. Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym i drugi "dziurawy dolot". Może także zacinać się przepustnica. Ale ja bym sprawdził czy gdzieś nie pękł wężyk za przepływomierzem aż do kolektora (generalnie do sprawdzenie cały dolot pod katem pęknięć i nieszczelności.
Lenistwo drogą do postępu
f
fajcik29
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 cze 2009, 19:09
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: fajcik29 »

Witam - diagnoza już za mną poluś śmiga jak nowy - okazało się że była uszkodzona wiązka elektryczna :piwo: -pozdrawiam fajcik29 :wave: :hello:
- jazda bokiem - 300zł, 6 pkt karnych
- kilkukrotne przekroczenie dozwolonej prędkości - 500zł, 8 pkt karnych
- stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze - 300zł, 6 pkt karnych

[color=#FF0040]Wrażenia z jazdy VW POLO? Bezcenne...[/color]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”