[6R] Chip Tuning / Box Tuning

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
condiczek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 27 gru 2010, 23:51

Post autor: condiczek »

[quote=""Skfarek""]o DTUK czytałem kilka opinii i były generalnie dobre, w Polsce dystrybycją ich miał zająć się gość z firmy Kokotuned:
http://www.koko-tuned.pl/
ale nie wiem czy coś z tego wyszło, możesz go zapytać :)[/quote]

Dzięki Skfarek, prawdopodobnie zamówię albo SpeedBuster'a, albo właśnie DTUK :) Do tego myślałem o zmianie filtra powietrza na K&N :>
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""condiczek""]Do tego myślałem o zmianie filtra powietrza na K&N :>[/quote]

z tym bym się wstrzymał, jak trafisz na upierdliwca w ASO :blush2: Po drugie odbierasz im zysk na filtrze więc tym bardziej się wkurzą :) I po trzecie dajesz im sygnał że coś więcej może być dłubane ;-)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
condiczek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 27 gru 2010, 23:51

Post autor: condiczek »

[quote=""Skfarek""][quote=""condiczek""]Do tego myślałem o zmianie filtra powietrza na K&N :>[/quote]

z tym bym się wstrzymał, jak trafisz na upierdliwca w ASO :blush2: Po drugie odbierasz im zysk na filtrze więc tym bardziej się wkurzą :) I po trzecie dajesz im sygnał że coś więcej może być dłubane ;-) [/quote]

...albo przed każdą wizytą w ASO zmieniać filtr na standard :crazy: :lol:
A swoją drogą jak do tego mają się przepisy UE, a dokładniej dyrektywa GVO ?
http://www.expert.org.pl/m_gvo.html
http://www.auto-elements.pl/prawo/pol_gvo.pdf

Czyli biorę filtr K&N ('materiał eksploatacyjny') i każę im montować :>
Nawet na przegląd nie mam obowiązku do nich śmigać :>
Czyż nie tak chłopaki?
Obrazek
m
micmir
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2011, 10:03

Post autor: micmir »

Niedługo kupuje lekko używane Polo 1.6 TDI 105 KM, i chce trochę podnieść moc za pomocą chip tuningu widziałem na zagranicznych stronach ze można ulepszyć do 130 i 142 km. Przy wadze nieco ponad 1t to ile to może śmigać. Samochód jest z 2010 i ma 12 tyś przebiegu ?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

micmir
Z zagrabanicy? Przy tym przebiegu i z 2010 r. to też będzie lekko dzwoniony pewnie :blush2:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
maniucom
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:11

Post autor: maniucom »

Witam
Pytanie - czy ktoś z Was miał doczynienia lub zna jakieś opinie na temat tuningu 1.6 TDI CR 75 KM ?

Mam taki silnik w swoim polu..i stwierdzam że przydałoby się troche wiecej mocy... :).. co może przełożyłoby sie tez na mniejsze spalanie...bo aktualnie żeby dociągnąć do mojej predkosci przelotowej (czyli 90 - 100 km/h) trzeba troche silnik przeciągnąć... :/

Znalazłem narazie coś takiego... http://kocar.pl/pl/baza_ofert/polo.php
chodzi mi tego tuning box-a ....

Warto się w coś takiego pchać ...?
Zastanawiam się jaki ma wpływ na silnik... Niby motor miedzy 105KM ... rożni się tylko turbiną...więc teoretycznie..90-95 KM...nie powinno sprawić problemu..ale... no własnie..zawsze pewnie jest jakies ale ;)..

Pozdrawiam
v
vonKris
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 sty 2012, 10:42
Lokalizacja: Szwabia

Post autor: vonKris »

Nie wiem jak wygląda to w PL, ale w Szwabii to dość ryzykowna zabawa - zwłaszcza w nowym samochodzie. Niemieckie przepisy nakładaja na właściciela obowiązek zgłoszenia takich przeróbek do urzędu i wpisania ich w dowodzie rejestracyjnym. Oczywiście jest to możliwe tylko pod warunkiem, że montowany czip lub boks mają tzw. TüV czyli "błogosławieństwo" urzędowe. Mniej więcej połowa sprzedawanych na rynku niemieckim czipów i boksów takiegoż nie posiada, czyli zakładanie ich w samochodzie jest od początku do końca nielegalne. Jeżeli trafi nam się czip/boks mający TüV, to można go zamontować ale gwarancja jest oczywiście stracona (na silnik i cały osprzęt). Trzeba się też liczyć ze znacznym wzrostem sumy ubezpieczenia, bo zmienia się klasa samochodu. Zazwyczaj przy takim tuningu auto dostaje najwyższą klasę ubezpieczeniową. Oczywiście można ryzykować i jeździć z czipem bądz boksem nigdzie tego nie zgłaszając... ale w wypadku szczegółowej kontroli drogowej czy nie daj Boże wypadku po którym auto musi być odcholowane na parking policyjny lub wskazany przez ubezpieczyciela, należy się liczyc z poważnymi kłopotami a o wypłacie choćby jednego euro z ubezpieczenia można zapomnieć. Moim zdaniem to zbyt duże ryzyko jak na 20 czy 30 koni więcej.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

vonKris z tym że my żyjemy w Polsce, gdzie co najwyżej grozi Ci utrata gwarancji, jak na razie nie spotkałem się nawet w przypadku szkody (ani badania technicznego) ze sprawdzaniem osprzętu silnika. w chwili obecnej ubezpieczyciele mają hopla na punkcie homologowanego przez producenta rozmiaru opon.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
vonKris
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 sty 2012, 10:42
Lokalizacja: Szwabia

Post autor: vonKris »

[quote=""Skfarek""]vonKris z tym że my żyjemy w Polsce, gdzie co najwyżej grozi Ci utrata gwarancji, jak na razie nie spotkałem się nawet w przypadku szkody (ani badania technicznego) ze sprawdzaniem osprzętu silnika. w chwili obecnej ubezpieczyciele mają hopla na punkcie homologowanego przez producenta rozmiaru opon.[/quote]
:-) sorry... zapomniałem, że to jednak nadal dwa różne światy :-)
W każdym bądź razie ja w Szwabii nie zdecydowałbym się na takie przeróbki.
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Powiedz mi czym się różni wersja 75 konna a 105 ?? Raczej niczym ! To wciąż ten same silniki, turbiny, sprzęgła, przepustnice itd. Kwestia samej elektroniki i modulów która jest fabrycznie ustalana przez VW pewnie przy ograniczeniu kosztów;) Także jak ci mało kucy taki mod nie zrobi ci nic niedobrego
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""majcher836""]Powiedz mi czym się różni wersja 75 konna a 105 ?? Raczej niczym [/quote]

słowo raczej jest kluczowe, wg. powszechnych opinii 1.9 TDI na pompkach to mimo różnych mocy ten sam silnik cały czas różniący się pierdółkami a tak nie jest, zobacz ile jest różnych kombinacji bloków, głowic, pompek, korbowodów, tłoków itp. (np. mój AXR - blok silnika z ARL chyba ale już reszta jak np. pompki, suszarka ze słabszych wersji).
Nawet między 1.6 AEA i 1.6 AEE jest różnica w budowie korbowodów i kształcie tłoków (wiem bo sprawdzałem organoleptycznie).

Co nie zmienia faktów że przy eksploatacji "z głową" można jak najbardziej można modzić silniki ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Wszystkie silniki 1,6TDI w Polo sa identycznej budowy te same wtryskiwacze to samo turbo tloki korby wal blok glowica itp.
a wystepuja w trzech mocach 75KM , 90KM , 105KM roznica to tylko soft
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
Roffie89
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 230
Rejestracja: 12 mar 2011, 18:31
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Roffie89 »

W Trójmieście szykuję się do zrobienia chipu w VTechu w silniku 1.2 TSI jak już będzie zrobię jakiś filmik i wrzucę.
Myślę że do wakacji się uzbiera :)
U
UKNorbert
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2013, 15:41

Post autor: UKNorbert »

Jestem nowy na forum i klawiatury polskiej nie mam,sorry za bledy.
Chcialem odpowiedziec bo ktos zastanawia sie nad wzmocnieniem polo 6r tdi 75km
Jezdze takim autkiem,2010 rok,1.6tdi 75km
mieszkam na stale w UK takze przerobka tu zostala zrobiona,
przez firme celtic tuning
Zmienili mape,autko smiga super i po 2 miesiacach jedyne co chce to zmienic hamulce :acute:
Bylo 75km a jest 130km na kolach
moc z silnika 153km
Spalanie jak Zona jezdzi to nawet troszke lepsze niz bylo,
jak ja to troche wieksze,
ale radosc jaka jest jak w lusterku widac tych co chca a nie moga wyprzedzic...warta!
Smialo mozna przerabiac,wszystko chodzi jak wczesniej,
przyspieszenie nieporownywalne,predkosc max 200-e
wczesniej jezeli dobrze pamietam bylo 160.
Polecam bo wychodzi super zabawka z polowki.
Awatar użytkownika
psiaja
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:42

Post autor: psiaja »

Z poprzedniej strony wychodzi, że zwiększanie mocy w silniku 1.4 85KM przez chip'a nie wchodzi w grę.. A szkoda
Przyznam się, że Łukasz swego czasu narobił mi smaka, by dodać jakieś 15-20 koni, nie tylko zmianą oprogramowania ale też i zmianą dolotu.. Da się iść w tym kierunku, tzn dodania odrobiny powera do tego silnika (1.4 CGGB)
Dlaczego kobiety żyją dłużej od mężczyzn?
Bóg rekompensuje im czas stracony na parkowaniu
:D
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”