Kiedyś już was o to pytałem, teraz mam trochę czasu i chce naprawic brak kontrolek EPC i Check na moim liczniku.
Zakladam, ze sa popsute mechanicznie w liczniku, wiem prawie wszystko o rozbieraniu, demontazu.
Dwa pytania techniczne:
-diody SMD 12V??
-potrzebuje znac kolor diody Check i EPC
Co moze sie stac po wyjeciu licznika, IMO ciagle bedzie dzialac, nie znam sie na tym dlatego pytam. Samochod w ogole odpala bez licznikow? Co jeszcze musze wiedziec z dziwnych rzeczy aby uniknac klopotow przy skladaniu, niespodzianek...
To zanim jeszcze przystąpisz do wymiany diod, ja zadam pytanie: Czy jestes pewien że ów kontrolki nie działają?? Robiłeś test VAG-iem?
[quote=""patryk2k""]diody SMD 12V??[/quote]
Tak SMD. Tylko pytanie jaką jasność miały oryginalne? jak wymieniałem diody w liczniku 6n1 to nie było mowy o dobraniu identycznych diod. dlatego przy okazji trzeba było podmienić resytor odpowiedzialny za dane diody. Jak będzie w tym liczniku to nie wiem.
[quote=""patryk2k""]Co jeszcze musze wiedziec z dziwnych rzeczy aby uniknac klopotow przy skladaniu, niespodzianek...[/quote]
Na pewno musisz uważać na wskazówki. Są dość delikatne. warto też zaznaczyć sobie ich skrajne położenie, żeby potem nie przekłamywały.
Jak coś to podeślij maila to wyślę ci instrukcję wymiany diod w liczniku z 6n1. pewne kwestie będą pomocne.
Powiedz mi jak moge je sprawdzic VAGiem? Podczas testu wyjsc na liczniku nie mam opcji ich przetestowania. Tak samo jak kontrolki poduszek. Podczas diagnostyki silnika nie zapalaja sie. Raz jezdzilem troche z odpietym czujnikiem polozenia walka rozrzadu i nic nie swiecilo a blad byl.
Tak, wszystko będzie chodzić, o ile złożysz wszystko jak trzeba. Test vagiem wchodzisz na instruments (17) test output i potem klikaj na przycisk next. Tak sobie sprawdzisz, prędkościomierz, obrotomierz, buczek, wyświetlacze, i właśnie między innymi kontrolki. Tylko się nie wystrasz bo po teście wskazówki ci się ustawią chyba w położeniu srodkowym, ale jak wyjdziesz z testu to wrócą na swoje miejsce. Kolor EPC i CHECK to żółty.
Z mojego doświadczenia wiem, że tych dwóch kontrolek nie da sie sprawdzić VAGiem, jeżeli się mylę poprawcie mnie.
Dzisiaj rozebrałem licznik, zdjąłem wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, jak zdjąć ten biały plastik(który znajduje sie na całej płytce) skoro blokuje sie na wskazówce temp. i paliwa? Powinienem coś rozpołowić, zabrać sie do tego z innej strony?
Drugie pytanie, diody wyglądają na 100% dobre, ścieżki całe, widać, że z licznikiem nie było nic kombinowane. Stwierdziłem to po odchyleniu tego białego plastiku od płytki, wtedy sporo widać. Gdzie dalej szukać przyczyny braku tych kontrolek?
Pytałem czy samochód odpala bez liczników...odpala bez problemu jednak wtedy wszystkie sterowniki mają błędy. Brak komunikacji z listwą CAN, musimy wszystkie czyścić a jak wiadomo z poduchami jest różnie, dlatego nie polecam tego robić. Na szczęście u mnie wszystko skończyło sie dobrze.
Proszę o pomoc w miarę możliwości bo nie chce wydawać kasy na nowy licznik albo oddać w ręce komuś kto twierdzi, ze na pewno są zaklejone czarna taśma i za jej odklejenie chce 100zł.
U mnie jest to samo: brak tych dwóch kontrolek, znajomy elektryk mówił, że da się to zrobić, trzeba ponoć przeprogramować licznik... jak mi to zrobi to napiszę co i jak.
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http][/url]
Witam. mam tez problem ale z kontrolka airbag która nie świeci . wszystko było ok dopóki nie zmieniłem położenia kola kierownicy i naderwałem taśmę airbagu i wtedy kontrolka przestała się zaświecać . wymieniłem taśmę , skasowałem błąd vagiem ale dalej się nie świeci.co powinienem teraz zrobić ? pozdrawiam.
[quote=""Jastrzi""]Wtrącę się.
Jak zrobić test zegarów?[/quote]
Podłączasz kabel, odpalasz VAG-COM'a dajesz Select (lewy górny róg okna programu) --> wybierasz 17-Instruments i w kolejnym okienku klikasz Output Tests (prawy dolny róg okienka) --> klikasz Start i sprawdzasz po kolei elementy które wypisywane są na ekranie.