[6n] Lampy jazdy dziennej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rangers76

[6n] Lampy jazdy dziennej

Post autor: Rangers76 »

Zamierzam zamontować lampy jazdy dziennej
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 17368.html
w miejsca zaznaczone na foto.
Obrazek
Czy ktoś z Was próbował już to kiedykolwiek zrobić? Warto?
Awatar użytkownika
rumcajs_kr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:25
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Kontakt:

Post autor: rumcajs_kr »

Wiem,że to może być OT, ale osobiście radzę przemyśl to jeszcze, mnie bardzo śmieszy zestawienie zapalonych świateł postojowych (przeważnie koloru raczej ciepłego białego=żółtego) i ledów (o zimnej barwie=białe). Dla mnie to zbędny tjuning...chyba, że funkcja automatycznego zapalania i gaśnięcia o którym mowa w aukcji faktycznie będzie prawidłowo działać to może to jakoś będzie wyglądało...może....

End OT :amen:
Obrazek

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=40&t=348

"...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - C.McRae R.I.P. [*][/b]
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Dobrze by było przed tą operacją zdjąć zderzak. Dalej dostęp masz już łatwy do montażu. Wiesz już gdzie podpiąć lampki ? Ze swojej strony mogę dodać tylko tyle - szukaj jak najwęższych, tak żeby wkomponować w te czarne plasticzki, coby nie trzeba było demontować czarnych plastików bo to już może gorzej wyglądać :)
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Tylko pamiętaj o tym, żeby była homologacja na te cudeńka i zapewnij im właściwy montaż :)

A automatyczne zapalanie działa bajecznie prosto - jeśli napięcie na akumulatorze podskoczy do 13,5 V lub wyżej diody się zapalają a do gaśnięcia potrzebują impulsu od nas :)
(to najczęściej stosowany trik, warto jednak)

Swoją drogą światła postojowe nie muszą i się zapalać razem z diodami - czyt. zmiany w kodeksie ruchu drogowego.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Razem z ledami podczas jazdy muszą się palić postojówki?
Awatar użytkownika
puncek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:17

Post autor: puncek »

Powiem tak, kiedyś widziałem takie polo z takimi dziennymi i trochę wpadłem w brecht, było ciemno jechał na mijania (ŻÓŁTE) postojówki miał czerwone i na dodatek zapalone te ledy. Same dzienne nie wyglądały najgorzej ale miał trochę źle założone, niespasowane, krzywo i wgl. Jeżeli dobrze to podłączysz, (mają się świecić same dzienne z przodu i z tyłu postojówki, chyba) to będzie git. Postojówki z ledami nie mogą się świecić, w dzień same dzienne z przodu a tył postojówki. Nie jestem pewien ale poczytajcie o tym.

Nie jestem pewien co do tylnych lamp....

Zastosowane w tych lampach jest coś takiego...
http://www.youtube.com/watch?v=ZtKqfvpAAMY

Pozdro!!
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

[quote=""Rangers76""]Razem z ledami podczas jazdy muszą się palić postojówki?[/quote]
Wpisz sobie u wujka Google i bedziesz wiedzial :)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

[quote=""rumcajs_kr""]Wiem,że to może być OT, ale osobiście radzę przemyśl to jeszcze, mnie bardzo śmieszy zestawienie zapalonych świateł postojowych (przeważnie koloru raczej ciepłego białego=żółtego) i ledów (o zimnej barwie=białe). Dla mnie to zbędny tjuning...chyba, że funkcja automatycznego zapalania i gaśnięcia o którym mowa w aukcji faktycznie będzie prawidłowo działać to może to jakoś będzie wyglądało...może....

End OT :amen:[/quote]

dlatego zacząłem od wymiany żarówek na białe :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Innymi slowy moga sie palic same ledy lub ledy plus pozycyjne. Tez sie pryzmierzam na zalozenie ledów do jazdy dziennej w golfie i w szariku. Jedynie mam tylko dylemat czy maja sie swiecic tylk ledy czy tez z tymi mijania.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Panowie, ale pytanie brzmi po co?? Po kiego wydawać pieniądze na ledy i bawić się z ich montażem, jak żarówki można kupić za kilka złotych?? Jeżeli chodzi Wam o pobór prądu, to IMO gra nie warta świeczki. A wygląd pozostawię bez komentarza, bo dla mnie to wiocha i tyle :P
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

JuStIcE
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa men :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Ostatnio widziałem na drodze polo variant i miał w grillu zamontowane światła do jazdy dziennej :shock:
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

Ja się zgadzam z kolegami wyżej - dokładane światła do jazdy dziennej mają sens tylko wtedy kiedy ma się ksenony, bo wtedy nie wypala się jarzników bezsensownie w dzień.. jeśli ma się światła mijania na zwykłych żarówkach - to dla mnie dokładanie ledów to też jest zwykła wiocha :) ile się zaoszczędzi? setkę benzyny na 100km? dajcie spokój - lepiej zaoszczędzić kasę i kupić sobie lepsze żarówki :)
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

To nie tylko kwestia "lepszych żarówek" czy "setki paliwa".
Paliwa zużywa się z resztą więcej jak w setkach litra (0, 00L), ale dochodzi jeszcze ta sprawa, że wypala się instalacja (dlaczego lampa przeciwmgielna tylna tak mocno świeci, tak mocniej od swiateł STOP, przecież obie mają taką samą żarówkę; ale STOP świeci się każdego dnia!). Dalej, wypalają się wszystkie żarówki podświetlenia licznika, przycisków itd. Koszt, ale i trudność w ściąganiu i w końcu "obrobieniu się" zatrzasków deski.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Zico63c""]dlaczego lampa przeciwmgielna tylna tak mocno świeci, tak mocniej od swiateł STOP, przecież obie mają taką samą żarówkę; ale STOP świeci się każdego dnia[/quote]
Bujda. Mają inaczej skonstruowany odbłyśnik w lampie.
[quote=""Zico63c""]Paliwa zużywa się z resztą więcej jak w setkach litra (0, 00L)[/quote]
Niesprawny termostat czy czujnik paliwa, zapchany filtr powietrza, czy nawet brudna przepustnica sprawią, że więcej się tego paliwa zużywa niż jeżdżąc na światłach :)
[quote=""Zico63c""]ale dochodzi jeszcze ta sprawa, że wypala się instalacja [/quote]
Że co takiego? To nie jest instalacja wysokiego napięcia, żeby do czegoś takiego dochodziło...
[quote=""Zico63c""]Dalej, wypalają się wszystkie żarówki podświetlenia licznika[/quote]
Zauważ, że przepisy mówią, że razem ze światłami do jazdy dziennej mają się świecić światła pozycyjne, a tym samym i podświetlenie licznika i deski :)
[quote=""Zico63c""]Koszt, ale i trudność w ściąganiu i w końcu "obrobieniu się" zatrzasków deski[/quote]
Gdzie w 6N są zatrzaski deski, bo jakoś nie zauważyłem?? Wymieniałem dechę u siebie i nie ma niczego takiego. Są tylko miejsca, w których dechę trzeba przykręcić. Poza tym w 6N nie ma przełączników zintegrowanych z deską, żeby trzeba było ją wyjmować aby się do nich dostać :) To samo jest w Classicu czy Variancie.

Tak więc reasumując kolego, według mnie NIE WARTO montować takich świateł i montując je tak naprawdę ponosisz dodatkowe koszty :) Poza tym, diodowe światła do jazdy dziennej w zdecydowanej większości nie posiadają regulatora napięcia, co powoduje ich przepalanie znacznie szybciej niż normalnych żarówek :) A są one droższe niż komplet dobrych żarówek, więc według mnie żadne z powyższych argumentów nie przemawiają za montażem takich świateł :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”