[quote=""mareck""]tylny zderzak prosi się o wymianę na szeroki

ale trzymam kciuki z dalszych modów ,pozdro[/quote]
jestem umówiony z blacharzem na drugą połowę czerwca więc pewnie i wpadnie szeroki
odnośnie gleby, trochę się już ułożyło i zamieszczam małe porównanie:


coś tam widać
a teraz z grubszej rury, wczoraj nabyłem takie oto sprzęciki:

jednostka sterująca to
Clarion FZ709E chyba rzadki sprzęcior

a wzmacniacz
JBL CS60.4 sprzęt leciwy jednak dużo lepszy od niektórych Blaupunktów, MacAudio, MAgnatów itp produkowanych obecnie w podobnej cenie (komplecik z radiem 1200zł). Radyjko zakupiłem myśląc przyszłościowo, ponieważ ma praktycznie wszystko potrzebne w dzisiejszych czasach, bluetooth, usb na kablu, możliwość podłączenia iPoda, ekranu LCD i wiele wiele innych funkcji, do zestawu dołączony był mikrofon, pilot i gustowny pendrive 4GB Clariona.
Od razu zabrałem się za robotę, wymontowałem starą jednostkę Clarion DB179RMP, poprawiłem lutowania kabli kostki z oryginalną instalacją (taśma izolacyjna zastąpiona termokurczkami) i dodatkowo dolutowałem kable od włączania z kluczyka i kable od iluminacji (w efekcie po włączeniu świateł, podświetlenie radia ciemnieje) ponieważ nie były wcześniej używane.
Następnie zabrałem się za bagażnik gdzie podmieniłem obecnego MacAudio MPX 2000 na wspomnianego wcześniej JBL'a, który docelowo ma głośniki w drzwiach (których jeszcze nie ma) i aktualnie suba Magnat Xpress10 w obudowie Closed. Plany względem audio są dość spore i rozległe więc w tym temacie coś zawsze będzie się działo

aktualna konfiguracja sprzętu to (bo trochę zamieszałem

)
Clarion FZ709E - jednostka sterująca
Hertz DSK 165 - głośniki 165 w półce, tweetery w podszybiu, zwrotki na kablach

- przetworniki leciwe bo mają ponad 5 lat jednak jeszcze dają radę
JBL CS60.4 - wzmacniacz 4 kanałowy do zestaw głośników + SUB praca w trybie "3"
Magnat Xpress10 + buda closed home made - póki co daje radę jednak tutaj jest dużo do zrobienia
Kable - no name, do wymiany
co do odsłuchu, jakość poprawiła się nieporównywalnie do poprzedników, jednak jeszcze wzmak i ustawienia jednostki centralnej do zniwelowania, bas jest soczysty, żywy i szybki, słucham ciężkiego rocka, reggae i elektronika, dużo by można było pisać o funkcjonalności radyjka, jego "bajerów" i jakości dźwięku jak i wykonania lecz trzeba posłuchać i dotknąć aby się przekonać

kilka fotosków z prac





z tego tytułu że mam mało czasu żeby grzebać przy poli, pogrzebałem i dziś, do zrobienia był zamek kufra, jak wiadomo psują się, jakiś czas temu rozebrałem cięgiełka i przerobiłem na otwierany z pilota, jednak nie działało jak powinno a szczególnie po regulacji klapy, przestał się zatrzaskiwać, więc musiałem odłączyć siłownik który też za dobrze nie działał.
Przyczyną nie zamykania się klapy było nadmierne odciągnięcie "cypka" odbezpieczającego zamek a brak siły uciągu siłownika "słaba" masa, pociągnąłem do niego kabel głośnikowy 2,5mm kwadrat, masę podłączyłem przy skrzynce bezpiecznikowej, sterowanie z centralki odbywa się masą więc zastosowałem przekaźnik do którego pociągnąłem zasilanie ze skrzynki bezpiecznikowej, dodatkowo zrobiłem przycisk w kabinie i umieściłem go w skrytce kierowcy wszystko pięknie działa a siłownik ma kopa jak nigdy dotąd
