[VAG] Kasowanie błędów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

[VAG] Kasowanie błędów

Post autor: adam2308 »

Witam.

Od niedawna mam VW Polo i szukam informacji odnoście kasowania błędów bez konieczności korzystania z usług mechanika. A że nie mam obeznania w obecnej technice stosowanej w autach (przesiadam się z Wartburga :-D ) jestem w tym temacie kompletnie zielony.

Z tego, co wyczytałem na forum i nie tylko, muszę zakupić kabel, podłączyć go do laptopa z programem vag-com lub polski vag. I to wszystko?

Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć od początku, co i jak, bo chciałbym mieć pewność, że nic nie spapram w aucie. Moje polo to 1.4 TDI z końcówki 99r.

Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

Kupujesz kabelek na allegro np taki http://allegro.pl/najnowszy-vag-kkl-int ... 42338.html
instalujesz sterowniki do wszystkiego sciagasz Vag.com jak chcesz daj msg na pw to ci wysle, a reszta juz wiesz nic nie zepsujesz klikasz tylko uklad jaki chcesz sprawdzic potem skanuj czy cos tam z bledami ;p na koniec kasujesz blad i 100zl w kieszeni
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Generalnie tak jak napisał Zoodix.
Kupić kabelek, oprpgramowanie dostaniesz na płytce.
Po instalacji oprogramowania i kabelka podpinasz to Polówki (gniazdo jest pod popielniczką), przekręcasz stacyjkę tak aby się kontrolki zapaliły i możesz odpalać program.

W jednym i w drugim musisz ustalić porty na jakich się program komunikuje. Vagcom Cię o to sam poprosi a w polskim vagu musisz sam to zrobić.

Numer portu na jakim działa Twój kabelek niezależnie od systemu (mowa o win) trzeba szukać w panelu sterowania -> system -> menadżer urządzeń -> porty lpt i com lub podobne. Tam podany jest numer portu na jakim się komunikuje nasz kabelek.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Mhm, dzięki ;)

A w Polo często jakieś błędy wyskakują? Po każdej, nawet najmniejszej naprawie trzeba go kasować, czy nie jest zbytnio upierdliwy? Jak to wygląda u Was?
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ja ze 2 miesiace temu kasowalem bledy bo mi cos silnik przerywal i okazalo sie ze przerywa na 3 cylindrze wiec swiece poszly do wymiany i chula ;d tak mysle raz na 3 miesiace bledy sprawdzac jak sie ma kabelek
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

To ja mam pytanie z innej beczki.
Taki zwykły KKL zwykłemu zjadaczowi chleba wystarczy, czy warto zainwestować w coś lepszego - Commander?
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jakie są różnice między KKL a Commanderem?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Jastrzi""]To ja mam pytanie z innej beczki.
Taki zwykły KKL zwykłemu zjadaczowi chleba wystarczy, czy warto zainwestować w coś lepszego - Commander?
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jakie są różnice między KKL a Commanderem?[/quote]
Jak będziesz raz na jakiś czas sprawdzał auto i kasował błedy to zwykły KKL wystarczy. Nie ma co się pakować w koszta i kupować Commandera. No chyba że znajomi mają auta z grupy VAG i będziesz różne fury podłączał.Ale to też potrzebny by był fejs na szynie CAN.
Więc... kup zwykły KKL
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

podepnę się czy mógł by ktoś podrzucić mi na maila jakąś dobrą wersję VAGa po polsku z góry dziękuję
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""wojtasek""]podepnę się czy mógł by ktoś podrzucić mi na maila jakąś dobrą wersję VAGa po polsku z góry dziękuję[/quote]
To warto by było podać maila. zdecydowanie ułatwiłoby to wysyłkę :grin:
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

leci na maila paczuszka
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

serdeczne dzięki i pozdrawiam :-D
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

czaja,

Czyli generalnie coś takiego mi wystarczy - pojęcie względne :)?
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246

Obrazek

W diagnostę nie będę się bawił.
Swojego 6N2 od czasu do czasu podłącze i czasami ojca i szwagra 6N - rodzinne samochody :)
Powinno śmiga ze wszystkimi, prawda?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Jastrzi""]Czyli generalnie coś takiego mi wystarczy [/quote]
[quote=""Jastrzi""]Swojego 6N2 od czasu do czasu podłącze i czasami ojca i szwagra 6N - rodzinne samochody
Powinno śmiga ze wszystkimi, prawda?[/quote]
Wystarczy ten który pokazałeś i na twoje 6n2 i na 6n1. Z tego co pamiętam to z Viakena sterowniki do kabla dają słabe. ale kup i przetestuj. jak nie bedzie banglać to odezwij się do mnie to puszcze ci paczuszkę pod VAG-COM
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Czaja, super.
To ja w takim razie zakupuje taki sprzęcik.
Jak coś nie zabangla to nie omieszkam się do Ciebie zgłosić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”