Silnik 1.0, gaz, rzekomy bezpośredni wtrysk(?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Silnik 1.0, gaz, rzekomy bezpośredni wtrysk(?)

Post autor: Anonymous »

Witam.
Niedawno stałem się (współ)właścicielem ślicznego Polo 6N2 1.0 (50KM) z 2000 roku. Ze względu na koszty chciałem zainstalować instalację gazową - i tu pojawił się problem. Ojciec wziął auto i pojechał do gazownika polecanego mu przez współpracowników (założył im kilka instalacji i dotychczas wszyscy mieli z nim pozytywne doświadczenia). Dogadali się, auto zostało do założenia gazu - a na drugi dzień gazownik dzwoni i mówi że na chwilę obecną nie może założyć gazu bo auto ma bezpośredni wtrysk i musi mieć jakąś specjalną instalację którą będzie miał za parę miesięcy i żeby wtedy się do niego zgłosić.
Wszystko fajnie, tylko z tego co sprawdziłem to posiadam wtrysk pośredni wielopunktowy, a nie bezpośredni - i nie słyszałem żeby w 6N2 w ogóle montowano wtrysk bezpośredni w silnikach benzynowych. I teraz pytanie - czy ten silnik ma jakąś cechę która faktycznie może skomplikować sprawę instalacji gazowej (może ojciec coś przekręcił i nie chodziło o rzekomy bezpośredni wtrysk...) czy też gazownik opowiada dziwne rzeczy i lepiej się od niego trzymać z daleka? Na razie nie miałem czasu jeździć po innych gazownikach i pytać, więc nie wiem co by powiedzieli. Odrobinę zaniepokoił mnie fakt że np. tu http://www.autocentrum.pl/spalanie/volk ... 1996-2001/ nikt nie zgłosił ilości gazu spalonego przez ten silnik - może faktycznie nie da się założyć gazu lub trzeba jakiejś wyszukanej instalacji?
Czy ktoś z was posiada taką kombinację (silnik 1.0 50KM i gaz) i czy mieliście w związku z tym jakieś problemy?
Awatar użytkownika
bartek885
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:21
Lokalizacja: Malbork

Post autor: bartek885 »

1.0 MPI to jest silnik z pośrednim wtryskiem wielopunktowym każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym. Ale zastanawiam się czy jest sens gazowania takiego silnika? Ile kilometrów rocznie robisz? Jeżeli np. 10 000 to instalacja zacznie zwracać Ci się w 3 roku użytkowania. To średni okres zwrotu :D


A co do spalania to znajomy gazownik mówił mi że trzeba przyjąć 20% więcej LPG w stosunku do benzyny.
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

w polo 6n2 1.0 mpi taka inwestycja jest nieoplacalna przez to ze to i tak maly silnik i bardzo malo pali
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Planuję robić przynajmniej 12000 km rocznie, bardzo możliwe że i więcej. Nie planuję pozbywać się tego autka w najbliższym czasie więc nawet gdyby miało przed dosyć długi czas się zwracać - to i tak będzie mi się opłacać. Jakoś strasznie dużo nie pali, ale tak bardzo mało też nie ;) (przy mojej jeździe 7 litrów/100 km). Chciałem się po prostu dowiedzieć czy istnieje jakaś techniczna przeszkoda. Cóż, zobaczymy jak to będzie z tym gazem. Na razie nie bardzo mam czas i tak to załatwić - będzie trochę więcej to wtedy jeszcze raz przemyślę i przeliczę czy mi się opłaca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”