witam dzis rano przejechalem 3 km i zagotowal mi sie silnik hmm co to moze byc ??
po jakims czasie dolalem plynu chlodzniczego i po jakis 5 min temperatura byla 110 - max
co to moze byc termostat ? czujniki czy cos innego?? dzwonilem do mechanika i mowil ze to moze byc uszczelka pod glowica
wiatrak wogole sie nie kreci nawet przy 110-max ;( prosze o pomoc
silnik 1.4 96 rok:)
kamilPolo
Było, było, było!!!! Ile razy ktoś będzie zakładał temat o tym, co wystarczy wpisać w wyszukiwarkę?? [size=99px]Walnięty termostat, nie otwiera dużego obiegu.[/size]
dobra dzieki
i tak nie wiem dokladnie co poszlo wszystko po koleji trzeba wymieniac:( najlepiej zaczac od termostatu ?? czy jak to sprawidzic co poszlo konkretnie
Mi też sie gotował silnik gdy stałem np w korku, a przyczyną tego był nie działający wentylator A nie działał dlatego, że jedna ze szczotek w silniku wentylatora sie zawiesiła i po prostu nie łączyła :niewiem:
Zanim wymienisz termostat, sprawdź czy ten który masz jest na pewno uszkodzony. Unikniesz niepotrzebnego wydatku. Jeśli termostat okaże się sprawny, może być uszczelka pod głowicą albo pompa wody (przerabiałem temat).
Demontaż jest banalnie prosty, nawet ja nie mając pojęcia o mechanice dałem radę (z pomocą kolegi, ale na przyszłość wiem że nie ma się czego bać).
Może zacznij od tego że wiatrak się nie kręci zobacz czy bezpiecznik jest ok. jeśli dobry to podłącz na krótko wiatrak i zobacz czy wystartuje czujnik zostawił bym w spokoju bo temperaturę pokazuje, walnięty termostat poznasz jeżeli jest duża różnica temperatury między wężami chłodnicy a jeżeli padła uszczelka pod głowicą to naprawdę masz pecha bo w benzynce rzadko się to zdarza
Ogarnij też wentylator, spróbuj podpiąć go na "krótko" i sprawdź czy wogóle działa, tzn, odepnij kostkę od czujnika temperatury w chłodnicy który steruje załączaniem wentylatora, czujnika szukaj po prawej stronie chłodnicy ( co to tego nie jestem pewien, w którymś VW tak jest, a czy w polo identycznie ? nie wiem - piszę z głowy) i zewrzyj piny, jeżeli wentylator się załączy - czujnik do wymiany, jeżeli nie, trzeba szukać dalej - bezpieczniki, może silnik wentylatora.
Kolego jeszcze jedno - działa Ci ogrzewanie? W sensie czy grzeje, nie czy dmucha? Jeśli grzeje to pewnie jednak termostat, mi nie działało przy padniętej pompie wody bo mały obieg chłodzenia w ogóle stał w miejscu.