[9n] recyrkulacja spalin -bląd

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pies86
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 13:36

[9n] recyrkulacja spalin -bląd

Post autor: pies86 »

Witam po podłączeniu pod waga wyskoczyły mi owe błędy
16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
czego konkretnie te błędy dotyczą?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

16825 błąd dotyczy tzw filtra par paliwa. Tzn odpowietrzenie baku jest przez tzw filtr z weglem aktywnym (ma za zadanie pochłanianie par paliwa i potem w odpowiednich warunkach oddawać je do kolektora po to by je spalić ) . Uszkodzony jest zwór sterujący przepływam ,przewody doprowadzajace lub masz nieszczelność w baku przewodów doprowadzajacych.

Drugi to zablokowany (brudny) , uszkodzony EGR lub przewody od niego.
Lenistwo drogą do postępu
p
pies86
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010, 13:36

Post autor: pies86 »

czy można go jakoś wyczyścić czy tylko pozostaje kupić nowy?przejmować się tym błędem w ogóle?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wszystko zależy jak często i jaki mają wpływ na jazdę (np czy powoduja spadek mocy lub inne utrudnenia w jeździe ) . J Bym oblukał czy bak czasem nie cieknie lub opary sie wydastają bo jest mała szansa ale jest na zapłon a jak juz sie zapali to zgasic trudno.
Lenistwo drogą do postępu
w
waldek000
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2011, 15:07

Post autor: waldek000 »

Witam,

Mam taki sam problem. Cały czas wywala mi błąd 16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Problem mam od dłuższego czasu. 2 lata temu również się pojawiał więc wymieniłem ten zawór (co tak tyka przy włączonym silniku) i odpowiada za recyrkulację. Problem uspokoił się na dwa lata i teraz ponownie zaczął wyskakiwać. Po podłączeniu nowego od razu zaczął tykać. Nauczony doświadczeniem kupiłem nowy zawór (około 120 zł BOSCH), wykasowałem błąd i w drogę. Następnego dnia znowu się pojawiał. Zauważyłem jednak,że ten nowy również nie ma charakterystycznego tykania. Podejrzewałem wadę fabryczną więc oddałem i korzystając z uprzejmości innego właściciela polo (w którym ten błąd się nie pojawia) przełożyłem na chwilę jeszcze inny silniczek. Niestety to też nie rozwiązało problemu. Jak odpinam swój z kostki to od razu wywala błąd dotyczący braku silniczka. (wnioskuję,że zasilanie jest) Czy ten silniczek uruchamia się jak jest odpowiednie ciśnienie w obiegu? Filtr węgla aktywnego demontowałem dwa lata temu (przy poprzedniej awarii) był suchy wewnątrz bo wysypywały się kryształki węgla. Mechanicy wykluczyli,że to jest EGR. Gdzie szukać rozwiązania problemu?

Dodam jeszcze,że przy wysokich temperaturach na zewnątrz (30 stopni + po jeździe z włączona klima) miałem dwa razy problem z odpaleniem auta. Odpalał za 3-4 razem. Podejrzewałem filtr paliwa więc wymieniłem. Miał 240 tys. przebiegu i nikt go wcześniej nie wymieniał :( Przypuszczam,że to nie ma związku z tym błędem 16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Jak sądzicie?

Sprawa dotyczy VW POLO 9N 75 KM 2003 16V 1.4 benzyna+LPG
w
waldek000
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2011, 15:07

Post autor: waldek000 »

Problem rozwiązany. Zawór recyrkulacji oparów par paliwa. Jeżeli działa to słychać takie tykanie w jego okolicy. Dostaje napięcie 12,2 V więc takie powinno być w kostce. Łatwo sprawdzić miernikiem bo jest tylko plus i minus. A czemu się popsuł? W moim odczuciu VW źle skonstruowało ten system recyrkulacji w VW POLO 9N (mam z 2003 roku). W VW Golf 1.4 m4 jest zawór lepiej skonstruowany. A czemu źle? Niestety nie ma przed nim odpowiednich filtrów które wyłapywałyby kryształki węgla aktywnego i inne zanieczyszczenia. Są zasysane (niewielka ilość), a następnie wpadają do zaworu. Tak było w moim przypadku. I jak poszukacie w necie to nie tylko u mnie. Jest mnóstwo filmików jak ktoś próbuje reanimować bezskutecznie ten zawór. Zawór zapchał się i przestał pracować. Podczas uderzania zdemontowanym zaworem wyleciało mnóstwo czarnych kryształków. Można wymienić zbiornik węgla aktywnego nr 6Q0201797 ale jest tylko dostępny w ASO i jego koszt to około 450 zł. Używany taniej ale jaka jest gwarancja,że nie będzie się sypał tak jak poprzedni? :-) W serwisie poinformowali mnie,że taki filtr można wymienić ale nie dają gwarancji,że problem zasysania zostanie całkowicie wyeliminowany. Generalnie z założenia ten filtr jest bezobsługowy. Rozwiązałem problem w inny sposób. Dołożyłem na rurce dolotowej filtr paliwa z fiata 126p, który będzie wyłapywał drobinki. Koszt filtra 4 zł FILTRON PS 842 (trochę taniej niż do Polówki - tu jest 90 zł) i 5 cm wężyka paliwowego. Łącznie 8 zł i 10 minut roboty. Nie uszkadza się fabrycznych przewodów. Auto mam od 2010 roku i jest to już druga wymiana zaworu więc nie chcę kolejnego uszkodzić w podobny sposób. Oczywiście jak ktoś ma sposób na te drobinki to proszę pisać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”