włączone światła czemu nie piszczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

Brzęczy włącza się po otwarciu drzwi. W krańcówce jest wtedy "aktywowana " masa która powoduje włączenie brzęczyka. W zamku nie masz żadnych mikrowłączników.
Sprawdź niebieski kabel który idzie z krańcówki do włącznika świateł. Może coś się rozłączyło.
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

Mam taki sam problem,który bezpiecznik jest odpowiedzialny za działanie brzęczyka?
Dziś zajrzałem do krańcówki drzwi od strony kierowcy.Do niej dochodzą 3 przewody :niebieski,brązowy, i brązowo - biały i tylko na nim świeci żarówka po podłączeniu do masy, czy tak powinno być? może ktoś ma jakieś sugestie?światło w kabinie działa prawidłowo, to chyba krańcówka jest ok?
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

do brzeczyka chyba nie ma bezpiecznika..... :roll: ale mogę się mylić
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""VWV""]do brzeczyka chyba nie ma bezpiecznika..... ale mogę się mylić[/quote]
Nie mylisz się. Kolega po prostu nie zadał sobie trudu żeby przejrzeć temat od początku. Co prawda po drodze pojawia się porada aby sprawdzić bezpiecznik, ale odnosi się to do innej opcji a nie samego brzęczyka - w chwili kiedy pisałem o bezpieczniku nie było wszystkich danych od założyciela tematu.
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

Przy okazji ,nie działa mi sygnał zaciągnięcia ręcznego,wynika z tego ,że jest jeden brzęczyk i chyba jest uszkodzony
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""wacku""]Przy okazji ,nie działa mi sygnał zaciągnięcia ręcznego,wynika z tego ,że jest jeden brzęczyk i chyba jest uszkodzony[/quote]
eee.... a to był sygnał od zaciągniętego ręcznego??
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Mhm, ja taki mam.
Po tym jak ruszysz na zaciągniętym ręcznym i ujedziesz jakiś kawałek włącza się sygnał ostrzegawczy.
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

Ale po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie mam sygnału, a wcześniej miałem. Wynika z tego że do sygnalizacji świateł i ręcznego jest ten sam brzęczyk. Jeśli się mylę, to gdzie tkwi problem?
Awatar użytkownika
wilczek247
Początkujący
Początkujący
Posty: 97
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:48
Lokalizacja: Miechów (KMI)

Post autor: wilczek247 »

[quote=""Diego69""] podpina się pod bezpiecznik od świateł mijania i pod bezpiecznik od wycieraczek, dobra sprawa bo nie tylko brzęczy przy niezgaszonych światłach lecz także piszczy przy niezapalonych... :)[/quote]

podłączyłem brzeczek pod bezpiecznik 50 i 44 i piszczy tylko wtedy jak odpalę motor i nie włączę świateł. może potpinam to źle??

edit:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ŁUK@$Z
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

W końcu wyjąłem zegarów i okazało sie ,że jest jeden brzęczyk do recznego ,i swiateł . Był uszkodzony , wymontowałem i na jego miejsce zamontowałem inny brzęczyk na 12V. Brzęczyk był inny ,ale nie ma problemu z zamontowaniem,bo miejsca jest dość dużo.Brzeczyk był dużo mniejszy i przykleiłem go na silikon w wszystko działa ok. Cała operacja trwała około 20 minut i jest prostsza niż przypuszczałem. Jeśli ktos ma jakies problemy to służę pomocą.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""wacku""]W końcu wyjąłem zegarów i okazało sie ,że jest jeden brzęczyk do recznego ,i swiateł . Był uszkodzony , wymontowałem i na jego miejsce zamontowałem inny brzęczyk na 12V. Brzęczyk był inny ,ale nie ma problemu z zamontowaniem,bo miejsca jest dość dużo.Brzeczyk był dużo mniejszy i przykleiłem go na silikon w wszystko działa ok. Cała operacja trwała około 20 minut i jest prostsza niż przypuszczałem. Jeśli ktos ma jakies problemy to służę pomocą[/quote]
Szkoda że nie zrobiłeś manuala jak to robiłeś. Ale możesz choć trochę opisać całą operacje :piwo:
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

Cała operacja jest dość prosta. Trzeba na początek wykręcić wkręta ,który się znajduje nad licznikiem w osłonie (od spodu).najlepiej ""wymacać""palcami. Później zdjąc osłonę ,trzyma się dość mocno na spinkach ,trzeba użyć troche siły ,ale bez przesady ,bo można wyłamać uchwyty, ale powoli da się gada zdjąć. Dalej to rzecz prosta ,po wykręceniu kilku wkrętów i zdjęciu dwóch wtyczek cały licznik pieknie wychodzi.Od tylnej strony wykręca się kilka wkrętów i brzęczyk widac jak na dłoni .Dwie przy sobie nóżki to zasilanie ,dwie pozostałe to tylko nóżki mocujące. Biegun dodatni jest bliżej obudowy,ujemny dalej krawędzi licznika.Najlepiej jest obciąć obcinaczkami delikatnie brzęczyk i do wystających końcówek dolutować delikatnie nowy brzęczyk . Ja swój przykleiłem na silikon,bo na taśme dwustronnie klejąca chyba odleci ,pod wpływem temperatury otoczenia,i będzie latał po tablicy. Rzeczywiście mogłem zrobic kilka fotek ,ale nie miałem pod reka aparatu,ale myśle ,że dość dobrze opisałem całą operacje i życze powodzenia. :wave:

Tu masz wszelkie wskazówki do tego tematu viewtopic.php?f=25&t=23253
p
psotnik2
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 25 sie 2010, 7:55

Post autor: psotnik2 »

Witam, a oto moja historia z brzeczykiem (mój model to 6n2 benzyna 1.0 Mpi). Były 2 przyczyny:
przy teście Vagiem brzęczyk sie nieodezwał wiec wyjąłem licznik okazało się, że są
tzw zimne luty na stopkach brzeczyka w liczniku, trzeba było polutowac niestety dalej nie działał prawidłowo ale juz przy tescie vagiem był dzwięk. Następnie przyszło mi do głowy zeby wymienic wyłącznik krańcowy od prawych drzwi na lewe i wszystko wróciło do normy.
A wiec w moim przypadku były 2 przyczyny: zimne luty i uszkodzony wyłacznik krańcowy w drzwiach (a co ciekawe krańcówka działala na włączanie i wyłączanie oświetlenia ale nie na brzęczyk) pozdrawiam...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”