[86C] Wymiana wahaczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

[86C] Wymiana wahaczy

Post autor: patrycju5z »

Witam,
W stacji diagnostycznej dowiedziałem się, że mam cholernie lużne sworzenie wahacza i koła moga mi w pewnym momencie stanąć bokiem. A że w polo 86c sworzenie są wbudowane w wachacz to kupiłem nowe dwa wahacze. I tu pytanie:
Czy dużo jest zabawy z wymianą wahacza? Czy wystarczy zwykły lewarek do podniesienia auta, jakies specjalne klucze? Nie chce oddawac auta do mechanika bo wydaje mi sie ze nie jest to az taka ciezka robota, a musze sie wkoncu nauczyc reperowac swoj samochod ;]

Mam nadzieje ze po wymianie wahacza auto nie bedzie mi juz stukac na dołkach i stabilniej skręcać :/
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dwie 17
jedna 19 na stabilizator
tu polecam grzechotkę i kawałek przedłużki będzię łatwiej kręcić
lewarek
wd40 albo inne psikadło do starych nakrętek
kawał rury breszki
chęci :piwo:
no i jakiś kumpel aby nacisnał gdy trzeba będzie wsadzić swożeń na miejsca
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Dzieki vwkwas18 ;] Z tego co sie zorientowałem to faktycznie nie ma przy tym dużo pracy. Jutro rano będę się przy tym bawić.

A jak wygląda sprawa regulacji zbieżności? Na stacjo diagnostycznej dowiedzialem sie ze w polo 86c to nie jest taka łatwa sprawa i wymaga troche grzebania : /
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zbieżność po co chcesz regulować??
jak nie ruszasz końcówki kierowniczej to jest ok
to dobra stacja diagnostyczna leci w kulki
regulacja jednego drązka(końcówki) z prawej strony od pasażera
od strony kierowcy (lewy) jest nie regulowany
klucz 21, 24 do nakrętek kontrujących i tyle
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

To nie jest tak ze ja chce regulowac tylko powtarzam co dowiedzialem sie na stacji diagnistycznej ze niby po wymianie wahacza powinno sie zrobic zbieżność;] Niestety nie znam sie na tym na tyle abym mogl zweryfikować głupoty stacji diagnistyczej :-)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

patrycju5z ciekawa teoria, korekta będzie minimalna albo żadna
to dlaczego konstuktorzy nie pomyśleli że z lewej(kierowcy nie ma końcówki wymienniej) skoro wymieniamy z lewej strony wachacz
może przyczyną regulacji zbierzności nie jest sama wymiana wachacza a złe ustawienie koła bo nie było robione dotąd i zjadło opony albo końcówka się wyrobiła i i jest rozbieżność
zobacz przy okazji jak wygląda ta koncówka jak jej nie wymieniałeś albo jest do pupy to wymień sobie koszt 30 zł a będzie lepiej
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

WIesz, nawet na dwoc zlych wahaczacha samochod po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, zatem przypuszczam ze ze zbieznosc nie jest tak zle.

Dzieki za wszystkie rady, są dla mnie niezwykle ważne. Zabieram się do roboty :)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Wahacze wymienione, było dużo roboty z odkręceniem śrub ale najważniejsze, że mam to już za sobą. Teraz to nie słyszę stuków przy dołkach a i po kostce można jeździć. Sworzeń faktycznie był strasznie wyrobiony.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
b
bloku
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2011, 20:27
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: bloku »

Hej,

chciałem się podpiąć pod temat. Dziś zakupiłem w okazyjnie niskiej cenie 86C Foxa. Przedni zawias to ruina. Samochód ma być przygotowany do zabawy na wszelkich torach (kajtki etc). Moje pytanie brzmi na co zwrócić uwagę przy demontażu przedniego zawieszenia. Bardziej chodzi mi o to co wymaga wzmocnienia, co przerobić aby poprawić fabrykę. Dodam że trafi tam silnik 1,3 (3F) na digifancie.
Jest:
Audi 90 B3 2,3 20V Quattro
VW Polo Fox -> low budget project
Awatar użytkownika
Polański
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 24 cze 2011, 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polański »

zpatrycju5z, a sprężyny nie trzeba czymś blokować ? bo jak mniemam, bok jest podniesiony.
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

a jakie firmy wahacze polecacie?? Wydaje być się najlepszym lemforder a co z innymi firmami??
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
P
Pabloss82
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pabloss82 »

Witam
Dzisiaj to robiłem na ulicy a konkretnie na chodniku.Wymieniłem prawy wahacz patrząc od strony maski na jednej z ulic Poznania.Po tym jak guma wyleciała razem ze stabilizatorem podczas gwałtownego hamowania.Zajęło mi to 1h 30 min.Kumpel stał z boku w razie W, lecz okazało się że nie jest potrzebny.Robiłem to 1 raz.Dodatkowo jedna część z półosi tez wyleciała i trzeba ja było wbić na nowo tez zrobiłem to na miejscu.
g
groobygt
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2012, 18:30

Post autor: groobygt »

dolacze sie...
w wachacz wchodzi drazek stabilizatora z jednej jak i z drugiej strony u mnie sa podkladki w ksztalcie litery C. Jak powinny byc zamontowane??
Obrazek
AUTO-HOLOWANIE 24H
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

zewnętrzne krawędzie podkładek mają ODCHODZIĆ od gum wahacza.
tak jak na rysunku:
Obrazek
g
groobygt
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2012, 18:30

Post autor: groobygt »

dzieki za podpowiedz u mnie zamontowane sa odwrotnie.
zbliza sie weekend bedzie co robic :grin:
Obrazek
AUTO-HOLOWANIE 24H
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”