[9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""brati85""]Też bym obstawiał łożysko górne kolumny. Przerabiałem ostatnio ten temat tylko że w VW t5. Ale objawy byłe takie jak mówisz. Na postoju i przy wolnej jeździe coś stukało. Po wymianie chodzi jak nówka.[/quote]
Też to mam. Jaki jest koszt naprawy? Ile kosztuje samo łożysko a ile mniej więcej robocizna? Czy jest to coś mega skomplikowanego? ;)
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

Samo łożysko nie jest drogie. W serwisie bodajże 40 zł. Zamiennik pewnie jeszcze tańszy. Trzeba wyciągnąć całą kolumnę na zewnątrz, ściągnąć sprężynę, wymienić łożysko i tyle :) Za robociznę zapłaciłem coś koło 250 złotych ale dodatkowo wymieniał mi mechanik klocki z przodu i tyłu. Tak że same kolumny pewnie do 100 - 150 zł. Polecam przy okazji sprawdzić stan osłon (tych harmonijek) na amortyzatorze. A tu jedna robota i można wymienić przy okazji.
k
kapitan
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2009, 20:13

Post autor: kapitan »

Problem rozwiązany :) przyczyną tego wszystkiego była tylnia tuleja na wahaczu. Wymieniłem obie bo druga była kompletnie zerwana.
Awatar użytkownika
Pablosky
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:15
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Pablosky »

Może tuleje wahacza. Te gumy lubią się naderwać i hałasują w opisany przez ciebie sposób.
Pablosky
obecnie - Seat Ibiza 1.2TSI DSG Sport 105KM 175Nm
dawniej - 9N3 1.9 TDI Sportline \'06 131KM 283Nm
Czerwone jest najszybsze - SEMPER FIDELIS
----------------------------------------------------------------------------------
[colo
v
vineto_vip84
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2010, 9:08

Post autor: vineto_vip84 »

Witam. Od pewnego czasu skrzypi (jak by coś ocierało guma o gumę ) zawieszenie jak ruszam gwałtownie ,hamuje lub wjadę na nierówny teren. Mam przebieg 137000 km. 1.4 Tdi 2004r.
Czy to coś zawieszeniem bo szukałem na forum i nie do końca znalazłem. Koledzy pisali coś o wahaczach.I czy jeżeli to wahacze, drążki to jest to sygnał że należy niezwłocznie wymienić? Proszę o radę. Pozdrawiam.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Sprawdź stan tulei tylnych wahacza przedniego. Możliwe że się rozleciały i dlatego coś Ci skrzypi.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
marcink
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 05 cze 2009, 9:40

Post autor: marcink »

Ja miałem to samo dokładnie rok temu, wymień tuleje wahacza i powinno pomóc.
v
vineto_vip84
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2010, 9:08

Post autor: vineto_vip84 »

Ale sądzicie że należy to niezwłocznie wymienić. Może coś się stać? A ile tak mniej więcej taki zabieg kosztuje? Bo zemnie to nie jest jakiś wielki mechanik.
m
maximus77
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 sie 2010, 22:23

Post autor: maximus77 »

Nic strasznego się nie stanie jak jeszcze pojeździsz, gdy oprócz skrzypienia będą słyszalne głuche uderzenia to wtedy już lepiej wymienić silentbloki bo szkoda aluminiowej konsoli w której siedzą te gumy. Cena silentblock-a za sztukę to ok 15-35 zł robocizna za obie strony ok 80-100 zł to też zależy gdzie w aso - 300 :) Niektórzy wymieniają je na dużo odporniejsze pełne gumy od Cupry ale mojego doświadczenia lepiej założyć standardowe 6Q0 407 183A lekko zmodyfikowane mniej skrzypią niż te bez literki A, zwłaszcza przy silniku z 3 cylindrami, oryginalne gumy lepiej tłumią drgania, wewnątrz jest ciszej i nie pojawiają się drgania na kierownicy miedzy 1200 a 2000 obr. Przy 4 cylindrach i gumach z Cupry zawieszenie jest twardsze, mniej się buja na wertepach oraz autko wg mnie lepiej się prowadzi w zakrętach ale komfort jazdy trochę spada. Jak twój mechanik ma wprawę w wymianie silenblocków i ma ściągacz do nich to ominą cię dodatkowe koszty ustawiania zbieżności (50-70 zł) to na tyle. Pozdr
r
rodick
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 02 kwie 2009, 20:39

Post autor: rodick »

Tak sie sklada ze tez wlasnie zamierzam kupic te tuleje.

Z tego co sie orientowalem to te z nr 6Q0407183A sa juz wycofane.
Obecny nr tych czesci to: 1K0407183E - (4 podpory w srodku zamiast 2)
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

więcej o tulejach: viewtopic.php?f=15&t=28809
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
j
jm744
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2009, 12:37

Post autor: jm744 »

Od pewnego czasu słyszę dobiegające z tylnego prawego zawieszenia stukanie a gdy zabujam samochodem na boki słychać skrzypienie dochodzące z prawego tylniego koła. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i nie widać rzadnych luzów i amortyzatory ok.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

U mnie w Poli tez cos stuka z tyłu i są to tuleje belki. Bylem kilka razy na diagnostyce i mieli problem by to zdiagnozować. a co do skrzypienia to też u mnie sie pojawia lecz nie zdiagnozowałem jeszcze.
K
Karpacz
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:45

Post autor: Karpacz »

W moim polo przy podobnych odgłosach winowajcą okazał się łącznik drążka reakcyjnego w przednim lewym kole mimo że odgłosy słyszałem z tyłu auta
Pozdrawiam
1
19pawel90marek
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:20

Post autor: 19pawel90marek »

witam. . .
tez jestem nowym posiadaczek VW polo
1.4TDI BlueM
chcialem sie zapytac czy dowiedziales sie co bylo przyczyna tych stuków.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”