[6n2] przed zimą - wymiana tarcz i klocków + opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

u
ukasz
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:55

[6n2] przed zimą - wymiana tarcz i klocków + opony

Post autor: ukasz »

Witam

Polo 6N2 1.4 MPI [44kW] rocznik: 2000 seria silnika: AKK

Od czerwca jeżdżę takim właśnie polo. Zaraz po zakupie, podczas robienia rozrządu, filtrów, oleju itp. mechanik, powiedział, żebym wkrótce szykował się do wymiany tarcz i klocków. I rzeczywiście od jakiegoś czasu czuję bicie na kierownicy, klocki też piszczą trochę. Mam w związku z tym parę pytań:

1. Jakie tarcze i klocki polecacie ? Na początku myślałem o Brembo 09.6799.14 + Ferodo FDB 1101 . Koszt tych części to jakieś 250-300 zł za komplet. Sporo poczytałem w internecie i trochę mętlik mi się robi. Wiele osób poleca Ate (cena jest wyższa niż Brembo). Co wybrać ?

2. Jaki płyn hamulcowy ? Ile się go mieści, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć.

I przy okazji pytanie o opony, bo przy okazji mam zamiar zmienić na zimówki. Obecnie jeżdżę na Firestone 175/65/R13 na standardowych 13" felach od VW. Czy jakiś inny rozmiar mogę naciągnąć na te felgi ?

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Hmm...?, co do tarcz i klocków to szczerze mogę polecić zestawik ATE, tarcze Powerdisk i klocki. U siebie w aucie mam taki wrzucony i hebel sporo lepszy niż na serii. Płyn hamulcowy DOT-4 i jak kupisz 0,5l. to powinno starczyć.

Felgi pewnie masz 5 1/2 Jx13, nie ma co szaleć w szerokością, na zimę spokojnie 175/65 wystarczy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""Trancer_GTR""]175/65[/quote]
albo 175/70 - wygląda gorzej, ale różnica w cenie spora...
Awatar użytkownika
petardoo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:41
Lokalizacja: Mielec

Post autor: petardoo »

Witam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu , więc pytam tutaj.
Wymieniłem alufelgi 185/r14(opony letnie) na blaszaki 175/r14(opony zimowe) ponieważ zima już blisko.
Po przełożeniu na blaszaki zaobserwowałem widoczny spadek mocy silnika.Trochę mnie to dziwi , ponieważ koła przekładałem sam i nie zauważyłem większej różnicy w ciężarze owych kół.Czy tak już jest ze stalowymi felgami?
Pozdrawiam.

Polo 6n2 2001,1,4 TDI
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

jaki masz profil w oponie zimowej???? Najprawdopodobniej masz wiekszy profil w oponie co spowodowało że ogólna średnica koła jest większa... Tak jak u mnie było przy profilu 50 i 45 w letnich oponach... Nagle sie okazalo że autko potrafi przyspieszać
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
petardoo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:41
Lokalizacja: Mielec

Post autor: petardoo »

Profil opony zimowej to 65 a letniej 60.Może to też wina silnika , bo czasami mam wrażenie jakby mu pare koni ubyło.
Ehh... byle do wiosny.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

przyczyn spadku mocy szukałbym raczej w innych miejscach...
średnica koła prawie taka sama.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”