[9N3] Geometria zawieszenia - co powiecie na temat pomiarów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

[9N3] Geometria zawieszenia - co powiecie na temat pomiarów

Post autor: zarybob »

Witam wszystkich. Niedawno wymieniałem tuleje wahaczy z przodu a co za tym idzie również geometrie zawieszenia. Po wizycie dowiedziałem się tyle że prawe koło jest lekko pochylone i nie da się tego ustawić. Na czerwono (czyli poza tolerancją) jest również wartość WSZ (Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy). Pan na stacji diagnostycznej po dokonaniu pomiarów przejechał się i dowiedziałem się że wszystko jest "OK". Czy na pewno nie powinienem się martwić o te zaznaczone na czerwono wartości? Ewentualnie co można zrobić żeby to naprawić. Domyślam się że czerwone wyniki to skutek powypadkowej przeszłości auta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Witaj, jeśli nie tnie Ci opon to ja bym to zostawił. W całym tym pomiarze najważniejsze jest że kąt geometryczny osi jazdy masz w porządku. U ciebie jest jak w fabrycznym aucie.
Moim zdaniem te pomiary wcale nie muszą świadczyć o powypadkowej przeszłości auta ale o tym że sprężyny się kończą. :grin:
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

Post autor: zarybob »

Dzięki za podpowiedź. Co masz na myśli pisząc że "sprężyny się kończą" - całe amortyzatorki czy tylko sprężynki :)? Co powypadkowości auta to kupując auto wiedziałem że był wymieniany błotnik plus zderzak z przodu, dodatkowo lekko maska odstaje ale to zauważyłem dopiero po kilku tygodniach :)
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Kąt geometryczny osi jazdy masz w swojej tabelce pomiarowej. Zero stopni coma zero dwa są to wskazania fabryczne. Nawet jeśli auto uległo kolizji w przeszłości to nie w takim stopniu aby odbiło się to na zdeformowaniu zawieszenia czy podłużnic, a co za tym idzie na jego właściwościach trakcyjnych.
Jeśli nie cieknie Ci z amorków, auto nie nurkuje zanadto przy hamowaniu, nie kładzie za bardzo w zakrętach to je zostaw, wymień tylko sprężyny, ewentualnie też odbojniki (sprawdź w jakim są stanie), a wtedy pojedź ponownie na pomiar i zdziwisz się jaki wpływ mogą mieć zużyte sprężyny na pion koła.
Pozdro.
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Zarybob, jaki masz przebieg Swojego TDI?
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

Post autor: zarybob »

Prawie 215 tyś km. Dużo mało ?:) a co do amortyzatorów to po wypłacie się przejadę gdzieś sprawdzić bo podobno robią jakieś testy za małe pieniązki
z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

Post autor: zarybob »

A co to są te odbojniki i jak to wygląda?
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Nie martw się, niedługo Cie dogonię, mam 175kkm z czego 32kkm zrobiłem od końca Grudnia zeszłego roku, kiedy to stałem się nowym właścicielem. Utrzymując tę średnią niedługo to nastąpi :grin:
O przebieg pytałem z ciekawości ale z takim przebiegiem wymianka sprężyn to norma. Czy dużo czy mało - pojęcie względne. Jeśli chodzi o silnik -
To są wytrzymałe jednostki, tylko trzeba zwracać uwagę na jakość paliwa. Nie lać na pierwszej lepszej stacji (wymiana pompowtrysków kosztuje w servisie ok. 5000 zeta). :buba:
Jeśli zaś chodzi o całokształt 9N -
Różne ludzie mają z nimi problemiki ale generalnie są to zwykłe bzdety lub czynności eksploatacyjne. Można o tym poczytać na forum.
Ja ganiam na trasie Luxembourg - Końskie i z powrotem - 1300 km w jedną stronę i jak na razie tylko mruczy sobie. Z resztą tutaj też trochę km nawijam. Fakt, na trasie jest troszkę głośny, radyjko trzeba nieco podgłosić kręcąc go do 140 km/h ale generalnie jestem z niej bardzo zadowolony. :cool2:
p.s. Nakażdej stacji diagnostycznej powinni Ci zrobić procentowy pomiar zużycia amorków ;) Nie powinni sobie dużo życzyć. Dla porównania powiem Ci że za diagnostykę zawieszenia w sierpniu dałem 10 zł :oki:
Pozdro.
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

http://moto.allegro.pl/odboje-oslony-bm ... 32633.html
Odboje to te białe "bałwanki". Z tej aukcji nie wiem na pewno czy będą Ci pasować ale zamieszczając ten link chciałem pokazać Ci jak to wygląda.
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

Post autor: zarybob »

Tak podejrzewałem że to te bałwanki i na pewno z tyłu mam pęknięte a z przodu nie mogę dojrzeć. Dzięki raz jeszcze za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”