Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

tak jak pisałem cuda się zdarzaj :grin:
Takie 630000 tys zrobione bez napraw autem wyprodukowanym po 1990?-- możesz dzieciom opowiadać takie bajki :grin:
Jakość materiałów jest gorsza o 80% dotyczy to każdej marki
Oczywiście że samochodowi dzieje się krzywda, wiesz co robi olej w silniku oprócz smarowania? Wiesz ja akurat zajmuje się "reanimacją zachodniego złomu" i nie jednego TDI miałem rozebranego i porównanie mam.
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać do wymiany oleju co 15000 - bo i czemu, nie moje pieniądze nie mój problem.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Użytkowniku "STAR CREAM" nie mam ochoty z tobą dyskutować. Nie będę cie przekonywał do niczego bo co mnie to obchodzi co ty robisz ze swoim autem. Proponuję abys wymienial olej codziennie. hahaha

A tu masz film jak kolesiowi wybija 600000km w polowce z 2001r i on też serwisowal auto co 30000km w salone VW. Wiem że to prawda bo pisalem z nim troche przez e-mail.
http://www.youtube.com/watch?v=4iRv1FQq ... re=related

Takich jak ty nazywa się "przewrażliwieni posiadacze silnika" i dla takich wlasnie jest wymiana co 15000km reszta wymienia co 30000km i wiecej.

Ps. Nalej do VW olej jadalny z marketu to też pojedzie. hahaha
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""polodriver13""]Ps. Nalej do VW olej jadalny z marketu to też pojedzie. hahaha[/quote]
Pewnie że pojedzie, tylko trochę się zdziwisz jak samochód straci moc np. przy ostrzejszym wyprzedzaniu,
a wtedy to już nie będzie takie śmieszne.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

O takich jak Ty u mnie w warsztacie mówi się "mecheoptycy" czyli wiedzą że auto jeździ ma koła ale jak sie to odbywa to juz nie bardzo. Nalej do nowoczesnego diesla oleju z marketu to pewnie wyjedziesz za bramę.
I też nie mam zamiaru z tobą dyskutować bo o czym, a filmik to ja ci mogę zaraz zrobić tylko do swojej polówki laptopa podepnę :grin:
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

W Polsce są inne realia i inne życie. Wy myślicie że jak kupujecie auto z przebiegiem 200000km i pada w nim turbina, pompowtryski a silnik chodzi jak w traktorze to mówicie że to normalne bo... "już ma dużo przejechane". Naprawdę te 200000km przebiegu to jest 4x tyle, z tym że auto nie miało wymienianego oleju wcale w ciągu 10 lat. Niektórzy ludzie na zachodzie nie wiedzą że trzeba wymieniać olej. Jak samochód się sypie to wstawiają go w komis a z tamtąd jedzie do Polski na lawecie.

Silnik VW to niesamowicie mocne konstrukcje i wytrzymują milion i więcej km. Nic się nie dzieje jak wymienisz olej co 50000km. Ważne żeby był zawsze stan oleju.

Sam pracowałem kiedyś w firmie gdzie auta były dysponowane pracownikom. Ja byłem jednym z nich. Oni mieli tylko VW Golfy i Polo. W tych autach NIGDY nie wymieniano oleju tylko ciągle dolewno do stanu. Jeżdżą dalej. Nic się z silnikami nie dzieje.

Z tym olejem jadalnym to żartowałem - chodziło mi o najtańszy olej 10W40 jaki można kupić w markecie po 10 EUR za 10 Litrów :)
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

Tak było ze starymi dieslami -teraz wystarczy że nalejesz nie tą lepkość, zrobią ci się nagary i masz po pompach, to gówno jest tak delikatne że ci się nawet nie śni, nie wspomnę już o paliwie.
Sprawę pokomplikowały już silniki doładowane, wystarczy że będziesz go żyłował zaraz po starcie i przed końcem jazdy i już masz wydatki. W samochodach osobowych nie piszą w instrukcji o chłodzeniu turbiny ale wystarczy wziąć pierwszą lepszą DTR-kę maszyny z takim silnikiem i jest napisane na czerwono że maszyna musi poklepać na wolnych minutę albo dwie.
A w firmówkach owszem, kiedyś kupiłem clio firmowe z przebiegiem 180tys i olej najprawdopodobniej nie był wymieniany. Musiałem rozebrać silnik wszystko czyścić i potem auto już chodziło fajnie, gość który tym jeździ to nawet sobie chwali.
Ale jak go zabrałem z placu to myslałem że nie dojadę nim do domu.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

"Jak dbasz tak masz". Nie każdy wie jak szanować silnik. To że trzeba oszczędzać zimny silnik oraz to że trzeba czekać 2 min po trasie zanim się go wyłączy też nie wszyscy wiedzą. W instrukcji obsługi jest to napisane ale kto czyta instrukcję??? Tacy kierowcy których stać na nowe auto co 3 lata nie przejmują się tym zanadto. Problem mają ci co te auta kupują jako używane i co niby są "prawie jak nowe". Prawda jest taka że 3 latni używany diesel to często totalny złom (jeżeli był źle traktowany). Lepiej już kupić używanego benzyniaka bez doładowania i zaoszczędzić sobie astronomicznych kosztów na remonty.

Moje polo sprzedałem tylko ze względu na brak klimy i jestem pewnien, że turbo i sam silnik jest w stanie "jak nowy". Szkoda mi było się go pozbywać ale nie dawałem już rady podróżować tym autem w lato. W środu miałem nawet 50 stopni czasami.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Po wymianie oleju został mi jeden litr więc chętnie go sprzedam po dobrej cenie.

Olej Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30
http://allegro.pl/castrol-slx-longlife- ... 04321.html

Dla forumowiczów mała zniżka ;)

W razie co, kontakt na priv.

Pozdrawiam Piotr
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Witam

Przyszedł czas zmianę oleju moim polo, jakie polecacie sklepy z lublina, gdzie kupię olej ze sprawdzonego źródła oraz w rozsądnej cenie.
Od niedawna mieszkam w lublinie i bardzo nie znam miasta.

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
k
kueka29
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 lip 2011, 17:13

Post autor: kueka29 »

Witam,

Ostatnia wymiana oleju byla zrobiona przez znajomi ktory uzytkowal samochod na polsyntetyk Mobil 10w40.
W samochodzie, od nowosci byla wlany full syntetyk Mobil1 0w40.
Czy teraz moge powrocic do Mobil1 0w40 bez problemu?
Czy jestem zmuszony na 10w40?

Pozdrawiam.
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""kueka29""]Witam,

Ostatnia wymiana oleju byla zrobiona przez znajomi ktory uzytkowal samochod na polsyntetyk Mobil 10w40.
W samochodzie, od nowosci byla wlany full syntetyk Mobil1 0w40.
Czy teraz moge powrocic do Mobil1 0w40 bez problemu?
Czy jestem zmuszony na 10w40?

Pozdrawiam.[/quote]

Możesz bez problemu wrócić, ale nie wiadomo czy będzie to miało sens. Jeżeli był zalany 10w40 dlatego by zmniejszyć zużycie oleju to na 0w40 będzie go brało więcej.

lepiej wrócić do syntetyka chociażby dla lepszego smarowania, lecz czasami tak jak mówiłem nie ma to sensu :)
o
opium24
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2011, 22:41

Post autor: opium24 »

Wcześniej w moim polo wlany był mobil 5w30. Pierwsze co po zakupie to zaswiecila mi się pomarańczowa kontrolka oleju. Poczytałem na forach i ludzie potwierdzali że te silniki piją olej. Zmieniłem na 10w40 VALVOLINE i oleju znika O WIELE MNIEJ od wymiany zrobiłem juz koło 10,000 i nic nie dolewałem
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

kueka29, po pierwsze jaki masz silnik bo to najważniejsze w przypadku doradzenia oleju.

Po drugie czy ktoś z Was przeprowadzał eksperymenty z braniem oleju półsyntetycznego i syntetyku, że tak twierdzicie ze będzie brał więcej?

Nie ma określonego przebiegu przy którym przechodzi się na minerał lub półsyntetyk. W niektórych autach TDI PD w ogóle nie można stosować olejów inne niż syntetyczne o normie 505.01.

Przy takim przechodzeniu przy braniu oleju nie jest kwestią ile go będzie brało (bo to nie robi różnicy) tylko ile dolewki będą kosztować tak na prawdę...
Olej 10W40 różni się od 5W40 lepkością zimną, ciepła jest w tej samej klasie. Teoretycznie będzie więc bardziej płyny w niskich temperaturach, oznacza to że może łatwiej uciekać przez nieszczelności silnika zimnego i tyle. Druga sprawa jest jakość olejów i oryginalność ale to temat rzeka.
Porównajcie sobie lepkość olejów mineralnych, syntetycznych i półs:
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

Ze strony castrola:
Lepkość to opór, jaki ciecz stawia podczas płynięcia. Im jest niższa tym mniejszy opór oleju, a więc mniejsze straty mocy silnika. Z kolei im wyższa lepkość tym lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem,. Lepkość oleju musi być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami. Tu też właśnie ujawniają się zalety olejów syntetycznych, których lepkość jest w miarę "stała" w szerokim zakresie temperatur. Lepkość olejów oznacza się w/g klasyfikacji SAE.
a
amda78
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2011, 0:46

Post autor: amda78 »

Witam. Może ktoś wie coś na temat tego oleju: Valvoline SynPower XL-III 5W-30, proszę o odpowiedź. Mam zamiar zalać go do swojej polówki 1.2 2008r. 80000 tys. przebiegu, do tej pory zalewałem Castrol SLX Professional i wymieniałem co około 20000 tys
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Panowie, muszę dolać oleju do silnika, ale nie wiem jakiego xd
Silnik 1,9 TDI, 167000 przebiegu.
Zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca mały stan oleju. Samochód mam od niedawna, został sprowadzony z Niemiec, serwisowany do końca w ASO, ale nigdzie nie ma naklejki jaki olej został wlany. Wymiany jeszcze nie robiłem, bo według książki serwisowej wymiana była przy 159000.
Czego w takim razie mogę dolać?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”