[Variant] Cieknie pompa wspom. na złączu węża ciśnieniowego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[Variant] Cieknie pompa wspom. na złączu węża ciśnieniowego

Post autor: Anonymous »

Właściwie nie cieknie, tylko leje się. Mam Polo bez klimy, więc wąż jest mocowany do pompy nakrętką złączkową (nie śrubą drążoną). Nakrętka wygląda na zdrową, metalowy wąż też, gniazdo w pompie też na oko bez zarzutu, oring też ładny (zielony, to od koloru oleju?), ale wymieniłem na nowy. No i skręcam wszystko i dalej cieknie. Nie muszę zakładać paska klinowego i włączać silnika, wystarczy pokręcić kółkiem od pompy - leje się z tego złącza. Czy tam czegoś brakuje? Powinna być jeszcze jakaś uszczelka oprócz oringu?
PozdrA
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

a nie powinno tam byc przypadkiem podkładki miedzianej ??
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a cieknie z pomiędzy śruby a pompy czy śruba przewód ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Cieknie w miejscu śruba-przewód. Może powinna być tam miedziana podkładka, właśnie to chciałbym ustalić. Odkręciłem śrubę, kiedy cały olej już się wylał na szczecińskie ulice i wtedy żadnej miedzianej podkładki już nie znalazłem.
PozdrA
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dowiedziałem się, że tam mają pracować dwa oringi. I nawet nie są drogie - w autoryzowanym serwisie 2,- zł / szt. Na aluminiowej rurce jest miejsce na dwa oringi. Zakładam jeden nad drugim. Ale zawsze przy dokręcaniu nakrętki przecina się górny oring. Jak się to zakłada? Proszę o radę, bo już pora odpalić to auto. A do serwisu nie chcę jechać z pompą kręcącą się na sucho.
PozdrA
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No jednak trochę inaczej to wygląda. Zamówione oringi okazały się miedzianymi podkładkami. A więc na końcówce aluminiowej rurki ma być gumowy oring (chyba jeden), a pod nakrętką aluminiowa podkładka. Tak założyłem i dalej cieknie. Wyczyściłem rurkę z farby metalową szczotką i okazało się, że pęknięta jest sama rurka. W okolicach nakrętki. Pewnie od drgań, bo kolejne miejsce mocowania było zerwane i zastąpione opaską kablową "na luźno". Tak więc mam diagnozę, a teraz zabieram się za wyciąganie przewodu i widzę, że łatwo nie będzie.
PozdrA
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”