[6n] Przeskok przy skrecaniu kierownicą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
shownomercy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:23

[6n] Przeskok przy skrecaniu kierownicą

Post autor: shownomercy »

Witam, przejrzałem tematy i nie znalazłem podobnego problemu, stad moje pytanie. Przy skręcaniu kierownicą (około 70-90 stopni), czuć i słychac wyraźny przeskok. Jak zatrzymam kierownice w tym momencie w którym był ten przeskok i lekka ja ruszam to słychac i czuc na kierownicy cały czas takie stukanie. Bede wdzieczny za wskazówke co to może być. Polo 1996 6N 1.6
Pozdrowienia od nowego forumowicza :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

obojętne czy w prawo czy w lewo??
zarówno w ruchu jak i na postoju
jak coś chodzi na postoju to znaczy że maglownica chodzi
s
shownomercy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:23

Post autor: shownomercy »

Dzieje sie tak szczególnie w lewą stronę, również na postoju :/
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zobacz jak wyglądają końcówki drążków
następnie unieś auto z obu stron i pomachaj kierownicą w lewo i w prawo
:grin:
s
shownomercy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:23

Post autor: shownomercy »

Aaaa właśnie zapomniałem dodać chyba najważniejszego, że zaczeło tak się dziać właśnie po wymianie drążków. Na początku bardzo rzadko teraz niestety za każdym razem. Nie wiem czy sam sobie w takim razie odpowiedziałem na pytanie, że winą mogą być drążki ;-)
Jest taka możliwość, że mogą być źle założone??
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zbieżność robiłeś po wymianie?? :grin:
s
shownomercy
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:23

Post autor: shownomercy »

Niestety nie :-(
Przy wymianie opon na zimowe zrobię zbieżność i zobaczymy czy problem zniknie, jeśli nie, będę głowił sie dalej.
Dzięki wielkie za wskazówkę!
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Niech jedna osoba kręci kierownicą a ty patrz na sprężyny. Muszą się ładnie obracać wraz z kołem i kolumną. Jeśli skacze, strzela to masz zapieczone łożysko kolumny macphersona.
Jeśli to nie one to wlazłbym pod auto i zobaczył czy to nie przekładnia. Potrafi się wywalić łożysko na wałku z zębatką.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

u mnie jest jeden mały przeskok na jedno pełne przekręcenie kierownicy w lewo, obstawiam mcpherspona, ale jeszcze się za to nie zabierałem bo to mała duperela
i dzieje się tak tylko na postoju przy mocniejszym dociśnięciu kierownicy
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”