w jaki sposób pompa Lukas wyprzedza kont przy odpalaniu na ciepłym, przecież jest sterowana manualnie ?
pytam ponieważ, jak pompa wie iż jest odpalana na ciepłym silniku,[jedynie przez regulator odśrodkowy? ] a nie pracuje na wolnych obrotach .
Cześć miałem identyczny problem. Byłem bardzo zdziwiony bo środek lata autko ma 70 stopni i ni "chu chu" nie odpala. Odłączyłem czujnik temperatury i po nagrzaniu świec odpalił od strzała. Problem leżał po stronie czujnika temperatury. Czujnik wymieniony i już palił normalnie
Panowie, dzisiaj miałem niezły cyrk, auto przejechało ~20 km, odstało może z 20 min, wsiadam - 90stopni i ni chu chu nie chciało odpalić. :banghead:
Pokręciłem nim trochę i nagle akumulator odmówił posłuszeństwa. Po jakiś 45 min gdy już ostygł do <70 stopni, ostatkiem sił odpalił. Chcę nadmienić, że rano odpalił w zasadzie na dotyk, po ponad 12h stania na dworze.
Przewertowałem ten temat i widzę, że zainstalowanie przysiku na kablu od sterownika daje pozytywne efekty - czy ktoś może powiedzieć, który to kabel i gdzie go szukać ? Należy zainstalować przycisk bistabilny i przytrzymywać go kilka sekund przed odpaleniem, przy włączonym zapłonie ? Nie chciałbym się kolejny raz błaźnić przed człowiekiem, którego wiozę :beg:
u żonki w polo załozylismy przekaźnik świec od Astry 1,7d i grzeje nawet przy 90 stopniach, problem z głowy nie martwie sie o przyciski o odpinanie wtyczki itp
oczywiscie po załozeniu pali zawsze a tak był problem non stop po przekroczeniu 70 stopni
Czy tak konkretnie to się nazywa ? - przekaźnik świec ? Dostałeś to w zwykłym sklepie z częściami, jaki mniej więcej koszt i gdzie trzeba było zamontować ?
[quote=""bialy0666""]w jaki sposób pompa Lukas wyprzedza kont przy odpalaniu na ciepłym, przecież jest sterowana manualnie ?
pytam ponieważ, jak pompa wie iż jest odpalana na ciepłym silniku,[jedynie przez regulator odśrodkowy? ] a nie pracuje na wolnych obrotach .[/quote]
znalazłem odpowiedź jak sterowana jest pompa Lucas w AEF, niestety ma czujnik położenia dźwigni gazu, oraz elektrozawór sterujący kontem wtrysku. a to zmienia wszystko.
Elektrozawór od sterowania kata wtrysku? Gdzie on jest?? Myslalem ze kat jest statyczny a w zasadzie sterowany mechanicznie w pompie odpowiedmimi elementami zaleznie od predkosci silnika, obciążenia itp. Czujnika polozenia pedału gazu to nie ma ma jedynie mikrowlacznik od pozycji zerowej pedału gazu.
na pompie u góry jest czujnik położenia dźwigni gazu a od strony linki tzw ssania jest elektrozawór, tylko 100% nie jestem pewny , źródło informacji niestety nie podaje typu tylko rysunek i opis niektórych części,nie znalazłem lepszego foto.zapożyczone z Allegro http://moto.allegro.pl/silnik-vw-polo-1 ... 48966.html
Ta gruszka to nie elektrozawor bo elektrozawor jest na scianie grodziowej od tego . To jest sama gruszka sterowana podcisnieniem. Wyprzedzacz kat awtrysku oraz dawki paliwa. W kadetach byl mechaniczny tak jak np w transporterach T4 2.4D i innych. Taka raczka w kabinie przy lewej nodze kierowcy. To na ramieniu ktorym rusza linka gazu to nie zaden czujnik polezenia bo to by oznaczalo ze daje jakie sinfo do jakiego skompa ze pedal jest wcisniety na 22 % czy na 40 % czy na 80% a tak nie jest. To jest mikrowlacznik dajacy jedynie sygnal ze pedal jest w pozycji jalowej. Po co to jest to w sumie nie mam bladego pojecia. U ojca w berlingo tez to jest i nawet chyba ta sama pompa siedzi co w polo AEF.
może się nie rozumiemy pod gruszką sterującą podciśnienie jest elektrozawór , idą do niego 2 przewody podobny do tego od strony boku na pompie, tylko ten od strony bloku jest od wyłączenia silnika [stop silnik].
edit foty;
tak do konca to nie wiadomo co to to sa te elementy na pompie. Pompa jest sterowana mechanicznie jednakze sa elementy ktore podaja info o tym czy pedal jest wcisniety czy nie i czy kat wtrysku jest wyprzedzony itp do tego calego komputera sterowania świec żarowych- tak to niby nazywaja ale ile tam jest elektroniki w tym zeby to nazwywac komputerem.
Witam wszystkich na forum.
Mam pytanko co do zaworu STOP.
który to zawór i gdzie on się znajduje?
Mam Polo 6N 1.9D i nie chce odpalać.
Paliwo nie jest podawane na wtryskiwacze!
chciałem podłączyć zawór STOP bezpośrednio z akumulatora(+) ,ale nie wiem który to jest.
a nie chce czegoś uszkodzić.
Jezeli mozna o takie info to bede wdzieczny. bo autko stoi mi juz miesiac.