[6n]silniczki reflektorów - diagnoza usterki i naprawa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

[6n]silniczki reflektorów - diagnoza usterki i naprawa

Post autor: mistrzsieci »

Witam,

Od dłuższego czasu nie działa mi regulacja świateł. W okresie letnim było to znośne ale teraz, gdy dzień krótki staje się to uciążliwe. Napotkałem na forum temat innego użytkownika ale nie mogłem z niego wiele wywnioskować, dlatego proszę o dokładniejszą poradę.

Silniczki padły (przestały działać) nagle, nie jeden po drugim, obydwa w tym samym czasie. Bezpiecznik jest ok, sprawdzałem. Moje pytania to:

1. Jak zdemontować nawiew oraz przełączniki świateł (chcę dostać się do regulatora ustawiania świateł, by sprawdzić czy działa poprawnie). Dla zobrazowania jaki to typ, albo o co mi tak dokładnie chodzi dodaję obrazek:

Obrazek

2. Czy mógłby ktoś z użytkowników forum napisać mi rozszyfrowanie napięć na kostce świateł (niżej zdjęcia kostki i miejsca jej montażu). Które piny odpowiedzialne są za podawanie napięcia/sygnału na silniczki i światła? Jak sprawdzić czy napięcie jest podawane poprawne?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dla osób które wiedzą jak "rozpisać" te kable daje zdjęcie z białym tłem i samą wtyczką żeby lepiej było cokolwiek opisać.

Obrazek

3. Co jeszcze sprawdzić ewentualnie? Bo mam zamiar sprawdzić czy jest napięcie podawane na silniczki i jeśli tak to wiemy że to one winne a jak nie to jeszcze sprawdzenie przełącznika koło świateł i szukanie "po kablu" bo widziałem, że mam instalację "niefachowo" poprawianą :)

P.S.
Elektryk raczej ze mnie słaby, ale mam nadzieję, że taką rzecz (przy waszej pomocy) uda mi się naprawić albo przynajmniej zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011, 22:41 przez mistrzsieci, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Najpierw żeby wyjąć włącznik świateł trzeba włożyć rękę od dołu i go po prostu wypchnąć :) Potem odpinasz kostkę i bierzesz na stół. Przekręcasz na poziom świateł postojowych i w dziurki jakie masz w obudowie wkładasz śrubokręt i normalnie go rozbierasz,jest na zatrzaski.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

serdecznie dziękuję pawellini za informację, już mogę sobie chociaż jeden z punktów sprawdzić :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Trzeba sobie pomagać :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A czy próbowałeś podmienić włącznik świateł?? Bo to w nim jest regulacja wysokości świateł (to te pokrętełko z prawej). żeby wyjąć włącznik świateł trzeba:
wersja 1: jeżeli masz duży schowek pod kierownicą (wersja przed małym liftem. po małym lifcie trzeba odkręcić całą pokrywę pod koolumną kierownicy, bo jest jedynie mała klapka) to otwierasz go na maxa, wkładasz rękę od dołu i sięgasz w kierunku wlącznika. włącznik od dołu ma taką blokadę którą należy wcisnąć i wypchnąć dół włącznika na zewnątrz.

wersja 2: jakimś śrubokrętem od góry przy desce podwazyć wyciągać powoli (uważac żeby nie poniszczyć sobie deski)
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

czaja auto mam z początku produkcji więc jeszcze przed małym liftem. Chętnie bym podmienił ale nie mam żadnego znajomego z polo 6n :( także pozostaje mi jakieś wizualne sprawdzenie i wyjazd na szrot żeby pożyczyć tą część, ew. sam przełącznik pasuje z golfa mk3? Może się ktoś orientuje w tej sprawie?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""mistrzsieci""]czaja auto mam z początku produkcji więc jeszcze przed małym liftem[/quote]
No to masz ułatwione zadanie z wyjęciem włącznika.
[quote=""mistrzsieci""]sam przełącznik pasuje z golfa mk3[/quote]
Nie spasuje.

Zrób zapytanie na forum czy jest ktoś z twojej okolicy żeby zrobić mikro spot i przełożyć włącznik. Ewentualnie kup włącznik, to nie duży koszt. tyle że to strzelanie na ślepo.
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Proszę, oto opis:
Obrazek
Zasilanie silniczka jest tylko przy mijania. Obrazek obróciłem dla większej czytelności opisu.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Zico63c wielkie dzięki za zdjęcie, ono wiele mi pomoże :)

Czaja jak na razie sprawdzę czy dochodzi napięcie do samych silniczków i czy jest zmiana na pinie sterowania silniczków, jeśli nie to sprawdzę po kablach i jak to nie pomoże to wymiana włącznika będzie niezbędna, więc poszukam kogoś z okolicy, w sumie cos się wymyśli :)

Napięcie na pinach zasilania silniczka jest podawane. Oczywiście jest ono w normie.

Mam [size=99px]duży[/size] problem Panowie...

Wpiąłem się w pin sterowania silniczka (środkowy), drugi pin na jeden z bocznych (nie będę określał "+" cz "masa" bo nie jestem pewny). I tak, gdy szybko zmieniam ustawienia (ruszam regulatorem ustawienia świateł )to napięcie nieznacznie skacze (od 0,7V do 1,2V). Natomiast gdy robię to powoli to w ogóle nie zmienia się. Gdy trochę nim poruszam to napięcie "faluje" (podskakuje i spada) by po pewnym czasie się ustawić na stałym poziomie (najczęściej 0,7 V).

Czy taki stan jest prawidłowy?

Czy dobrze przeprowadziłem test sprawności układu? Macie inne sposoby? Ja korzystałem z multimetru ustawionego na zakres do 20V.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Z góry przepraszam za pisanie posta pod postem, ale na pewno któryś z was miał ten problem koledzy a niedługo mam przegląd techniczny więc bym naprawił i za free ustawiliby mi światła na przeglądzie właściwie :) Żeby jeździć bezpiecznie i nie oślepiać.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Napięcie ma być tylko " + " oraz " - ". Sterowanie najlepiej jest sprawdzić podpinając silniczek i patrząc, czy reaguje. Miernik tu nie jest przydatny.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Zico63c nie działa regulacja, i właśnie nie wiem co się zepsuło, silniczek czy pokrętło...
"+" i "masa" są.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Z elektryki jestem słaby, ale ja bym stawiał na potencjometr we włączniku świateł.
Z tego co wyczytałem to oba silniczki nie działają, tak? chyba że źle coś przeczytałem. A skoro 2 nie działają, to raczej mało prawdopodobne że oba padły.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

czaja dokładnie tak jak mówisz, obydwa na raz padły. Więc teraz pytanie szukać na allegro części czy jakiś dobry elektryk "odnowi" mi tą część?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Podpasować możesz też z ibizy/cordoby 6k tyle, że w nich jest podświetlenie na czerwono. Poszukaj dobrze w necie bo jeśli dobrze pamiętam to wystarczy potencjometr chyba 1 Kohm, kiedyś widziałem gdzieś w necie schemat sterowania silnikami lamp.

Znalazłem coś powinno być pomocne:

http://www.skodafelicia.pl/viewtopic.php?f=16&t=4540

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=199279
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”