[6N2] Ociekacz-odma czym czyścić?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gregor1-g1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:24
Lokalizacja: zielona góra

[6N2] Ociekacz-odma czym czyścić?

Post autor: gregor1-g1 »

Witam. Jak wyżej, co najlepiej użyć do oczyszczenia ociekacza tzw. odmy? Jak wiadomo idzie zima i znów mogą być problemy :(
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 10:10 przez gregor1-g1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

Odmę możesz sobie przeczyścić jak masz ochotę, naftą/ropą, benzyną ekstrakcyjną lub WD40. Jeśli po ochłodzeniu nadal będą problemy, sprawdź, czy czasem nie masz niedogrzanego silnika, często wymiana termostatu pomaga ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

To co podał kolega + nitro, płyny do mycia silników a nawet płyn do naczyń i gorąca woda.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote=""Michał88""]To co podał kolega + nitro, płyny do mycia silników a nawet płyn do naczyń i gorąca woda.[/quote]
Tylko nie woda bo wlasnie wilgoci/wody chcesz sie pozbyc zeby nie zamarzala a jak tam nalejesz wody to jak to dokladnie wysuszysz??
Benzyna ekstrakcyjna, ropa itp.
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Słuchajcie, a gdzie tą odmę znajdę i czym grozi jej zapchanie?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

kolego temat rzeka, wpisz w szukajce "odma" i znajdziesz kupe informacji
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Przy czyszczeniu odmy dobry jest patent z wrzuceniem do środka np. 20 nakrętek. Wrzucić do środka odmy, wlać środek czyszczący i porządnie wszystko wybełtać . Później wylać cały szlam jaki wyleci i koniecznie policzyć czy aby wszystkie nakrętki wyleciały ze środka ;) Czynność najlepiej powtórzyć 2-3 krotnie żeby mieć pewność że nakrętki obijając się o ścianki wyskrobały cały syf
Awatar użytkownika
gregor1-g1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:24
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: gregor1-g1 »

Dziękuję bardzo za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam...
Awatar użytkownika
Sanchez
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 29 lis 2010, 12:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sanchez »

Witam, mam następujący problem
ostatnio czyściłęm odmę (3mce temu) i znów jest zapchana. Termostat sprawny, Samochód robi do pracy odcinki 15km (30min) wiec się dogrzewa. Dodam, że samochód jest zagazowany. Ostatnio też zauważyłem masełko pod korkiem oleju. Oleju ani płynu chłodnieczego nie bierze. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być :beg: ??
Obrazek
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Sanchez jeśli wszystko w porządku a maslo jest dalej to możesz spróbować zmienić markę oleju.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja mam teraz dobry podgląd na to co się dzieje w odmie bo mam przeźroczysty wąż i widać co się dzieje zaraz na wyjściu z odmy. No i mimo, że pod korkiem masła nie ma i auto na brak szybszych spacerów nie narzeka to w samym wężu jest ten śmierdzący syf - nie jest to sztywny glut a raczej coś jak pianka do golenia, ale jest i troche boje się pierwszych większych mrozów
Awatar użytkownika
Sanchez
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 29 lis 2010, 12:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sanchez »

Będę musiał poobserwować. W sumie nie dawno wymieniałem olej (2000km temu) Zawsze używam Castrol Magnatec 10W40. Oleju i płynu chłodniczego nie bierze. Niestety czyszczenie odmy w AEX nie jest rzeczą fajną.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

te silniki tak maj jaki olej by niezalal na krotkich odcinkach jezdzac maslo pod korkiem nic nowego
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""krzzbi773polo""]te silniki tak maj jaki olej by niezalal na krotkich odcinkach jezdzac maslo pod korkiem nic nowego
[/quote]
z mojej praktyki:

mobil 10w40 = syf
castrol magnatec 10w40 = syf + czarna breja w silniku
valvoline synpower 5w40 = jak na razie w tym roku syfu nie widać. W zeszłym na mrozach jakis niewielki nalot pod korkiem. Bez porownania z castrolem i mobilem.
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

No jak kolega porównuje półsyntetyki 10w40 z syntetykami 5w40 to nie dziwne..
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”