[6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

bialy0666
D a SDI jest troche różnicy. stare TDI się szybciej nagrzewają niż nowe TDI. U mojego kolegi w Jettce 1.6 D sie bardzo szybko nagrzewa a mój jak muł. Chodzi o sprawność takiego silnika.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

[quote=""bialy0666""]przy padniętym zaworze EGR silnik dławił się własnymi spalinami .[/quote]
Mówisz ? Zastanawiam sie wtedy czy nie mam tego problemu. Teraz jak wracalem do domu to dalem troche po garach i zmieniajac biegi przy czerwonym polu auto przez jakies pol sekundy nie ciągnelo i po chwili łapało. na 1 2 i 3 biegu. Dalej nie patrzalem bo robiłem sprint do 100. :P
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""dumle""]ja chciałem u siebie, ale w benzynce ponoć nie ma sensu, tak mi łukasz powiedział[/quote]
A mi Łukasz zaślepił bo widział jaki syf się zbiera w kolektorze od EGRu. Teraz tylko jeżdżę z "check" i trzeba to ogarnąć. Co do spalania to sam nie wiem bo kolektor ssący też zmieniałem i nie wiem czy większe spalanie jest przez to czy przez brak EGRu.
Co do filmu to nie wiadomo na jakich kołach. Jak założył malutkie kółka to może i jest te 100 ale licznikowe.
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

przekonamy się na wiosnę jak się ciepło zrobi :) poza tym dogrzanie benzyny a SDI'ka to niebo a ziemia :D
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

niewiem nad czym sie tu rozczulacie jak co drugi diesel ma zaslepiony ten EGR
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

rolf
z 10 razy pisałem w każdym chyba poście że chodzi o dogrzanie silnika w ten zimowy czas...
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

coś tu z tym dogrzaniem przez EGR mi nie pasuje , jak padł EGR to silnik zrobił się mułowaty niezależnie od temperatury. a co do syfu w kolektorze ssącym to sabled ma rację jeśli chodzi D , po zaślepieniu EGR jest tylko trochę oleju a nie syfu jak w rurze wydechowej . może kolego kolo masz problem z termostatem ?
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

Zastanawiam sie czy mi EGR nie umiera. 18s do 100...
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote=""bialy0666""]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?
DM91
chyba nie, to samo mam u siebie w Variacie też koło 18+, w 6N jest koło 16 jak się nie mylę. Na 3 ciągnąłeś do 100 ?
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

Mi jak padal EGR to przy predkosci 40-50km/h na czwrtym biegu dodajac powoli gazu-delikatnie zaczal jekko szarpac silnik dalej bylo ok.Mial takie jedni miejsce miedzy 40-50 gdzie szarpal.
Po zaslepieniu EGR i wywaleniu kata lepiej sie zbiera.Przy normalnej jezdzie jest odczowalna roznnica od ok 1800/obr. i wiadomo od zera jak sie ciagnie do 4tys to tez.
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

[quote=""kolo""][quote=""bialy0666""]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?
DM91
chyba nie, to samo mam u siebie w Variacie też koło 18+, w 6N jest koło 16 jak się nie mylę. Na 3 ciągnąłeś do 100 ?[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=epPpfK-Ed9I
:)
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""kolo""][quote=""bialy0666""]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?[/quote]
ilość spalin jest uzależniona od obrotów silnika,temperatury . w silnikach na ON nawet 50% spalin jest w kolektorze a czy aż taki wpływ mają na rozgrzanie silnika ? moim zdaniem nie. poczytaj kolego o recyklingu spalin i o zaworach EGR .http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... age=czytaj
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

bialy0666
moim zdaniem, po kilku latach użytkowania SDI, ma to wpływ, gdyż jest do silnik STRASZNIE ale podkreślam STRASZNIE trudny do nagrzania! Jak miałem awarie jednego z króćców wylał mi się cały płyn chłodniczy. Przejechałem bez płynu przy normalnej jeździe (używam prawie całego wachlarza obrotów) jakieś 40 km i silnik ani razu nie zagrzał się wskazówka non stop pokazywała 90 stopni - był to maj więc było już ciepło na dworze. Więc jeszcze raz odpowiadam - tak ma to wpływ.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

to kolego czujnik temperatury masz w silniku czy przed w króćcu ? jeśli brak płynu to jakim cudem pokaże temperaturę przecież nawet pary nie będzie z płynu chłodniczego który zaczyna wrzeć przy około 130*C.
edit; SDI na pewno wolniej osiągają temperaturę , mają mniejszy stopień sprężania jak D a zarazem niszą temperaturę spalania i tu jest główny powód , ale to tylko moje zdanie.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote=""bialy0666""]w króćcu[/quote]

Jakimś cudem pokazywał 90.... teraz to już sam nie wiem.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”