[9n/9n3] Który silnik jest najlepszy?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

[9n/9n3] Który silnik jest najlepszy?

Post autor: Luki38 »

Witam. Chciałbym kupić polo 9N tylko że nie wiem który silnik wybrać 1,4 Twist TDI 75KM czy benzynę 1,4 16v 75KM. Zależy mi na oszczędnym silniku. Wcześniej miałem 6n 1,4 8v 60KM, auto było super ale mocy troszkę za mało. Proszę o opinie właścicieli takich silników. Auto będzie jeździło w cyklu mieszanym miasto-autostrada. Mieszkam w UK
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

1,4 TDI: niska kultura pracy (w końcu 3 garnki), niskie spalanie ale większe prawdopodobieństwo kupienia wersji z duuużym przelotem. Ewentualne naprawy drogie (turbo, PD). Drogi rozrząd, sprzęgło filtry, olej.

1,4 16 V: stosunkowo cichy, nie najniższe spalanie, dość spory apetyt na olej nie należny do rzadkości. Brak drogich w naprawie elementów.

Ile robisz rocznie kilometrów?
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Rocznie robię koło 40 tys km. O standardowe naprawy typu wymiana rozrządu, oleju czy kupnie auta z małym przebiegiem (da się sprawdzić) nie martwię się. Chodzi mi o to aby nie kupić wersji silnikowej z wadami typu psująca się skrzynia biegów, siadające turbo, przeskakujący pasek rozrządu, szwankująca elektronika, sprzęgło dwu masowe itp. Akurat ten model który chcę kupić (TDI) ma najechane 80tyskm. Chciałbym dowiedzieć się jakie oznaczenia silnikowe trzeba omijać. Bardziej nastawiony jestem na TDI tylko te 3 cylindry mnie dołują. Jaka jest kultura pracy 3cylindrowca? Nierówna praca?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie wierz w ten przebieg. Skąd jest auto?
1,4 TDI nie ma dwumasu, zazwyczaj zwykłe turbo. To jest silnik 1,9 TDI PD z uciętym cylindrem. Pe same pompki, rozrząd itp.
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Auto jest od prywatnego sprzedawcy anglika. W przebieg nie uwierzę do puki nie sprawdzę. Ten silnik jest na pompo wtryskiwaczach? Chciałbym auto o pojemności do 1400cm3 wtedy mam dwa razy niższe ubezpieczenie i podatek drogowy.
t
tomi1990
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 12 paź 2010, 19:28

Post autor: tomi1990 »

tak kolego 1.4 tdi jest na pompo wtryskach ja ogolnie mam najechane ponad 218k tys i powiem ze autko chodzi ladnie ciagle kupilem je jak mialo cos kolo 160k przebiegu i powiem ze raczej sa malo awaryjne chodz wkurza kultura pracy w 1.4 tdi wiekszosc osob zmienilo by go z checia na 1.9 tdi z tego co pisali .
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Granica jest dokładnie do 1400?
Bo one mają 1422, to przez to że blok jest dosłownie 1,9 tdi pd bez jednego cylindra. Wszystkie 1,4 TDI są na pompowtryskach.
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Granica jest do 1544cm3. Starsze 6n 1,4tdi są na zwykłych wtryskach?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""Luki38""]Granica jest do 1544cm3. Starsze 6n 1,4tdi są na zwykłych wtryskach?[/quote]
Nie, tylko PD. Nie ma 1,4 tdi innych niż na pompowtryskach.
m
maciekelga
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2012, 10:41

Post autor: maciekelga »

Witam,
przymierzam się do zakupu VW Polo 9n/9n3 z silnikiem 1.4
Z tego co widziałem, to te silniki cieszą się dość dobrą opinią (1.2 nie chce bo to jednak za słabe). Możecie powiedzieć mi jak z dynamiką tego 1.4? Generalnie autko będzie używane w mieście jednak czasami trafi mu się trasa, da się tym jakoś w miarę sensownie wyprzedzać, rozpędzać na trasie? :-)
Drugie pytanie dotyczy rodzaju silnika bo widzę, że w 9n/9n3 były montowane 1.4 l 16v 75 KM (55 kW), 1.4 l FSI, 16v 86 KM (62 kW) oraz 1.4 l 16v 100 KM (74 kW). Najpopularniejszy jest chyba ten pierwszy 75KM, 1.4FSI ma rozrząd na łańcuchu? Wystrzegać się specjalnie któregoś? ;)
pozdrawiam

ps. jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie ;)
m
maciekelga
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2012, 10:41

Post autor: maciekelga »

nikt nie ma Polo z tymi silnikami? :)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witaj
co prawda mam 9N, a nie 9N3, ale mam w nim silnik 1.4 16V BBY (75KM). Moje odczucia do silnika - jakoś specjalnie nie powala. Jak kupowałem spodziewałem się czegoś lepszego. Dynamikę to on ma, ale dopiero powyżej 3000 obrotów. Jednak powyżej tej granicy ma inną rzecz - pożera olej. I jakbyś poszukał na forum, znalazłbyś wątek gdzie jest o tym mowa. Nie tylko u mnie coś takiego jest. Do 3000 obrotów nic nie bierze. Powyżej zaczyna brać (przy jeździe na autostradzie 140km/h i 4000 obrotów potrafi wziąć litr oleju na 3000km. Spalanie? Nic specjalnego. W mieście 8-8,5L/100km przy spokojnej jeździe. Jak się bardziej depnie 9 też spali. Na trasie spalanie to w granicach 6-6,5L/100km. Ogólnie silnik lepszy od 1.2 - może w mieście dużo bardziej dynamiczny nie jest (przełożenia skrzyni biegów), ale jest cichszy i bardziej elastyczny.
Rewelacyjny ten silnik nie jest. jakoś specjalnie go nie zachwalam. Jak dla mnie jest on za słaby na tę budę. Jednak zdecydowanie lepszy od 1.2. Fiatowskie 1.4 w Fiacie Uno bardziej mi pasowało... Co w żadnym razie nie oznacza, że zamieniłbym VW na Fiata - nigdy w życiu! :D
Pozdrawiam
m
maciekelga
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2012, 10:41

Post autor: maciekelga »

Dzięki za konkretną wypowiedź! Ja szukam 9n/9n3 w zależności co się dobrego trafi ;) Obecnie mam Seicento 1.1 SPI więc myślę, że i tak silnik będzie lepiej się zbierał niż ten fiatowski. Jeżdżę też Octavią 1 1.9TDi i a Seicento (niedługo mam nadzieję VW Polo :yahoo: ) wykorzystuję głównie w mieście czasami jakaś krótka trasa. Generalnie jestem zadowolony z tego 1.1 bo to pancerny silnik ale wykonanie i komfort wnętrza pozostawia wiele do życzenia :)
Czytałem, że z silnikami FSI były problemy z przeskakującym łańcuchem rozrządu wiesz coś więcej na ten temat?
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

No ja też mogę podzielić się moimi obserwacjami, mianowicie to autem w 4 osoby można spokojnie jechać( da się wyprzedzić bez problemu). W pojedynkę to nie powiem bo od 3000 obr. to całkiem przyjemnie ciągnie i nawet zdarzyło mi się testować z Octavią 1.9 TDI 110KM to Polówka wcale nie odstaje, a co do spalanie oleju to nie wiem bo jeżdżę za krótko tym autem ale polecam
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""maciekelga""]
Czytałem, że z silnikami FSI były problemy z przeskakującym łańcuchem rozrządu wiesz coś więcej na ten temat?[/quote]

problemy z rozrządem miały silniki 1.2 AZQ i BME. W początkach produkcji stosowano troszkę przykrótkie napinacze.Z tego co wiem to 1.4 są na pasku więc możesz być spokojny :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”