[6n] Problem z tylnią wycieraczką!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Czy mógłby ktoś dokładnie opisać (dokładnie) jak wymienić tylnią dyszę spryskiwacza?
Próbowałem wyciągnąć dyszę kombinerkami ale siedzi ciasno, prędzej pęknie niż wyjdzie.
Proszę o odpowiedź osoby które już się z tym problemem uporały a nie osoby którym wydaje się że wszystko wiedzą.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""paprykaczerwona""]Próbowałem wyciągnąć dyszę kombinerkami ale siedzi ciasno, prędzej pęknie niż wyjdzie[/quote]
wyjdzie wyjdzie. dość mocno siedzi dlatego ciężko ją wyciągnąć. spróbuj poruszać na boki przy wuciąganiu. możesz też wcześniej podważyć w tamtej okolicy jakimś cienkim śrubokrętem.
No i jedna z ważniejszych rzeczy po wyciągnięciu dyszy - wyczyścić otwór w który wkłada się rurkę. lubi się tam zbierać rdza i wtedy rurka z dyszą podąża za wycieraczką, a powinna stać w miejscu.
Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Witam
Jeszcze raz ponawiam prośbę. Chcę wyjąć dyszę, ale nie chcę uszkodzić uszczelki (2), czy podważyć białą rurkę (1) do wnętrza bagażnika (klapy)?
Siedzi mocno i boję się że mi pęknie.

Obrazek


Poniżej większe zdjęcie
http://imageshack.us/photo/my-images/24/dysza1.jpg/

Czaja, czy mam wyjąc tak jak wyżej napisałem? Czy zacząć od samej dyszy na zewnątrz klapy?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""paprykaczerwona""]Czaja, czy mam wyjąc tak jak wyżej napisałem? Czy zacząć od samej dyszy na zewnątrz klapy?[/quote]
najpierw musisz wyjać dysze, tą od strony zewnętrznej. wchodzi ona w tą rurkęna lekki wcisk. Potem podważ czymś cienkim przy elemencie nr 2 z rysunku. Gumowy przewód nr 3 odczepiasz przy połączeniu z tą sztywniejszą rurką. Rurka tuż przy elemencie nr 2 jest również na wcisk, ale jest sztywna i dość wytrzymała więc jej nie połamiesz. Zresztą jak coś to mam ten element w używce. ewentualnie cały zestaw nówka sztuka kosztuje w ASO 45,04zł.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

ew. na allegro do zakupienia są tez takie zestawy (dysza + ta rurka z białego plastiku) - podróbki do golfa III ale moim zdaniem pasują tez do polo a kosztują koło 10 złotych. Żeby nie było, że się niepotrzebnie wtrącam to na prawdę mocno trzeba wyczyścić ten otworek w którym jest dysza aby się nie zapiekała - ja założyłem kawałek lekko pogiętego drutu na wiertarkę zamiast wiertła i wsadziłem w otwór i tak go ładnie wyczyściłem, a serio kupa brudu szła. Na koniec psiknąłem tam wd40.

Zajęło mi to ok. 15 minut ale jednak wyszło elegancko - dysza stoi w miejscu :). Kolego stilo_kielcetrzeba się solidnie pomęczyć żeby poszło - najlepiej w 2 osoby - jedna lekko ciągnie silniczek i rusza nim na boki żeby poszedł a druga młotkiem puka od góry - ja używałem zwykłego metalowego i nic nie popsułem :P
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""mistrzsieci""]ew. na allegro do zakupienia są tez takie zestawy (dysza + ta rurka z białego plastiku) - podróbki do golfa III ale moim zdaniem pasują tez do polo a kosztują koło 10 złotych.[/quote]
bo to ta sama dysza, tylko hamy z VW zmienili jej numer. a kosztuje tyle samo w ASO co do Polo. a skoro są zamienniki za groszowe sprawy to można i tak.
Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Dzięki Czaja. Poszło tak jak napisałeś.
Niedługo wstawię manuala i sprawdzę czy dysza od Golfa III pasuje.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""paprykaczerwona""]Niedługo wstawię manuala i sprawdzę czy dysza od Golfa III pasuje.[/quote]
nie musisz sprawdzać :) po numerach katalogowych widać że to to samo.
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

pojawił się u mnie problem. kiedy nacisnę przycisk od wycierania szyby to wycieraczka przesunie się kawałek i zatrzyma, muszę wyłączyć przyciskiem i włączyć ponownie żeby przesunęła się dalej. wyciera dopiero kiedy nacisnę manetkę do przodu w celu spryskania tylnej szyby ale nie chce wrócić na swoje miejsce. w czym mógł by być problem???
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Znaczy się że generalnie wycieraczka działa prawidłowo a tylko problem jest po włączeniu przycisku. Ja obstawiam że winna jest manetka.
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

no to nic spróbuje wymienić jak narazie manetkę
Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

w
wpiotrek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2012, 21:31

Post autor: wpiotrek »

@stilo_kielce i jak sobie z tym poradziłeś ? Bo też próbuje wyjąc ten silniczek i nie mogę.

@paprykaczerwona dzięki za poradnik.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”