[6n] duże spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

[6n] duże spalanie

Post autor: matador »

Witam.Mam vw polo 1.4benzyna 16v i pali mi po mieście 10l czy to normalne? Jeśli nie to czy ktos może coś podpowiedzieć co mam zrobić.Za wszystkie rady dzięki :oki:
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

Zależy jak jezdzisz ? w Pewnym sensie moze byc to mozliwe. POLO to jak na swój silnik i mase pali jak "krowa"
Poprosty staraj sie jezdzić 2000-3000 max obrotów i mówie ze spalanie Ci spadnie :)nie deptaj mu po 4000-5000 jak nie ma potrzeby.
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

Post autor: matador »

To nie jazdą chyba jeżdrze spoko nie przekraczam 3000 obr. to chyba nie to.Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? :beg:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

obadaj na początek kompa i błędy, może sonda lambda nie działa i masz zbyt bogatą mieszankę,
sam czujnik temperatury cieczy może się zawiesił i na ssaniu jeździsz, to też obadasz VAGiem,
reszta to opory toczenia czyli ewentualnie zapieczone hamulce które nie odbijają,
oczywiście wszystkie filtry muszą być wymienione zwłaszcza powietrza i paliwa.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
matador
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:30

Post autor: matador »

Sprawdzałem na kompie i błędów nie ma,hamulce spoko sonda no nie wiem bo jak by coś było nie tak to pewnie by wyszło a czujnik jak go sprawdzić? A i jeszcze jedno:jak często wymieniać filtr paliwa? :beg:
k
kamiloskop
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2010, 0:09

Post autor: kamiloskop »

Witam
Dołączam sie do tematu.
Tez podobne spalanie.
U mnie jest problem z przepustnica,muli go od 1000 do 2000 a pozniej ok,moze to byc cos wspolnego z tym ?
pozdroo
Awatar użytkownika
fisitko
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2010, 22:07
Lokalizacja: Miasto KrólóVW

Post autor: fisitko »

albo nie widze, albo nikt nie wymienil kwestii opon?
opony rowniez wywieraja duzy wplyw na spalanie
jak wiadomo im wiekszy, szerszy kapec tym spalanie wyzsze bo opor wiekszy
Moja była buteleczka] http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=27647

Pasja to brak limitów!
S
Sony
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:16

Post autor: Sony »

Chyba na to nie ma rady. U mnie (1.2 12v) po mieście w granicach 9L. Poza miastem przy spokojnej jeżdzie około 6L.
Trzeba to spalanie zaakceptować i nie deptać za mocno na pedał :-D
k
kamiloskop
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2010, 0:09

Post autor: kamiloskop »

Opony oponami zgodzę się,ale 1.4 16v tak pali i nie poradzisz na to nic.Teraz zima a one nie lubią zimy i pala jak głupie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jezeli jeździsz na krótkich dystansach to moze troche pomóc częściowe przysłonięcie chłodnicy, zwłaszcza w duze mrozy.
Często przy awarii sondy silnikma muła wiec idze to wyczuć. Mozesz sprawdzić też termostat.

rat4- w jaki sposób czujnik temperatury moze sie zawiesić?? Czy nie chodzi Ci właśnie o termostat?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

mi polo 1.7 sdi teraz pali 8 ropy ale jezdze odcinki po 3 km ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

Przecież w 6n, 1.4 na DOHCu to normalne spalanie !
Ja zmieniam bieg max. na 2200 rpm i mi pali (zimą) 10 l/100km po mieście.
Latem schodzę do 8l., ale to inna bajka.

[quote=""kamiloskop""]muli go od 1000 do 2000[/quote]

To też normalka ! :D 4/5 wszystkich AFH mają problem z przepustnicą ;)
Częściowo rozwiązuje problem zmiana przepustnicy na zwykłą od 1.0, ale dużo rzeźbienia jest,
a i tak obroty falują ;)
Obrazek
Obrazek
R
Raoul
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2011, 22:59
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Raoul »

Podpinam się do tematu. U mnie problem występuje w 1.0 45km. Przy ostatnim tankowaniu wyszło 16l/100km!!! zaznaczam, że nie kręcę go wyżej niż 3500obr. Wcześniej spalania notowałem ok. 8,5l w trasie (do 100km/h) po mieście było i 12/100km. Termostat jest nowy, wszystkie filtry także, auto paliło w największe mrozy bez problemu, więc podejrzewam, że kable i świece również OK. Przepustnica czysta. Błędów żadnych nie ma. Opony seryjne. Sonde kiedyś testowałem miernikiem i dawała napięcia w zakresie 0-1V. Pytanie więc CO JEST?? Co jeszcze sprawdzić?
Awatar użytkownika
Arishi
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 26 gru 2011, 22:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Arishi »

Hm..

1.Wydech drożny?
2.Jest jakaś różnica w mocy odkąd spalanie wzrosło?
3.Jeśli tak, płynu albo oleju nie brakuje?
4.Zmieniałeś stację paliw?
5.Sprawdź czy nie pomyliłeś się w obliczeniach
6.Od teraz nie przekraczaj 2800/2500 obr./min - będzie trochę lepiej.
7.Sprawdź termostat, zdarza się, że nowy okazuje się wadliwy.
8.Spalanie wzrosło ot tak nagle? czy wzrastało stopniowo, przez dłuższy okres czasu, ile tam nalatane jest? Może to 1.0 ma już dosyć?
9.Jak z elektryką (przewody, świece bla..bla) sprawdzane? Może czas na wymianę.
10.Może ssanie się przycina?
11.Sprawdź działanie wskaźnika.
12.Może zbiornik gdzieś puszcza?
13.Może gdzieś ci hamulce z lekka trzymają?

Dużo może być przyczyn, obadaj to co napisałem. Pozdrawiam.
R
Raoul
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2011, 22:59
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Raoul »

[quote=""Arishi""]Hm..

1.Wydech drożny?
2.Jest jakaś różnica w mocy odkąd spalanie wzrosło?
3.Jeśli tak, płynu albo oleju nie brakuje?
4.Zmieniałeś stację paliw?
5.Sprawdź czy nie pomyliłeś się w obliczeniach
6.Od teraz nie przekraczaj 2800/2500 obr./min - będzie trochę lepiej.
7.Sprawdź termostat, zdarza się, że nowy okazuje się wadliwy.
8.Spalanie wzrosło ot tak nagle? czy wzrastało stopniowo, przez dłuższy okres czasu, ile tam nalatane jest? Może to 1.0 ma już dosyć?
9.Jak z elektryką (przewody, świece bla..bla) sprawdzane? Może czas na wymianę.
10.Może ssanie się przycina?
11.Sprawdź działanie wskaźnika.
12.Może zbiornik gdzieś puszcza?
13.Może gdzieś ci hamulce z lekka trzymają?

Dużo może być przyczyn, obadaj to co napisałem. Pozdrawiam.[/quote]

-wydech nowy, nawet drożny bardziej niż seria (brak kata, końcowy z diesla - przelot)
-różnicy w mocy brak
-tankuję pod korek na kilku stacjach, ostatnio po 100km (wcześniejsze tankowanie 8,4 średnia raczej w trasie do 100km/h- troche za dużo chyba)
-termostat puszcza idealnie, sprawdzane z zegarem i kompem, przed jego wymianą spalanie w zimie było 12/100, potem po wymianie nawet połowe mniej
-ile nalatane ma- kto wie, na zegarze 180k, ale nie dymi i nie bierze płynów, nie ma wycieków, nie gubi paliwa
-hamulce nie trzymają
sonde sprawdzałem swoim vagiem i multimetrem, niby było OK, teraz ją całkiem wywaliłem, zobaczę jaki będzie efekt w spalaniu
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”