[6n2]Ładowanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

[6n2]Ładowanie

Post autor: zyga9 »

Witam posiadam polo 2001 r z silnikiem 1.4 TDI.Kiedy zapalam auto miernik wskazuje poziom prądu w aku na poziomie 12,6 V i dopiero po osiągnięci pow 2,5tys obrotów alternator zaczyna ładowanie a na mierniku wskazuje 14.0 V .Czy to normalne że alternator włącza ładowanie po osiągnięciu 2,5 tys obrotów ? .Na mam informacji na kokpicie o braku ładowania podczas zapalania .
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Domniemam, że mierzysz napięcie na zaciskach aku, jeżeli tak, to zmierz bezpośrednio na śrubie alternatora (M8). Gdy tuż po uruchomieniu będzie 14 V, to najprawdopodobniej są zaśniedziałe styki kabla między aku i alternatorem.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Co to ma do rzeczy ? .Mierze prąd na aku plusie i minusie .Po przygazowaniu alternator zaczynał ładować aku tylko dlaczego ?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

A kontrolka ładowania zaświeca się PRZED uruchomieniem samochodu? Raaczej regulator lub obwód wzbudzenia. Opisy były nie tak dawno.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

tak kontrolka zapala sie przed zapaleniem auta.Prosze o pomocnicze linki .
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Czyli kontrolka i jej przewód są w porządku, pozostaje regulator, rzadziej sam alternator.
Oto długi temat o sprawie, jest chyba wszystko:
viewtopic.php?f=182&t=38395
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Kupiłem nowy regulator napięcia lecz nie wiem jak odkręcić stary ;/.Może ktoś pomóc z montażem ?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Najczęściej należy wymontować, niestety, alternator - chodzi o to by zdjąć plastykową osłonę tylną alternatora. Pod nią jest widoczny regulator, dwie śrubki, "pikuś"!
W niektórych silnikach udaje się zdjąć osłonę bez demontażu lub po częściowym przechyleniu alternatora na mocowaniu.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

W którym miejscu znajdują sie 2 śrubki trzymające koszyk osłaniający regulator napięcia ?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

To jest alternator od Golfa 2 ale regulator wygląda podobnie. Jedną ze śrubek wskazuje czarna strzałka, druga jest symetrycznie z drugiej strony regulatora; widać go doskonale. To jest całość ze szczotkami.
Obrazek
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Mój schemat wygląda inaczej więc to mi nic nie mówi .W którym miejscu znajduje sie w polo tzw niebieski kabel wzbudzający ?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

To alternator z mojego Golfa 3, 1,9 TDI. Polo jest teraz w podróży. Ponieważ są one praktycznie identyczne (choć inne od tych z Golfa 2 ;) ) wstawię teraz właśnie to.
Obrazek
Osłonę demontuje się po odpięciu wtyczki z dwoma przewodami (Diesel) lub jednym przewodem (benzynowy) od wzbudzenia, zaznaczony strzałką i odkręceniem głównego przewodu prądowego B+. Obudowa jest mocowana trzema wkrętami oraz zaczepami po bokach. Po jej zdjęciu będzie wiadomo o co chodzi.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Właśnie moja wtyczka ma 2 przewody jeden czerwony a drugi niebieski .Do czego służą ?
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

http://hurtowniarozrusznikow.pl/Start.a ... FSRTAwMDg=
założyłem ten regulator i nie ma teraz wcale ładowania ;/.
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Dobrze to Kolega kupił?
Czy numer alternatora u Kolegi jest na tej liście zastosowań, tej w linku? Jaki jest ten altek: Valeo czy Bosch, jaki ma numer w/g VW, jaki był numer regulatora? I tak dalej.
O ile się nie mylę, oznaczenia wyjść regulatora powinny być D+ oraz DF lub D+ oraz W.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”