[9N] Wycieraczki przednie - zatrzymują się w połowie szyby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

[9N] Wycieraczki przednie - zatrzymują się w połowie szyby

Post autor: racer »

Witam,

Mam problem z wycieraczkami przednimi w swojej polówce 9N (1,9 SDI z 2002 roku).
Otóż zatarł sie mechanizm wycieraczek. Kilka dni temu chcąć przetrzeć szybę, wycieraczki poruszyły się tak na około 2 cm do góry i więcej już nic.

Wczoraj po przeszukaniu internetu i przeczytaniu wielu postów doszedłem do wniosku, że to zatarty mechanizm wycieraczek.
Faktycznie tak było, zdemontowałem podszybie, wyjąłem cały mechanizm wraz z silnikiem od wycieraczek.

Okazało się, że zapieczony był trzpień od strony kierowcy - czyli standard (Polo, Golf, Passat - wszędzie to wystepuje).
Mechanizm rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Złożyłem wszystko do kupy - tu była niezła przeprawa.

Założyłem wycieraczki i ... działają ale nie tak jak trzeba. :-(

Po włączeniu trybu czasowego wycieraczki robią cykl, ale nie dochodzą do końca szyby (na dół) tylko zatrzymują się tak gdzieś w 1/3 całego cyklu od dolnej krawędzi szyby.
Bieg II i III dziłają poprawnie, ale jak je wyłączę to również wycieraczki nie zatrzymują się na dole - tak jak powinny.
Dodam tylko, że ustawienia ramion całego mechanizmu są poprawne - mają być w jednej linii - jest tak jak napisane w książce "Sam naprawiam...) - prawidłowo, bo inne ustawienie powoduje, że wycieraczki wychodzą poza obręb szyby.

Nie sprawdzałem przekaźników, jak dobrze myślę to pewnie są w kabinie przy pedałach, tylko który sprawdzić ?
Nie podpinałem pod kompa, ale zaraz to zrobię jak napiszę tego posta.

Ciekaw jestem, czy ktoś już spotkał się z takim objawem (co jest przyczyną, jak to naprawił?).
Zastanawiam się, czy mogłem coś uszkodzić podczas naprawy zapieczonego mechanizmu wycieraczek ?
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Właśnie podłączyłem pod komputer i nie pokazuje żadnych błędów.

Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie, itp ?
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No VAG nic nie pokaże. Myślę że coś źle złożyłes w mechanizmie. Tam szukaj przyczyny.
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

[quote=""czaja""]No VAG nic nie pokaże. Myślę że coś źle złożyłes w mechanizmie. Tam szukaj przyczyny.[/quote]

Nie ma innej opcji niż ta, którą zrobiłem. Jeśli będzie inne ustawienie to wycieraczki będą wyjeżdżać za szybę, uderzać w podszybie lub wychodzić za przedni słupek...

Obawiam się, że to może być silnik wycieraczek - no tego to bym chciał uniknąć...
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Eee... ale ja nie mówiłem o ramionach, tylko mechanizmie.
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Poniżej wyjęty mechanizm z Golfa MK4, prawie identyczny jak w Polówce.

Obrazek

Jak widać, na górze ramię sztywne do którego na środku jest przymocowany silnik.
Niżej ruchome ramiona które na swoich końcach mają oś na których są zamocowane ramiona wycieraczek.
Obrazek

Po drugiej stronie tych ramion jest połączenie na środku krótkim ruchomym łącznikiem który jest przymocowany bezpośrednio do osi silnika (ten żółty na zdjęciu).
Prawidłowe ustawienie to takie, jak ruchome ramiona leżą na jednej linii zakrywając przy tym ten krótki łącznik.

I to jest cały mechanizm, który jest przymocowany do nadwozia razem z silnikiem wycieraczek.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Niestety na telefonie nie obejrze zdjec. Pytanie czy w 9N mechanizm jest podobny jak w 6N.
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Myślę, że tak.
Pewnie są jakieś różnice jak długość, wyprofilowanie ramion, kształt końcówek czy mocowanie samego silnika wycieraczek- szczegóły. Generalnie sposób działania jest identyczny.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Zrobione.

Napiszę rozwiązanie na przyszłość, może komuś się przyda :)

Odkręciłem (poluzowałem) nakrętkę która jest na ośce od silnika i trzyma ten żółty łącznik (to ten który łączy ramiona ruchome).
Następnie włączyłem wycieraczki, aby silnik sam ustawił się poprawnie.
Później ustawiłem te ruchome ramiona w linii prostej.
Na końcu zakręciłem nakrętkę i wszystko jest poprawnie (nakrętka zanaczona w czerwonym kwadracie).
Obrazek


Zajęło to jakieś 15 minut.

Teraz wycieraczki działają poprawnie :cool2:
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""racer""]Zajęło to jakieś 15 minut.

Teraz wycieraczki działają poprawnie [/quote]
a nie mówiłem że coś źle zmontowane przy mechaniźmie. najważniejsze że się udało
m
marcink
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 05 cze 2009, 9:40

Post autor: marcink »

Witam odgrzeje temat bo mam następujący problem z przednimi wycieraczkami.
Miałem zatarte wycieraczki.
Okazało się, że był zatarty trzpień od strony kierowcy.
Więc rozebrałem cały mechanizm według instrukcji z forum golfa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632


Wycieraczki działąją teraz bez problemy tzn. nie są zatarte, ale po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że jest luz na na lewym trzepieniu od strony kierowcy, przez co ramie wycieraczki ma dość duży luz, i podczas działania wycieraczka uderza mi o słupek.
Miał ktoś podobny problem?.
Nadmienie, że w polówce z dislem 1.4 tdi , wyjęcie mechanizmu(czego chciałbym uniknąć) zajumuje bardzo dużo czasu.. bo trzeba odkręcić sciankę grodziową....
w
wisior23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 08 gru 2012, 20:15

Post autor: wisior23 »

Wykonałem zabieg na mechanizmie wycieraczek według instrukcji podanej przez Racer. Wszystko działa jak należy :-D Ja miałem problem, ponieważ wycieraczki wchodziły na siebie i na słupki. Można to zrobić spokojnie bez wyciągania mechanizmu (silnik TDI). Aby odkręcić nakrętkę potrzebny jest płaski klucz 13 z krótką rączką. Ze względu, że miałem jakąś starą "trzynastkę" skróciłem ją szlifierką kątową :-)
n
no4
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:41

Post autor: no4 »

racer:

Dzięki za radę z nakrętką.
Tyle się namęczyłem z poprawnym ustawieniem wycieraczek po czyszczeniu.

Pozdrawiam. :piwo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”