[6n] piszczy i mruga kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Sprawdzę ciśnienie oleju w najbliższym czasie. I dam do sprawdzenia pompę oleju.

Dzisiaj odłączyłem akumulator, kilka osób pisało na forach że zresetuje błąd komputera.
Odłączyłem go i naładowałem, choć nie wiem czy to ma sens.

Oczywiście w najbliższym tygodniu sprawdzę sobie ciśnienie. Jeśli będzie trzeba to wymienię pompę oleju.
Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Tydzień temu wyjąłem akumulator i naładowałem. Kontrolka od tamtego czasu nie miga. Czyżby wystarczyło zresetować komputer odłonczając akumulator.... hmm

Dam znać jak minie kolejny tydzień czy wszystko w porządku.
R
Radzikmati
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 31 sie 2011, 21:45

Post autor: Radzikmati »

Witam, mam podobny problem jak koledzy. Moj silnik to AGD 1.9 SDI 98r. Na zimnym silniku jest ok, gdy rozgrzeje się kontrolka zapala się w zakresie 1600-1800. Piszczy, mrugnie 2-3 czassami 5 razy i gaśnie i tak wkółko. Na trasie gdy trzymam powyżej 2 tys obrotów jest wszystko ok, ale jak tylko zwalniam przed zabudowanym to na nowo.

Byłem na pomiarze ciśnienia i tak: Na zimnym - 900 obr. = 3bar; 2000 obr. = 5bar; Na rozgrzanym: 900 obr. = 1bar; 2000 obr. = 2,5bar. Mechanik mowi że ok.

Inny mechanik chociaż go o to nie prosiłem wymienił mi czujnik, na jakiś czarny, na początku było ok ale po 200 km znów. Teraz już u innego mechanika w Olsztynie (bo tu studiuję) wymienił na niebieski, wyjechałem za bramę i kontrolka się świeci, tym razem w całym zakresie cały czas.

Może doradzicie mi jaki to powinien być czujnik, bo oni ch*j się znają?, czy to czujnik czy coś innego i czy w tym silniku znajduje się inny czujnik? Nie znalazłem drugiego poza tym na filtrze oleju

Dodam jeszcze że poniżej 1600 nie zaświeca się, tj. na niskich obrotach jest ok
Awatar użytkownika
paprykaczerwona
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:14

Post autor: paprykaczerwona »

Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie.
Na luzie (ok. 900obr) = 1bar
Mechanior twierdzi że za niskie ciśnienie, że powinno być 2 bar. Doradza sprawdzenie i wymianę pompy oleju.
Przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (kosztuje 15zł). Czujnik powinien być niebieski z jednym konektorem, z resztą w każdym sklepie wiedzą jaki ma być.

Z kolei inny mechanik twierdzi, że takie obroty są OK. Okazało się, że wymiana czujnika oleju załatwiła sprawę.
Od tamtej pory kontrolka nie mruga. Czujnik ten był również wymieniany 2 lata temu, widocznie był kiepskiej jakości.
j
jagadal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 25 sie 2009, 8:22
Lokalizacja: SZY

Post autor: jagadal »

Witam

Mam podobny problem: Po odpaleniu silnika kontrolka mruga. Jednak wystarczy wyłączyć silnik i jeszcze raz odpalić i jest OK. Czasem podczas jazdy się zapali ale wtedy gaszę i zapalam i znowu jest ok. Nic nie piszczy, poziom oleju w porządku. Chociaż od pewnego czasu żre olej, ale pilnuję tego.
Wielu z Was pisze że pomogło wyczyszczenie czujnika lub jego wymiana i od tego chciałbym zacząć.
Dlatego mam prośbę, żeby ktoś wrzucił zdjęcie gdzie ten czujnik się znajduje (1.4 MPI)

Dzięki
Awatar użytkownika
dogu
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:04
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dogu »

[quote=""jagadal""]Wielu z Was pisze że pomogło wyczyszczenie czujnika lub jego wymiana i od tego chciałbym zacząć.
Dlatego mam prośbę, żeby ktoś wrzucił zdjęcie gdzie ten czujnik się znajduje (1.4 MPI)[/quote]

Obrazek
Awatar użytkownika
Gimli
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:01
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gimli »

Ja przez ostatni miesiąc miałem podobny problem.
Kontrolka cisnienia oleju wlaczala sie powyżej 2000 obr. i mrugała jak opętana. Mój magik-mechanik na początku wymienił czujnik ciśnienia ale dalej to samo. Zatem zaczęło się: pomiar ciśnienia (wszystko ok), sprawdzanie elektryki, przekopywanie forów... Odprawiłem z 5 pielgrzymek do warsztatu i w końcu mój mechanik podrapał sie w głowę i stwierdził, że jak nie czujnik ciśnienia to się poddaje.
Troche mi sie to dziwne wydawało, bo czujnik nowy prosto z SZiK'a założył ale dla spokojności pojechałem do Vag'a po oryginalny. Przepłaciłem, założyłem i... SPOKÓJ. Nigdy więcej zamienników. ;D
Moja aPOLOnia - viewtopic.php?f=29&t=50989

Buy this car to drive to work
Drive to work to pay for this car
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Witam, w Polówce którą jeżdżę od niedawna, od kilku lat występuje problem z kontrolką i piszczeniem. Aczkolwiek nic z tym nie było robione, kiedyś jakiś tam mechanik miał to zrobić, ale widać nie zrobił (szczegółów nie znam).
Po primo, ja nie widzę żadnych prawidłowości odnośnie załączania się czy kontrolki czy sygnału. Czasem miga, czasem nie miga, czasem zapiszczy czasem nie. Potrafi się to dziać zarówno przy przyśpieszaniu jak i przy hamowaniu silnikiem.
Muszę zapytać czy w 6n są dwa czujniki czy jeden? Bo ja zauważyłem jeden blisko osłony rozrządu zaraz przy świecach, a czy jest drugi i jeżeli tak to gdzie?

Czy możliwe, aby czujnik który tam siedzi był np. niekompatybilny albo zostały zamienione wtyczki dwóch czujników?

Dodam, że VAG ani VWTOOL nie wykazują żadnych błędów silnika.
Awatar użytkownika
Gimli
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:01
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gimli »

Emejcz - jeśli chodzi o ilość czujników, to też miałem zagwozdkę, bo różne rzeczy na forach wyczytałem ale ostatecznie i klubowicze, i mój magik-mechanik orzekli definitywnie, że 6n czujników ma sztuk jeden i umiejscowiony tam gdzie napisałeś - koło osłony rozrządu.

Co do samego problemu - jeśli nie ma innych symptomów, ciśnienie prawidlowe i nie komputer gorąco polecam upewnienie się czy czujnik jest oryginalny i ew. zakupienie takowego (50PLN zamiast 20 za zamiennik - nie majątek ;) ). Jeśli nie czujesz sie pewnie przy ''instalacji'' podjedź do ogarnietego mechanika, bo ten Twój ''miał to zrobić, ale widać nie zrobił" widocznie nie podoła takiemu wyzwaniu. :jester:

Powodzenia
Moja aPOLOnia - viewtopic.php?f=29&t=50989

Buy this car to drive to work
Drive to work to pay for this car
C
ChudySZ
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2013, 8:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: ChudySZ »

Witajcie mam problem tak samo z kontrolka oleju i tym piszczeniem a mianowicie gdy przekroczę 80 km/h to włącza się ta kontrolka i piszczy tak cały czas aż zwolnię co to moze byc ??

Mam VW Polo 6n Variant 1,7 SDI 60 konny
czy moge prosic o zdjecie gdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju w dizelku ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”