[9N] Immobilizer - dziwne zachowanie w lato

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kwasny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2010, 13:45
Lokalizacja: Gliwice

[9N] Immobilizer - dziwne zachowanie w lato

Post autor: Kwasny »

Witam.
Od ponad roku męczy mnie immobilizer, chodzi ot że jak robi się gorąco ( upały zimą wszystko ok ) to po załączeniu stacyjki miga mi kontrolka, na początku zmieniałem kluczki próbowałem i auto zapalało po dłuższej chwili, później ten czas się wydłużał aż wreszcie nacisnąłem mocno na licznik i zaskoczył, lub teraz trzeba trzasnąć od góry w deskę.
Wczoraj podłączyłem autko pod kabel i wykazał mi błąd 1128 cewka czytnika immobilizera D2 oraz 1176 klucz sygnał słaby, moje pytanko czy przerabiał Ktoś taki problem i gdzie znajduje się ta cewka i czy można ją wymienić.
Z góry dzięki za pomoc i porady
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wyciągnij licznik i posprawdzaj wtyki, łącznie z wiązka cewki immo. Coś ci pewnie nie styka.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""jhosef""]Wyciągnij licznik i posprawdzaj wtyki, łącznie z wiązka cewki immo. Coś ci pewnie nie styka.
[/quote]
Zielona wtyka w liczniku po prawej,nie łączy lub zimne luty.Immo jest w liczniku i to najczęściej licznik powoduje problemy.
Możesz oddać licznik do poprawienia lutów,bo cewka raczej nie robi tu problemu.Chyba że się całkiem wypieła,ale wtedy nie pomogło by walenie w deskę :grin:
K
Kwasny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2010, 13:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwasny »

Dzięki za rady, wczoraj wyjąłem licznik po dociskałem kostki, poprawiłem również kostkę w imo przy stacyjce i na razie działa, teraz czekam na upał to się okarze.
Jeszcze raz dzięki.
m
marcink
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 05 cze 2009, 9:40

Post autor: marcink »

Witam

Mam dokładnie taki sam problem jak ty.
2 dni temu zapaliła mi się kontrolka immo i auto nie chciało odpalić. Sprawdziłem na drugim kluczyku i było to samo.
Poruszałem troche kluczykiem w stacyjce i kontrolka zniknęła.

Dzisiaj znowu pod praca miałem podobny problem, postukałem trochę po desce rozdzielczej poruszałem kluczykiem i kontrolka znowu zniknęła.
Powiedz czy Tobie operacja z wyciągnięciem licznika i poprawieniem wtyczek pomogła.?Mógłbyś mniej więcej opisać jak wyciągnąć licznika - bo w tym temacie jestem zielony
m
marcink
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 05 cze 2009, 9:40

Post autor: marcink »

Hej, zrobiłem tak jak kolega "Kwasny" poruszałem zieloną wtyką za licznikiem i zaczeło działać.
Po tygodniu problem znowu powrócił. Efekt jest taki że jak się świeci kluczyk, to muszę wyciągnąć licznik
docisnąć zieloną wtykę i wtedy zadziała. (Narazie jezdze z nie przykręconym licznikiem :) )
Moje pytanie jest taki czy tą wtykę można wyciągnąć, bez konsekwencji tzn. nie skasuje się licznik itd.
Działać z tym samemu, czy raczej do jakiegoś elektryka samochodowego jechać? Przypuszczam, że wymiana
całej wiązki będzie kosztowna ....
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

wszelkie operacje na liczniku lepiej wykonywać na odpiętym aku.Skasują się ustawienia zegara i przebiegu dziennego.No i przed odpięciem akumulatora sprawdź czy masz kod do radia (jeśli ori radio)
ta zielona wtyka ma takie dziwne zabezpieczenie ,taka klamra/dzwigienka sprawdź czy dobrze trzyma i spryskaj kontaktem,jeżeli się nie poprawi to raczej elektryk ale wymiana wiązki raczej nie będzie konieczna,pewnie trza przelutować gniazdo w płycie
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Witam! Mam taki mały problem, dziś przy nieudanej próbie odpalenia samochodu zapalił mi się immobilizer i migał cały czas. Samochód odpalał na 2-3sec i gasł. Od razu poszedł Vag w ruch i co się okazało?
17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Vag 4.9 PL a samochód to VW POLO 9N 2002r. 1.4TDI 75KM Bay. Dodam że po usunięciu błędów auto odpaliło normalnie. Ale za godzinę po zgaszeniu było to samo, błąd powrócił. Miał ktoś podobny problem i go rozwiązał?
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

17978 - wyświetla się wtedy gdy sterownik nie łączy się z pastylką w kluczyku. To jego reakcja "obronna" na kradzież samochodu.

Mój wujek miał z tym problem w golfie IV, narazie pomogło ponowne zakodowanie kluczyków (pastylek immo). Winna temu jest albo cewka immo, która jest przy stacyjce, albo ta słynna zielona kostka przy liczniku o której koledzy piszą. Nadmienie jeszcze (chodz nie powinienem) o tym, że można sobie wyłączyć całkowicie immo i problem zniknie.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Też myślałem o wyłączeniu immobilizer do czasu kiedy nie podszedłem do okna i przypomniałem sobie że samochód parkuje pod blokiem a nie w garażu :assasin: Dziś bawiłem się trochę i wydaje mi się że coś nie łączy ponieważ przekręce kluczyk i wszystko gaśnie tak jak być powinno i odpala normalnie a za 5-6 razem odpalam i miga kontrolka i nie odpala. ale jest na to sposób, otóż pare razy się tak pobawiłem i kontrolka sama gasła i samochód odpalał. Tak jakby coś go tam za którymś razem blokowało. Jeżeli chodzi o pastylkę to mam jeden kluczyk do VW, scyzoryk zgubiłem 3lata temu :banghead: od tamtej pory nie miałem problemu z immo nigdy. Za pomocą kabla z allegro można zakodować kluczyk? I Jakim programem? Czy jechać od razu do elektryka? Szacowane koszta? :scratch:
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Co do wyłączania immo, uwierz, że immobilizer to akurat mały problem dla amatorów cudzej własności... :boredom:

Kabel jaki potrzebujesz to VAG K + CAN. Odczytasz nim pin, dodasz nowy kluczyk a i kilka innych rzeczy także :D

TUTAJ masz linka do tutorialu jak ogarnąć nowy kluczyk. Pięknie wyjaśnione co jak i czym.

Koszta u elektryka to ok 100-200 zł. Dlatego lepiej kup sobie kabelek, bo przyda się później do diagnozy, kasowania błędów itd.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Nie chce dorabiać kluczyka tylko rozwiązać problem z immobilizerem. Jak pozbyć się tej usterki? gdzie szukać?
Awatar użytkownika
Bejcuś
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 534
Rejestracja: 20 lip 2011, 11:38
Lokalizacja: New Karczma
Kontakt:

Post autor: Bejcuś »

[quote=""Majkel19""]Nie chce dorabiać kluczyka tylko rozwiązać problem z immobilizerem. Jak pozbyć się tej usterki? gdzie szukać?[/quote]

Wiesz mam identyczny problem i te same objawy jak jest ciepło. Byłem już u trzech specjalistów od elektroniki i wszyscy mówią że to zimne luty, poprawili mi je ale co tam... problem się pojawia znów i w końcu ustawiłem się do ASO VW i zobaczymy co oni wyczarują i ile zaczarują z kasą ;)
Jak ogarnę dam znać co i jak...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Majkel19""]Też myślałem o wyłączeniu immobilizer do czasu kiedy nie podszedłem do okna i przypomniałem sobie że samochód parkuje pod blokiem a nie w garażu Dziś bawiłem się trochę i wydaje mi się że coś nie łączy ponieważ przekręce kluczyk i wszystko gaśnie tak jak być powinno i odpala normalnie a za 5-6 razem odpalam i miga kontrolka i nie odpala. ale jest na to sposób, otóż pare razy się tak pobawiłem i kontrolka sama gasła i samochód odpalał. Tak jakby coś go tam za którymś razem blokowało. Jeżeli chodzi o pastylkę to mam jeden kluczyk do VW, scyzoryk zgubiłem 3lata temu od tamtej pory nie miałem problemu z immo nigdy. Za pomocą kabla z allegro można zakodować kluczyk? I Jakim programem? Czy jechać od razu do elektryka? Szacowane koszta? [/quote]
podobne cyrki z immo mogą się dziać w związku z kostką stacyjki. obadaj temat i sprawdź czy to nie to. a cewka od immo jest dość blisko.
d
damascus7
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 paź 2012, 10:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: damascus7 »

[quote=""Bejcuś""]

Wiesz mam identyczny problem i te same objawy jak jest ciepło. Byłem już u trzech specjalistów od elektroniki i wszyscy mówią że to zimne luty, poprawili mi je ale co tam... problem się pojawia znów i w końcu ustawiłem się do ASO VW i zobaczymy co oni wyczarują i ile zaczarują z kasą ;)
Jak ogarnę dam znać co i jak...[/quote]

Poradziłeś sobie juz z tą przypadłością? Byłeś już w tym serwisie? Ja niestety mam to samo i już ręce opadają. Luty z tyłu licznika poprawione ale dalej to samo choc już znacznie rzadziej. Proszę o pomoc!
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”