[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Remekremek
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2008, 5:53
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Remekremek »

witam

do silnika 1.4 abd sprzeglo ,docisk 190 czy 200 ?
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

viewtopic.php?f=6&t=41937

Jak by ktos szukal kompletnego silnika
b
bizonik71
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 kwie 2012, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: bizonik71 »

Witam posiadam swoją Polówkę z silnikiem 1.0 aau ale jak dla mnie jest trochę za słaby (prędzej jeździłem golfem 2 z 1.6 70km) i mam pytanie jaki silnik włożyć do niej? Interesuje mnie 3f, ale nie wiem czy to warte zachodu, najlepszy byłby silnik plug&play, ale czy to w ogóle możliwe?
Na 100% odpada g40, 1. koszty 2. różne opinie słyszałem na temat tego silnika ; )
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

bizonik71
było już o tym tyle że można książkę napisać :D ja jestem po swapie z aau na 3F, silnik pasuje P&P ale musisz mieć: kompletny silnik, wiazkę silnika, kompa, zewnetrzną pompę paliwa. poczytaj temat to sie dowiesz wszystkiego.
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

Witam,

tak przeglądam ten temat widzę różne wypowiedzi i cały czas nie mogę sobie zanotować pewnej odpowiedzi w temacie wymiany ( różnicy ) w silniki 1.3 na wtrysku 55KM i silniku 3F........... wizualnie mało kto je rozróżnia a co dopiero z informacją co oprócz samego silnika trzeba wymienić a co może zostać.

mam zajechane właśnie 1.3 55KM i chce poszukać wymienić na coś z minimalnie większą mocą, 1.3 75KM lub większy

jeśli trzeba wymieniać komputer i okablowanie ( i coś pod deską ) to może od razu lepiej wsadzić 1.6???

ktoś coś wie w tym temacie?? może jakie 1.6 pasuje??? najlepiej takie 1.6.16V jakie chodziło np w seatach i mialo 104KM

czy to pasuje na skrzynie?? z tego co widziałem to dół silnika 1.3 i ten 1.6 ( z golfa II ) jest taki sam więc podejdzie bez problemu.......

a i przy okazji czy ktoś z was jest z okolic katowic i zna sie na tych polo?? bo jakoś nie dotarłem na żadnego spota a troche widze polo jeżdżących po okolicy SILESIA
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

pod deska nic nie musisz zmieniać wszystko zmienia sie pod maska
a głowne roznice miedzy NZ-3F
wałek w głowicy, ciśnienie sprezania(doł silnika tłoki) kolekor ssacy przepustnica inny czyjnik przy przepustnicy wtryski paliwa sonda lambda moze miec inna liczbe kabli,
ogolnie mozesz prubowac zmienic sam słupek i zapalic na osprzecie NZ aczkolwiek wiekszej mocy miec nie bedzie,skrzynia moze zostac aczkolwiek moze miec mniejszy V-max i myslisz sie co do 1.6 a 1.3 w MK2
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
Awatar użytkownika
xCinek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 26 wrz 2011, 23:10
Lokalizacja: Gdańsk Chełm

Post autor: xCinek »

Jestem prawie zdecydowany na wrzucenie 1.6 ABU na miejsce mojego 1.4D, musze sie jeszcze upewnic co i jak.
Potrzebuję:

- blok 1.6 ABU
- cały układ zasilania paliwem ABU
- komputer ABU?
- wiązka (z czego najlepiej? polo jednopunkt 55km?)
- pompa w bak (czy w dieslowskim baku jest miejsce na pompe, czy czeka mnie wymiana baku?)


Skrzynia rozumiem zostaje diesel, sprzęgło itd zostaje?
rozrusznik/koło pasowe z czego? z 1W mi podejdą?
kolektor wydechowy też musze zmienic?

chyba tyle na start, mam nadzieje ze ktos mi pomoże i opisze dokladnie co i jak :)
temat przestudiowałem chyba cały, ale nie jest nigdzie dokładnie napisane co i jak z diesel -> benzyna

pozdrawiam :oki:
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""xCinek""]- blok 1.6 ABU[/quote]
nie tylko blok ale i głowice i oba kolektory
[quote=""xCinek""]- cały układ zasilania paliwem ABU[/quote]
instalacja paliwowa może być od benzyny polo. np 1.3AAV, 1.0AAU, byleby z monowtrysku. Czyli przewody od baku do komory, 2 pompy paliwa (wewnętrzna 0,24b i zewnętrzna 1,2b), filtr paliwa.
[quote=""xCinek""]- komputer ABU?
- wiązka (z czego najlepiej? polo jednopunkt 55km?)[/quote]
jeśli masz pojęcie o elektronice i elektryce samochodowej, można by się pokusić o założenie całej instalacji silnika z ABU. Wtedy kompa dasz z ABU. A jak ma być P&P to wiązka i komputer najlepiej z 1.3AAV.
Jeśli ma być trochę większa moc to wiązka 1.3AAV, komputer z 1.8 ABS albo RP, wtrysk z RP.
[quote=""xCinek""]- pompa w bak (czy w dieslowskim baku jest miejsce na pompe, czy czeka mnie wymiana baku?)[/quote]
pompy do benzyny musisz mieć dwie: jedna wstępna w baku, druga ciśnieniowa pod bakiem.
Co do zbiornika to ktoś inny musi się wypowiedzieć...
[quote=""xCinek""]Skrzynia rozumiem zostaje diesel, sprzęgło itd zostaje?[/quote]
Skrzynia z diesela może okazać się za krótka do ABU. Ale "po kosztach" można taką wrzucić. Sprzęgło też może być z diesela. [quote=""xCinek""]rozrusznik/koło pasowe z czego? z 1W mi podejdą?[/quote]
rozrusznik nie może być z AAV ani AAU bo są za słabe. Musi być albo twój dieselowski albo z ABU. koła pasowe potrzebujesz tylko do alternatora, bo zębate będą na silniku. pasowe bierzesz z diesela.

dodatkowo link - swap AAV->ABU z rozpiską elementów: http://www.vwpolo-squad.pl/viewtopic.php?t=1094
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

Widzę Lukas niezły opis detali do roboty

przydałby mi się taki sam opis do roboty z NZ na ABU

a co z silnikiem AEK??? to też 1.6 8V ale on ma te inne doloty i to udaje wyglądem dohce hehe Czy to jest już całkiem inny blok silnika??

przy okazji robicie jakieś mini spoty tu na śląsku ??
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""benekwalker""]przydałby mi się taki sam opis do roboty z NZ na ABU [/quote]
podobnie jak w przypadku swapa z diesela na ABU. Ale z NZ'ta zostaje zbiornik paliwa, pompy paliwa też mogą zostać (mimo że w NZ jest 3barowa ale regulator ciśnienia z mono ustawi 1.2b), rozrusznik z ABU, reszta tak jak pisałem wyżej.

Jeszcze wdając się w szczegóły to trzeba przerobić trochę instalacje elektryczną modułu wtrysku z ABU i trzeba kombinować z linką gazu...gdzieś w temacie jest napisane z czego brać, a przeróbka elektryki na Polo-squadzie.
[quote=""benekwalker""]a co z silnikiem AEK???[/quote]
lipa, bo to jednostka pochylona "do tyłu" więc dochodziłaby rzeźba punktów mocowania silnika.
[quote=""benekwalker""]przy okazji robicie jakieś mini spoty tu na śląsku ??[/quote]
tu pytać: viewforum.php?f=93 :grin:
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

przy okazji robicie jakieś mini spoty tu na śląsku ??[/quote]

Co tydzień jesteśmy przy M1 w Zabrzu.
Awatar użytkownika
grzesznik55
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 26 cze 2011, 13:10

Post autor: grzesznik55 »

hey, ile wyjdzie mnie swap w polo 86c2f na silnik ABF? tak mniej więcej??
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

koszta podobne lub wieksze do G40 plus przerabianie podłuznic....
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
Awatar użytkownika
grzesznik55
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 26 cze 2011, 13:10

Post autor: grzesznik55 »

tzn ok 4000zł z robotą??
Awatar użytkownika
Remekremek
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 lis 2008, 5:53
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: Remekremek »

Witam

Tworzymy ze znajomkiem Hybryde Tzn
Dół blok od 3f razem z wałem ,tłoki z korbami i głowica od Abd
Pytanie mamy dwa wałki rozrzadu który
1. AF 030 109 101 WTR 5 prawdopodobnie od 3F
2. AH 030 109 101 WTR 4 ,,,,,,,,,,,,, od ABD

I co z tego wyjdzie na razie na sucho jakos sie kreci

Jaka jest róznica w głowicach od AAU i ABD
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”