[6N2] Tempomat w 1,4TDI za grosze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""DEFENCE""]Witam. Odświeżę swój problem wszystko dobrze podłączone, czy istnieje możliwość iż tempomat nie działa ze względu na inny rozmiar opon (zmieniłem na 185/65/14). Dodam iż teść posiadając fabryczny tempomat w 9N3 1.4TDI zmienił jakiś rok temu opony na inny rozmiar niż zalecane u producenta ( na klapce wlewu) i też tempomat przestał działać. Kontrolka się zapala i tyle. Był u mechanika wszystko z kompem OK.[/quote]


Sprawdź odczyty przy wciskaniu pedałów w blokach pomiarowych VAG COM
Odpowiednio silnik-01 , bloki pomiarowe , grupa 06 i w prawym oknie pokaze odczyt
000 -poprawny odczyt
100- wcisniete sprzeglo
011-wcisniety hamulec
111-wcisniety hamulec i sprzeglo razem

Jeśli są inne odczyty to dojdziesz metodą dedukcji który czujnik pod pedałami jest uwalony
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

turzol
Na samej górze tej strony dołączyłem screeny z VAG-com to było 28 sie 2011 i z tego co pamietam przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca i sprzęgła było 111. Dołączyłem także ostatni screen Tempomat naciśniety http://imageshack.us/photo/my-images/3/tempo2g.jpg/ tylko nie wiem czy tak powinno być czy jakoś inaczej ?
Wróciłem do tematu ponieważ zaczołem jeździć do pracy A2 która była otwarta aż do Wawy. Teraz mam miesiąc urlopu i chciałbym zrobić go aby w końcu zaczął działać.
Pojutrze podepnę jeszcze raz na nowo wszystko jak mi pisał i dał schemat Mario i wtedy opisze co i jak.
Obrazek
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Ok u mnie działa. Pisałem na PW z Marianoo
i tam nam się wkradł mały błąd w pierwszej PW piszesz abym podpiął PIN 14 i 46 na +12V a PIN 44 na włącznik chwilowy. A w trzech innych PW dodając schemat PIN 44 i 46 na +12 a 14 na włącznik chwilowy. Dopiero teraz miałem czas i zrobiłem to jak w twojej pierwszej PW. DZIĘKI raz jeszcze za wszelkie info.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Na pw odpisalem, a widze, ze juz sobie poradziles. Nie wiem kurcze ze wtedy zle Ci podalem numery tych pinow, bo widac po rysunku z pierwszej strony ze jest inaczej. Musialem chyba byc slabo dysponowany ;)
[size=12px][/size]
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

[quote=""turzol""]Może się komuś przyda
Rozpiska pinów w ECU

1.0 AER
1.0 ALD
1.0 ALL
1.0 ANV
1.0 AUC
1.4 AHW
1.4 AKQ
1.4 APE
1.4 AQQ
1.4 AUA
1.4 AUB
1.4 AUD
[/quote]

Witam,

Panowie odkopię trochę temat. Szukałem na forum tematu o tempomacie do benzyny, ale chyba ten topic będzie najbardziej odpowiedni, żeby się dopisać.
Mam pytanie czy ktoś ma może te schematy powyżej, bo linki nie działają?
I sprawa druga, czy komuś poza 1,4 TDI i 1,6 GTI udało się dołożyć tempomat w swoim Polo?
Posiadam 1.4 16V 55kW silnik APE z automatyczną skrzynią biegów i wczoraj uaktywniłem w ECU funkcję GRA, nie było żadnych błędów, wszystko poszło jak należy, więc zakładam, że tempomat powinien u mnie ruszyć. Tylko zostaje problem do których pinów się wpiąć? Przegrzebałem internet, ale bez rezultatów. W Golfie IV jest też silnik APE, więc sądziłem, że posłużę się schematem od niego, ale tam jest sterownik Bosch 81 PIN, a u mnie Magneti-Marelli 121 PIN, więc podłączenia będą inne. W Polo GTI siedzi Siemens, więc też wydaje mi się, że nie zadziała na takim podłączeniu. W Fabii 6Y tempomat podłącza się do sterownika komfortu, więc zupełnie inaczej niż w Polo.
Szukam i szukam i nic, więc może ktoś już temat zamknął? :roll:

Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Przypomnij mi sie na pw, poszukam czy cos znajde, ale do skrzyni automat to chyba nie bede mial. Ale o podlaczenie w ecu moze, lecz wydaje mi sie ze temp w manualu jest inaczej niz w automacie
[size=12px][/size]
P
Pioterek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:54
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Pioterek »

Witam,

Dzięki za odzew Marianoo, ale dopóki nie naskrobię 10 postów PW mam wyłączone.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Koledzy montował ktoś tempomat w silniku 1.4 aud ?
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Bedziesz pierwszym, bo jakos odzewu nie ma:(
Ja juz zglupialem. Etka podaje ze sterownik AUA i APE ma ten sam numer.
W AUA patrzac na pin number nie ma nic o tempomacie, a w APE sa piny od tempomatu. W AUD, nr sterownika jest inny, ale pin number podaje ze tez sa piny na tempomat te same co w APE. Czyli AUD i APE na tempomat maja numery pinow 24, 25, 39, 50.
No to lecimy i schemat wyjsc przewodow z wtyczki sterownika. W AUD nie ma nic na rysunku o tempomacie, a w APE jest ze 24 to czarno-bialy, 25 czerwono zolty; 39 niebieski, 50 bialy.
Z manetki wychodza czerwony i czarny to rozumiem ze to odpowiedniki czerwono-zoltego i czarno-bialego.
Ale jak pisalem Ci podstawa to sprawdz czy masz czujniki na pedalach sprzegla i hamulca( dwa czujniki, lub jeden z 4 przewodami na tym pedale)
To tak pisze, moze ktos kiedys bedzie szukal:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Ja dzisiaj podpialem kable pod ECU jeszcze bez manetki ale wszystko dziala jak trzeba :D
Obrazek
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Panowie orientuje się ktoś czy manetka od golfa mk3 podejdzie do 6N2 bo wyglada bardzo podobnie :)

@Tapatalk 2
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Na wygladzie się konczy, plastik przod jest szerszy, bo z gory ma szeroki przycisk awaryjnych.
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

Hi guys,

I have a 6N2 AUD (ECU ME7.5.10) and for a few days i'm struggling with the cruise control but still doesn't work.
The same ECU are used in Golf 4 with AXP, APE, BCA engines which does come with cruise control.
I get this error if i press SET or RESUME button:
17977 - Cruise Control Switch (E45)
P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
The ECU ME7.5.10 connection are:
Set: 25 ECU
Resume: 39 ECU
The 24 and 50 from ECU i've connected to the ignition(15) +.
Clutch: 38 ECU
The Brake, SET, RESUME are working only the clutch doesn't. I've tried to connect as Normal Close and Normal Open but the same.
Obrazek

At the 066 channel the second group is changing when i press the Brake, in the last group are changing the first and second bit's when i press the buttons SET, RESUME. No clutch appear to changing .....

does anybody had tried to put cruise control on AUD engine?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Sorry by my english :/
do you have a pedal sensor clutch?
blue sensor, photo views
http://obrazki.elektroda.net/66_1265580772.jpg
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
christensen
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 18:45

Post autor: christensen »

No i don't have. I just connect the 38 pin from ECU to +12V(ignition). On the measurement block aren't any changes :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”