[6n2] Problem na wolnych obrotach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
morfeusz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:17
Lokalizacja: Częstochowa/Wyrazów

[6n2] Problem na wolnych obrotach

Post autor: morfeusz »

Witam...

Pacjent Polo 6n2 1,4 2001 r. benzynka

Dolegliwość:

Problem pojawia się gdy autko stoi odpalone w miejscu ok 2 min - wtedy zaczyna migać CHECK i silnik zaczyna pracować gorzej niż traktor, co za tym idzie można się jedynie toczyć a nie jechać. Ponowne uruchomienie pomaga. Podczas normalnej jazdy problemy nie są zauważalne.

Komputer wyrzuca przerwę na 1 i 3 cylindrze i teraz zaczyna się najciekawsze bo:

- wymienione zostały kable WN (nówka)
- wymieniona została cewka (nówka)
- świece zamieniałem 1 z 2 i 3 z 4 - ale to nie pomogło, nadal wywala 1 i 3 cyl, więc wnioskuje że świece ok (zresztą było sprawdzane na innych świecach i też nie pomogło)

Nie wiem czy to może mieć wpływ akurat na to ale została wymieniona sonda lambda (ta pod spodem) i chyba po tej wymianie to się zaczęło dziać (problem z tym dławieniem) bo przerwy na cyl pokazywał również przed wymianą sondy

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?

Pozdrawiam
Morfeusz
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Hej ja mialem taki problem okazalo sie ze byla walnieta sonda lambda :o wlasnie, ale jak wymieniales cewke/modul zaplonowy to moze to byc jego wina jak kupiles jakas chinszczyzne :cool2: (wiem z autopsji) wiec jak ktos z twoich znajomych ma na podmianke to warto sprobowac jesli to jego wina to wymienic na boshowski na przyklad .Pozdro i powodzenia
m
morfeusz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:17
Lokalizacja: Częstochowa/Wyrazów

Post autor: morfeusz »

nie wiem sprawdzałem już różne kombinacje zarówno ze starą jak i nową cewką. Mechanik stwierdził że iskra jest ok więc raczej cewka też powinna być ok. Za bardzo to nie mam żadnej polówki pod ręką aby cewkę wykręcić :/
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

no wiesz to taka moja sugestia bo mialem walnieta cewke i te same objawy kupilem "tani zamiennik"ktory tak samo jak silnik sie zagrzal odcinal napiecie na jeden wtrysk na biegu jalowym/gubil zaplon na jednym garze,wiec doplacilem i wymienilem na bosha jako ze firma z ebaya taka opcje oferowala i pacjent wyleczony ;) , a po 3 latach wina tego samego problemu okazala sie sonda lambda razem z bledem"zbyt bogata mieszanka"tyle moge Ci pomoc,pozdrawim zycze wygranej :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”