[6n2] zawór EGR ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michal4133
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:06

[6n2] zawór EGR ?

Post autor: michal4133 »

Witam, Polo 1.0 2000r. proszę o potwierdzenie czy to jest zawór EGR ? kontrolka od emisji spalin się świeci i podlączałem go pod VAGa i wyskakuje ze to EGR, wcześniej jeszcze komputer pokazywał ze sonda lambda na kolektorze wydechowym, została już wymieniona i komp nie pokazuje już tej usterki.

Obrazek

Obrazek

dzieki za info.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

dokładnie jest to to ustrojstwo
Obrazek
m
michal4133
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:06

Post autor: michal4133 »

Dzieki, juz tez od wczoraj wiem ze to na 100% zawór EGR bo go kupilem w salonie, no zobaczymy czy nie wyskoczy teraz blad, tak dla informacji dla innych forumowiczów, koszt w UK to (ok. 140funtów salon VW), (normalny sklep ok 130-140funtów).
m
mtasak
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2012, 21:21

Post autor: mtasak »

Witam.
Odkopie stary temat. Otóż stałem się posiadaczem polo 1.0 MPI rok 2000 po FL.
Paliła się lampka check engine po podpięciu pod kompa pokazało błąd 17808 (EGR)
i 17850 (jakiś nieznany) Kasowałem błędy ale zaraz znowu się pokazywał check engine i zacząłem szukac zaworu EGR.
Obrazek[size=99px][size=99px][/size]

kolega wcześniej zamieścił zdjęcie gdzie w czerwonym kółku widoczne jest miejsce po zaworze:
Obrazek


A u mnie nie ma tej stalowej rurki ani otworów w głowicy ani nawet kabelków i kostki do podłączenia do EGRa:
Obrazek

Co o tym sądzicie :?: :roll:

Jk by ktoś mógł wstawic fotkę z widocznym miejscem gdzie dochodzi ta stalowa rurka z EGRa :beg:
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Na wstępie powiem ci, że w 6N2 jest 2 silniki o poj. 1L i mają różne kody, 1 to AUC, 2 ALD. Z ETKI wynika, że AUC ma EGR, a ALD nie. Jeżeli jest to zgodne z prawdą, to masz ALD i zaworu EGR w nim niema. Błędy w sterowniku mogą wynikać np. poprzez zamianę sterownika z AUC (to tylko domysły), przy czym należy dodać, że nr-y ich nieznacznie się różnią. Musisz sprawdzić kod silnika oraz nr katalogowy sterownika silnika. Kod slnika sprawdzisz np w wlepie w bagażniku, obok koła zapaśniczego, lub książce serwisowej a nr kat. np programem diagnostycznym.
17808 P1400 4590 Zawór / cewka EGR bank 1 - wadliwy obwód
17850 P1442 45BA Czujnik pozycji zaworu recyrkulacji spalin EGR > wysoki sygnał
Ten 2 kod jest nieznany dla twojego programu, ale inne potrafią go odczytać i jak widać dotyczy on również EGR.
Na koniec podaję nr-y sterowników
AUC-030 997 032 HX
ALD-030 997 032 GX
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
M
Mr.Z
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2013, 17:33

Post autor: Mr.Z »

Sam mam problem z zaworem EGR w polówce, a mianowicie przywiesza mi się i powoduje non stop świecącego checka. Czym mogę przeczyścić EGRa jak już go rozbebeszę? Może być środek do czyszczenia przepustnic albo benzyna ekstrakcyjna? Tak się zastanawiam czy to częsta przypadłość tych EGRów że tak się przywieszają?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”